שקד: נתקן החוק. פעילי דרום ת”א: “בג”ץ מתנהל כמו סניף מפלגת מרצ”

שרת המשפטים מגיבה על החלטת בג"ץ בנוגע למסתננים - ומבטיחה: "את המלחמה הזו נלחם עד שנשיג את התוצאות הדרושות" • מאי גולן: "ממשלת ישראל כבר לא מנהלת את המדינה הזאת - שימו בג"ץ בקלפי"
אריה ריבקינד
ו' אלול התשע"ז / 28.08.2017 18:57

שרת המשפטים, איילת שקד, הגיבה הערב (שני) על החלטת בג”ץ לפיה לא ניתן להרחיק מסתננים שנכנסו לישראל – ללא הסכמתם.

“ביהמ”ש העליון אישר היום את אפשרות הרחקת המסתננים למדינה שלישית, אולם לקח מידי המדינה את מנוף הלחץ ששימש בידה להרחקת מסתננים בלתי חוקיים והפך את חוסר שיתוף הפעולה למתגמל”.

“אעבוד יחד עם שר הפנים על תיקון חקיקה שיאפשר את ההרחקה גם ללא הסכמתם. את המלחמה הזו נלחם עד שנשיג את התוצאות הדרושות”, הבהירה שקד.

ראש הממשלה אמר בעקבות החלטת בג”ץ, כי יהיה צורך בתיקון חקיקה כדי לאפשר את מימוש ההסכמים שהשיג כדי להעביר אליהן מסתננים. הוא ציין כי מדיניות ישראל בסוגיית המסתננים מבוססת על שלושה אלמנטים: הגדר שהוקמה בדרום ובלמה את כניסת המסתננים; ההסכם שהושג עם המדינות שהסכימו לקלוט את המסתננים; ואכיפה.

השר גלעד ארדן אמר: “‏צר לי אך החלטת בג״ץ מרוקנת מתוכן את החלטתי כשר הפנים ליישם את מדיניות ההרחקה למדינה שלישית ומותירה את המדינה ללא כלי אפקטיבי להוצאת המסתננים”.

יו״ר עמותת העיר העברית, מאי גולן, אמרה: “שוב בדרך מתוחכמת הצליח בג”ץ לתקוע מקל בגלגלי המדיניות של מדינת ישראל להחזרת המסתננים. שופטי בג”ץ שמתנהלים כמו סניף של מפלגת מרצ, ידעו היטב שלא יוכלו שלא לאשר את הנוהל הזה ולכן אישרו אותו בשיטת מצליח”.

היא הוסיפה: “שנתיים ששופטי בית המשפט העליון מושכים באף את אזרחי מדינת ישראל. שנתיים שהם כבר יודעים מה ההחלטה תהיה, אך לא מפרסמים בשביל למשוך זמן עבור המסתננים ועוזריהם מהשמאל. ביומיים החליטו? ממש לא. אולי רק הוסיפו תאריך. ממשלת ישראל כבר לא מנהלת את המדינה הזאת – שימו בג”ץ בקלפי, אין טעם לשים שום דבר אחר”ן.

שופטי בג”ץ בהרכב מורחב פסקו אחר הצהריים כי ההסדר להרחקת מסתננים מרצון למדינה שלישית הוא הסדר חוקי, ועל כן ניתן להרחיק מסתננים על פי הסדר זה.

עם זאת קבעו השופטים, כי לאור העובדה שמדובר בהרחקה מרצון, לא ניתן לראות במסתנן שסירב להרחקה למדינה השלישית משום העדר שיתוף-פעולה עם הרחקה שבגללו ניתן להחזיקם במשמורת מעבר ל-60 ימים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    משתננים
    28/08/2017 21:18
    שמעון
  1. את יודעת שלא תעשו קלום רק מדברים אם לא תעשו את העבודה שלכם אולי תתפטרו יותר טוב מה שתדברו ולא לעשות השודנים אלה גיס החמשי