חיות נבחרה לנשיאת ‘העליון’ • לוין: ”הליך בחירה חצוף ופיקטיבי”

הוועדה לבחירת שופטים בחרה בשופטת אסתר חיות לנשיאת בית המשפט העליון • השופט חנן מלצר נבחר לתפקיד המשנה לנשיאה • ח"כ נורית קורן מהליכוד החרימה את ההצבעה • שר התיירות יריב לוין תוקף בחריפות: "הליך בחירה פיקטיבי הרומס את כל כללי המינויים בשירות הציבורי"
אריה ריבקינד
י"ד אלול התשע"ז / 05.09.2017 11:10

הוועדה לבחירת שופטים בחרה הבוקר (שלישי) פה אחד את השופטת אסתר חיות לנשיאת בית המשפט העליון ואת השופט חנן מלצר לתפקיד המשנה לנשיאה.

השניים יושבעו לתפקידם בסוף חודש אוקטובר, בטקס שיתקיים בבית הנשיא.

השופטת חיות, בת ה-63, נבחרה בזכות שיטת הסניוריטי הנהוגה בוועדה לבחירת שופטים, לפיה השופט הוותיק ביותר הוא זה שמתמנה לנשיא בית המשפט העליון.

חברת הכנסת נורית קורן מהליכוד, החברה בוועדה לבחירת שופטים, החרימה את ההצבעה במחאה על שיטת הסניוריטי.

שר התיירות יריב לוין תקף בחריפות את שיטת הסניוריטי שהובילה לבחירה. ”היום שוב מונתה נשיאה לבית המשפט העליון בהליך בחירה פיקטיבי הרומס את כל כללי המינויים בשירות הציבורי שהשופטים עצמם מרבים לכתוב עליהם בפסיקותיהם”, אמר לוין.

‘קשה שלא להתרשם מהאופן המחוצף שבו מינו פעם נוספת השופטים את מי שיעמוד בראשם, מבלי שאיש מעיז להתמודד על התפקיד ותוך שהוועדה מכפיפה עצמה לרצונם ומקבלת על עצמה בהכנעה את תפקיד חותמת הגומי”.

לדבריו, הציבור מאס בצורה שבה מתנהלת מערכת המשפט ”ומהפסיקות הפוסט ציוניות היוצאות תדיר משולחנם של השופטים המתמנים בדילים נסתרים מהעין”.

הוא קרא לשנות מהיסוד את השיטה לבחירת השופטים בישראל: ”אי אפשר להסתפק בנאומים – הגיע הזמן למעשים ובראשם מהלך נחוש לשינוי מן היסוד של שיטת בחירת השופטים, כדי שהציונות והיהדות ישובו למקום הראוי להם בסולם הערכים המשפטי״.

הפורום המשפטי למען ישראל: “אנו מחזקים את ידיה של חברת הכנסת קורן שהחליטה שלא לבזבז את זמנה היקר על בחירתה של השופטת חיות לנשיאת העליון הבאה על פי שיטת הסניורטי. ההחלטה על מינוי השופטת חיות הייתה צפויה והיה אפשר לאשר זאת במשאל טלפוני”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות