ניסה להימלט ונלכד: נהג חדש טס כשהוא שיכור במהירות 159 קמ”ש

הנהג נסע במהירות 159 קמ"ש בכביש בו מותרת הנסיעה 90 קמ"ש • כאשר התבקש לעצור, הגביר מהירות וחצה צמתים באור אדום • השוטר: "כאשר שוחחתי עם הנהג נדף ריח חריף של אלכוהול מתוך הרכב והרגשתי כאילו אני בפאב"
חיים טוויל
ט"ו אלול התשע"ז / 06.09.2017 16:01

הלילה (רביעי), סמוך לשעה 02:30, התמקמו שוטרי אגף התנועה בכביש 65 בסמוך למחלף עירון עם אמצעי לאכיפת מהירות, בכדי לאתר נהגים הנוסעים במהירויות חריגות.

במהלך הפעילות נקלט במכשיר הממל”ז רכב הנוסע במהירות 159 קמ”ש בכביש בו מותרת הנסיעה 90 קמ”ש.

השוטרים סימנו לרכב לעצור, תוך שהם מפעילים אורות כחולים ומשתמשים בסירנה. הנהג, שזיהה את הניידת והשוטרים, המשיך בנסיעתו ואף הגביר מהירות, תוך שהוא מנסה ככל הנראה להימלט.

השוטרים שהיו ערוכים לאירועים מסוג זה החלו בנסיעה אחרי הרכב, כאשר הם מסמנים לו עם אורות כחולים וסירנה לעצור בצד.

במהלך הנסיעה אחריו, תוך שהוא מגביר מהירות וחוצה צמתים באור אדום, הצליחו השוטרים להגיע אל הרכב ולסמן לו לעצור בצד הדרך. רק לאחר שהבין כי לא יוכל להימלט, עצר הנהג את הרכב בצד הדרך.

השוטר שניגש לרכב ציין: “כאשר שוחחתי עם הנהג נדף ריח חריף של אלכוהול מתוך הרכב והרגשתי כאילו אני בפאב”.

ברכב שנעצר נכחו 4 בחורים צעירים, כולל הנהג.

בבדיקה של הנהג שהציג רישיון נהיגה התברר כי הינו נהג חדש. לאחר שהשוטר הציג בפניו, באמצעות מכשיר הממל”ז, את המהירות החריגה בה נהג, הסביר לו השוטר את חומרת המעשה: ככל הנראה ניסה להימלט תוך עבירות תנועה חמורות – מעבר באור אדום ומהירות גבוהה.

הנהג התבקש לעבור בדיקת שכרות לאור העבודה כי מפיו נדף ריח חריף מאוד של אלכוהול. הנהג השיב כי לא נסע במהירות גבוהה וכי הוא לומד רפואה בחו”ל. לדבריו, הוא צריך לטוס בעוד יומיים.

תוצאת הבדיקה לא איחרה לבוא והנהג נמצא נוהג תחת השפעת אלכוהול בכמות של 545 מ”ג לליטר אוויר נשוף – מעל לפי 10 מהכמות המותרת לנהג חדש.

רישיונו של הנהג בן ה-19, תושב אחד הכפרים בצפון, נפסל למשך 30 ימים ורכבו הושבת ל-30 ימים. הוא עוכב לחקירה ביחידת הבוחנים כשבסיומה נעצר ויובא מחר בפני בימ”ש בבקשה לדון בהארכת מעצרו.

במשטרה ציינו כי נחישות ומקצועיות השוטרים מנעה אסון, שכן שילוב של נהיגה במהירות גבוהה, תוך שהנהג נמצא תחת השפעת אלכוהול עלולה להסתיים בתאונה קשה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות