חקירת חשדות לשחיתות ב’כללית’: למה רופא מקבל 350 אלף ש’ בחודש

חקירה נפתחה לאחר פרסום ב'ישראל היום' כי ד"ר סובחי שאהין מקבל כ־350 אלף שקלים בחודש כחלק מהסכם תמורת מעברו מקופת חולים מאוחדת - לכללית
חיים טוויל
י"ב אלול התשע"ז / 03.09.2017 15:46

המשטרה פתחה בחקירת חשדות נגד בכירים בקופת חולים כללית – הקופה הגדולה והמרכזית בישראל, בעקבות חשיפת עיתון ‘ישראל היום’ על חוזה ההשתכרות חסר התקדים של ד”ר סובחי שאהין מסכנין.

החקירה מתנהלת במפלג הונאות חוף במשטרה וכוללת בדיקת חשדות להונאה, מרמה והפרת אמונים ועבירות נוספות, שנעשו על פי החשד על ידי בכירים במחוז חיפה והגליל המערבי בקופה, וכנגד בכירים בהנהלת הקופה.

במשטרה אישרו רשמית את המידע על פתיחת החקירה.

החקירה החלה בעקבות מידע ותלונות שהגיעו למשטרה בהמשך לחשיפת ‘ישראל היום’ על חוזה ההשתכרות של רופא המשפחה ד”ר סובחי שאהין מסכנין, המקבל החל מינואר 2017 תשלומים של כ־350 אלף שקלים מדי חודש ברוטו, כחלק מהסכם מעבר מקופת חולים מאוחדת לקופת החולים המתחרה – כללית, כאשר בעקבותיו עברו לפחות כ־2,000 ממטופליו.

במסגרת התשלומים לד”ר שאהין קיימות גם הטבות כספיות נוספות לו ולמשפחתו, כולל העסקה של רעייתו כאחות במרפאה והבטחה להעסיק את בניו, הלומדים רפואה.

זהו חוזה התשלומים החודשי הגבוה ביותר שפורסם ונחשף בתולדות מערכת הבריאות בארץ. מעולם לא סיפק שום גוף רפואי, בוודאי לא גוף שממומן בכספי ציבור, הטבות יוצאות דופן כל כך לרופא אחד.

ב’ישראל היום’ נחשף, כי בצעד דרמטי וחסר תקדים בתולדות מערכת הבריאות דרשה הנהלת משרד הבריאות ממנכ”ל קופת חולים כללית, נועז בר ניר, לבטל באופן מיידי את ההסכם עם ד”ר שאהין.

‘ישראל היום’ מדווח כי במסגרת חקירת המשטרה כבר העידו שני בכירים בקופה, שמסרו למשטרה מסמכים ועדויות, וכי במסגרת החקירה נבדקות תלונות גם על התשלומים החריגים לרופא המשפחה, בעיקר טענות על תשלומים של כמעט כמיליון שקלים שהועברו אליו ביולי השנה, לפי ההסכם, כתשלום רטרואקטיבי על התקופה שבה עדיין לא עבד בפועל בקופת חולים כללית.

ד”ר שאהין דחה בתוקף את כל הטענות על ההסכם המיוחד ואמר: “לא עברתי לקופת חולים כללית בגלל בצע כסף, אלא כי רציתי לשפר את השירותים הרפואיים שניתנים למטופלים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות