באיזו מדינה האנשים הם הכי נדיבים בעולם? ובאיזו מדינה הכי קמצנים?

"אינדקס הנדיבות העולמי" של ארגון CAF הבריטי מתפרסם זו השנה השמינית • מי מוביל כבר שנה רביעית ברציפות, מי נמצא בעשירייה הראשונה, ואיפה ישראל ממוקמת
שלמה בן חיים
י"ד אלול התשע"ז / 05.09.2017 19:33

מנתוני ‘אינדקס הנדיבות’ של ארגון CAF הלונדוני – שפורסם בחדשות 2 – עולה כי המדינה הנדיבה ביותר בעולם זו השנה הרביעית ברציפות היא מיאנמר.

נתוני האינדקס מתפרסמים זו השנה השמינית, והוא מבוסס על כ-150 אלף נסקרים ב-139 מדינות. את הנתונים אוספים ידי סוקרי מכון גאלופ, ששאלו את המשיבים לגבי תרומותיהם הכספיות, הקדשת זמן להתנדבות למטרות צדקה, ותדירות סיוע לזרים.

הדירוג הגבוה של מיאנמר נובע, ככל הנראה, מתרומות קטנות וקבועות שנותנים אזרחים רבים במדינה לנזירים. מדובר בנתון מרשים במיוחד לאור העובדה שלפי הבנק העולמי, ההכנסה הממוצעת במיאנמר היא בינונית-נמוכה. עם זאת, גם במיאנמר – כמו בכמעט כל המדינות בעולם – חלה בשנה החולפת ירידה במידת הנדיבות.

מיד לאחר מיאנמר מדורגת אינדונזיה, ובמקום השלישי ניצבת קניה. אחריהן מדורגות ניו זילנד, ארצות הברית, אוסטרליה, קנדה, אירלנד ואיחוד האמירויות. את העשיריה המובילה סוגרת הולנד.

במקום האחרון ברשימה ניצבת תימן.

והיכן ממוקמת ישראל?

ובכן, יושבי ארץ הקודש ממוקמים במקום ה-35 ברשימה, זינוק לעומת המקום ה-41 אשתקד.

לפי הנתונים, 53% מהישראלים תרמו כסף (מקום 19 בעולם) ו-25% תרמו מזמנם (מקום 43 בעולם) – אולם רק 44% העידו כי סייעו לאדם זר (מקום 93 בעולם), דבר שדרדר את דירוגה של ישראל במדד הכללי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות