לקראת כינוס ‘המועצות’: מה סיכמה ‘ועדת הארבעה’ עם מנכ”ל הרווחה?

חברי 'ועדת הארבעה' של הסיעות החרדיות נפגשו עם מנכ"ל משרד הרווחה • אנשי משרד הרווחה טענו: בשנה האחרונה ישנה ירידה במספר חילולי השבת • מקלב: "הגשת הבקשות לעבודה בשבת תהיה בהקדם ולא סמוך לשבת"
אריה ריבקינד
ט"ו אלול התשע"ז / 06.09.2017 17:43

חברי ‘ועדת הארבעה’ של הסיעות החרדיות למעקב אחר חילולי השבת – הח”כים יואב בן צור, ישראל אייכלר, אורי מקלב ומיכאל מלכיאלי – נפגשו בצהרים (רביעי) עם מנכ”ל משרד העבודה והרווחה אביגדור קפלן, במטרה למנוע את עבודות הרכבת אשר מבוצעות בעיצומה של שבת.

חברי הכנסת דרשו את ביטול והפסקת כלל עבודות המבוצעות בשבת.

במהלך הישיבה הציגו אנשי המשרד את צמצום העובדות – כפי שהם רואים זאת – בשנה האחרונה, ולדבריהם ישנה ירידה במספר חילולי השבת. חברי הכנסת הציגו את העבודות המתקיימות מידי שבת על ידי רכבת ישראל.

על פי הסיכום, לא יתקיימו עבודות חדשות עד לאחר תקופת חגי תשרי. כמו כן סוכם כי תשונה הוועדה המיוחדת לאישור עבודות בשבתות, הפועלת במשרד הרווחה – כך שיינתנו לה כלים מקצועיים וסמכויות בכדי למנוע חילולי שבת.

מעורבות הוועדה תהיה כבר בשלבי התכנון, והגשת הבקשות לעבודה בשבת תהיה בהקדם ולא בסמוך לשבת. זאת, בכדי שניתן יהיה לבחון בעיין מקצועית האם מדובר בצורך הכרחי. לפי הח”כים, כיום הבקשות מועברות סמוך לשבת ולא ניתן לבדוק זאת.

ח”כ אורי מקלב אמר, כי בישיבה דנו בנקודות המקצועיות – מעבר להחלטות האופרטיביות לגבי החגים והשבתות הקרובות. “הדיון עסק ביכולת של ועדת ההיתרים למנוע עבודות באמצעות כלים מקצועיים ובאנשי מקצוע, אשר יתנו אלטרנטיביות הנדסיות ותכנוניות ללא צורך בעבודה בשבת”.

מקלב הוסיף: “מעורבות הוועדה המיוחדת לאישור העבודות בשבת תהיה כבר בשלב התכנון הראשוני ולא ברגע האחרון, כפי שקורה היום – כך שתוכל להציע שינויי תוכניות המאפשרים עבודה ללא חילולי שבת”.

מקלב טוען עוד, כי “בכדי למנוע את עבודות הללו צריך שילוב של רצון וסמכות, ובשני המשורים הללו קיימת התקדמות משמעותית”.

יו”ר סיעת ש”ס בכנסת, ח”כ יואב בן צור, מסר  כי סוכמו הדברים הבאים:

• הוועדה המאשרת עבודות בשבת תבחן לעומק מתן היתרים לעבודה בשבת, תוך התחשבות והתבססות על שיקולי פיקוח נפש וחוות דעת מקצועית.

• העבודות לחודש הקרוב יופסקו.

• הוועדה המאשרת היתרים לעבודות בשבת תדון בבקשות בהתראה ארוכה יותר מזו שהייתה עד כה ובשאיפה ל-5 ימים מראש.

ח”כ בן צור ציין, כי “הישגים חשובים אלו הם רק חלק מהדרך להסדרת מעמד השבת כראוי למדינה בעלת צביון יהודי. הוא הוסיף ואמר כי פעילות יו”ר תנועת ש”ס ושר הפנים הרב אריה דרעי, ראשי הסיעות החרדיות וחברי ועדת הארבעה נותנת מענה מקיף לנושא חשוב כמו השבת בישראל”.

בתחילת השבוע נפגשו ראשי הסיעות החרדיות – משה גפני, אריה דרעי ויעקב ליצמן – עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ודרשו ממנו לעצור את חילולי השבת המתרבים ברחבי ארץ.

מחר יתכנסו בירושלים חברי מועצות גדולי וחכמי התורה בכדי להורות לחברי הכנסת על המשך  דרכי הפעולה להפסקת חרפת חילולי השבת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות