ליברמן למשפחות הנעדרים: “אסור לנו לחזור על הטעות מעסקת שליט”

שר הבטחון על פרישת ליאור לוטן, מתאם השבויים והנעדרים: "להמתין עם מינוי המחליף עד לאימוץ דו"ח שמגר" • על הביקורת של משפחות גולדין ושאול: "חמאס מציב דרישות נוקשות שלא מאפשרות להתקדם לעסקה כלשהי"
אריה ריבקינד
ה' אלול התשע"ז / 27.08.2017 11:48

שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיב היום (ראשון) לביקורת שהשמיעו משפחותיהם של הדר גולדין ואורון שאול הי”ד, הטוענות כי ממשלת נתניהו אינה פועלת להשיב את בניהן לקבר ישראל, ולא מפעילה לחץ על החמאס – וקרא לראש הממשלה שלא למנות מחליף לאל”מ במיל’ ליאור לוטן, מתאם השבויים והנעדרים שפרש מתפקידו, עד לאימוץ דו”ח ועדת שמגר, העוסק בטיפול בסוגיית החטופים והנעדרים הישראלים.

“אני מבקש להודות לליאור לוטן על עבודתו המסורה, מחויבותו ומאמציו”, אמר ליברמן. “אני מקבל בהבנה ובאהבה את הביקורת של משפחות גולדין ושאול, וממשיך להיות מחויב באופן אישי להשבתם לישראל של הדר ואורון ושל אזרחינו המוחזקים ברצועת עזה בניגוד לדין הבינלאומי. אני רואה בכך חשיבות ערכית ומוסרית עליונה, בראש ובראשונה כלפי המשפחות, וכלפי צה”ל ומדינת ישראל”.

עם זאת הוא הדגיש: ”אסור לנו לחזור על הטעות בעסקת שליט. באותה עסקה שוחררו 1,027 מחבלים, בהם רוצחים ומשלחיהם, כולל מחמוד קוואסמה ששוחרר לרצועה ומימן את חטיפת שלושת הנערים, ויחיא סנוואר שמנהיג את חמאס ברצועת עזה. אותו סנוואר שמציב כיום דרישות נוקשות שלא מאפשרות להתקדם לעסקה כלשהי.

“חשוב לזכור עוד, כי 202 ממשוחררי עסקת שליט נעצרו מאז על ידי מערכת הביטחון על מעורבות בטרור, מתוכם 111 עדיין נמצאים בכלא הישראלי; ושבעה ישראלים נרצחו במעורבות ישירה או עקיפה של משוחררי אותה עסקה”.

ליברמן סבור כי עוד לפני מינוי מחליף לליאור לוטן, יש לאמץ את דו”ח שמגר במלואו, “ובכך לשרטט גבולות גזרה ברורים למדינת ישראל ולשליחים מטעמה, ובעיקר לעמוד נחושים מול אויבינו, ולהבהיר להם שאין לנו כל כוונה להתפשר על ביטחון עם ישראל”.

זהבה שאול, אמו של אורון שאול, הגיבה להודעתו של שר הביטחון: “לתפארת מדינת ישראל ששר הביטחון שלה מעודד הפקרה של חיילי צה”ל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות