המשגיח של ישיבת פוניבז’: נפטר הגה”צ רבי אליעזר גינזבורג זצ”ל

המשגיח של ישיבת פוניבז,' הגה"צ רבי אליעזר גינזבורג זצ"ל, נפטר בשבת, בגיל 68 - לאחר שהיה מאושפז במצב קשה מאז יום רביעי • המשגיח היה נכדו של המשגיח הגה"צ יחזקאל לוינשטיין זצ"ל וחתנו של ראש הישיבה הגר"ש ברמן זצ"ל • הלוויתו תצא הלילה בשעה 23:00 מישיבת פוניבז'
דוד ליבוביץ
י"ח אלול התשע"ז / 09.09.2017 20:29

ניצחו אראלים את המצוקים: בבית החולים על שם שיבא בתל השומר נפטר בשבת אחר הצהרים, בגיל 68, המשגיח של ישיבת פוניבז’, הגה”צ רבי אליעזר גינבורג זצ”ל.

המשגיח זצ”ל אושפז ביום רביעי בבוקר, לאחר שלא בטוב לאחר שמסר את הוועד השבועי, והתפנה לבית החולים תל השומר. לאחר בדיקות אובחן כי מדובר בעורק סתום. בעקבות כך הוכנס המשגיח לצינתור, שעבר בשלום. אולם בערב התמוטט, ואושפז כשהוא מורדם ומונשם.

הרב גינזבוג, פוניבז\'

צילום: בעריש פילמר

בהוראת הגר”ח קנייבסקי, הוסיפו ביום חמישי האחרון את השם ‘רפאל’ לשמו של המשגיח, בתקווה לקריעת רוע הגזירה אך אראלים ניצחו את המצוקים – והיום השיב המשגיח את נשמתו לבוראה.

הגר”א גינזבורג היה בנו של המשגיח הקודם הגה”צ רבי ראובן זצ”ל, שהיה חתנו של המשגיח הגה”צ רבי יחזקאל לוינשטיין זצ”ל.

פוניבז\'

המקום של המשגיח זצ”ל בהיכל הישיבה. צילום: חרדים 10

המשגיח זצ”ל היה חתנו ראש הישיבה הגאון רבי שלמה ברמן זצ”ל. גיסו הוא ראש ישיבת ‘אור ישראל’, הגאון רבי יגאל רוזן.

על נסיבות מינויו לתפקיד מסופר כי בערב פסח תשמ”ה נקרא מנהל הישיבה הגאון רבי אברהם כהנמן זצ”ל לביתו של מרן הסטייפלער זצ”ל, שם התבקש למנות את הגר”א גינזבורג זצ”ל למנהל רוחני בישיבת פוניבז’ – ומאז כיהן בתפקידו זה.

תלמידיו מספרים על אדם גדול ענק בתורה ובמוסר, שהעמיד אלפי תלמידים שראו במשגיח את דמותו והנהגתו של הסבא – המשגיח רבי יחזקאל לוונשטיין זצ”ל.

פוניבז\'

רעייתו של המשגיח, הרבנית מרת דינה ע”ה, נפטרה ממחלה קשה לפני כעשור.,התלמידים מספרים על קבלת הדין והנהגתו המופלאה של המשגיח בעקבות האסון.

הלווייתו תצא הלילה בשעה 23:00 מהיכל ישיבת פוניבז’, והוא יטמן בביה”ח פוניבז’ לצד רעייתו ע”ה.

הגב"ד פוברסקי

ראש הישיבה הגרב”ד פוברסקי, עם קבלת הבשורה הקשה. צילום: חרדים 10

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אולי עכשיו יפסיקו סוף סוף להעיף סלטים אחד על השני
    09/09/2017 22:53
    חיים
  1. אחדות צו השעה