הח”כים שולי מועלם וגליק עלו אל הר הבית • טיבי: ניכנס מתי שנרצה

חברי הכנסת יהודה גליק ושולי מועלם רפאלי עלו להר הבית אחרי שבשנתיים האחרונות נמנעה מהח"כים האפשרות לעלות, במסגרת ה'פיילוט' של המשטרה • אחמד טיבי:"ניכנס מתי שאנו רוצים ולא מתי שנתניהו יירצה" • פעילי שמאל קיצוני הפגינו סמוך לשער המוגרבים: "משוגעים, רדו מההר!"
חיים טוויל
ז' אלול התשע"ז / 29.08.2017 10:08

חברי הכנסת יהודה גליק מהליכוד ושולי מועלם רפאלי מהבית היהודי עלו הבוקר (שלישי) להר הבית – אחרי שנתיים שבהם נמנע מחברי הכנסת לעלות להר.

הפעם האחרונה שבה יהודה גליק עלה להר היתה במאי 2016, לפני שהושבע כחבר כנסת.

כניסת חברי הכנסת התאפשרה במסגרת תוכנית ה’פיילוט’ שאישר קצין הכנסת והמשטרה: כניסה חד פעמית של חברי כנסת, בעוד שרי הממשלה עדיין אינם מורשים להגיע להר הבית.

לעומתם, ח”כ בצלאל סמוטריץ’ הסביר כי הוא לא מתכוון לנצל את הפיילוט המשטרתי ולעלות להר הבית:”אינני מוכן לעלות להר הבית כגנב במחתרת, באופן המבזה והבלתי חוקי שנכפה על חברי הכנסת”.

לדבריו, “התנאים וההגבלות של אסור ומותר שהוטלו על חברי הכנסת כפי שהם באים לידי ביטוי במכתב המשפיל של קצין הכנסת, הם לא חוקיים, לא דמוקרטיים ולא מתקבלים על הדעת”.

פעילי שמאל קיצוני מ’שלום עכשיו’ הפגינו סמוך לשער המוגרבים נגד כניסת הח”כים, והניפו שלט שעליו נכתב: “משוגעים, רדו מההר!”

ח״כ אחמד טיבי הבהיר הבוקר כי חברי הכנסת הערבים מסיעתו לא יעלו היום להר הבית: ”חברי הכנסת מהרשימה המשותפת לא יגיעו היום למסגד אל-אקצה במסגרת הפרובוקציה והתנאים של נתניהו ומשטרת ישראל. חברי הכנסת הערבים ייכנסו מתי שהם רוצים ולא מתי שנתניהו יירצה, כך היה בעבר וכך יהיה בעתיד”.

כפי שדווח בחרדים 10, אתמול יצא  ח”כ משה גפני נגד ה’פיילוט’: “אני מתנגד בכל תוקף להחלטה האומללה הזו ומוחה נגדה. הדבר מעיד על טיפשות, לאומנות, בורות, חוסר אחריות מהמדרגה הראשונה, ובעיקר חוסר יראת שמים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות