רעש בעוצמה 8.1 במקסיקו: “בניינים רעדו, כולם ברחוב בפיג’מות” • צפו

רעש בעוצמה 8.1 הורגש בדרום מקסיקו: אזהרת צונאמי הוכרזה בחופי מקסיקו ובמדינות נוספות במרכז אמריקה • יהודה משי זהב, הנמצא במקסיקו סיטי: "אנשים ברחו עם פיג'מה מתוך המיטות לרחובות" • לפחות חמישה בני אדם - בהם ילדים - נהרגו במקסיקו, אדם נוסף נהרג בגואטמלה • צפו
נתן פרל
י"ז אלול התשע"ז / 08.09.2017 11:14

רעידת אדמה בעוצמה 8.1 היכתה הבוקר (שישי, שעון ישראל) בדרום מקסיקו. כך נמסר מהשירות הגיאולוגי של ארצות הברית.

מדובר ברעידת האדמה החזקה ביותר שפקדה את האזור מזה 32 שנה. לאחר הרעש העז הורגשו רעשי משנה בעוצמה של יותר מ-5 דרגות. מרכז הצונאמי באוקיינוס השקט מסר כי גלים בגובה מטר נצפו בחופי מקסיקו.

בהודעת השירות הגיאולוגי נמסר כי מוקד הרעש היה כ-123 קילומטרים מדרום לעיר פיחיחיאפן במדינת צ’יאפס הסמוכה לגבול עם גואטמלה ובעומק של 33 קילומטרים מתחת לפני האדמה.

בהודעת השירות הגיאולוגי נמסר עוד, כי ייתכנו גלי צונאמי עוצמתיים בעקבות הרעש במקסיקו עצמה וכן בגואטמלה, באל סלבדור, בקוסטה ריקה, בניקרגואה, בפנמה, בהונדורס ובאקוודור.

במקסיקו נמסר כי לפחות חמישה בני אדם נהרגו. בגואטמלה נהרג אדם נוסף. בין ההרוגים במקסיקו ילד שקיר קרס עליו, ותינוק שמת בבית החולים כשמכונת ההנשמה שלו חדלה מלפעול כשמערכת החשמל נפלה בעקבות הרעש.

בבירה מקסיקו סיטי דיווחו עדי ראייה על בניינים שרעדו ועל אנשים שנמלטו מתוכם בעקבות הרעש.

“הייתה אזעקה, ומיד אחריה הבית רעד”, סיפר תומר יחזקאלי, ישראלי המתגורר עם משפחתו במקסיקו סיטי לאתר וואלה. “תפסתי את הילדים ורצתי למטה. הכול קרה באמצע הלילה פה, מדובר באחת הרעידות החזקות שהרגשנו”.

יו”ר ארגון זק”א, יהודה משי זהב, הנמצא במקסיקו סיטי, סיפר: “לפני כמה דקות הייתה פה רעידת אדמה חזקה. כל האנשים ברחו מהבניינים, כולם נמצאים ברחובות. אנשים יוצאים עם הפיג’מות עם הבגדים מתוך המיטות ומחכים לראות אם יש אפטר שוק. כולם עומדים רחוק מהבניינים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זה לא רעידת אדמה
    08/09/2017 15:41
    מבין
  1. עד שאין מקובל או באבא שאומר שזה בגלל חילולי השבת