חתנו ויועצו של טראמפ הבהיר לאבו מאזן: לא תהיה הקפאת בנייה ביו”ש

העיתון 'אל-חיאת' מדווח כי המשלחת האמריקנית הבהירה ליו"ר הרשות כי אין שום סיבה לבקש מישראל לעצור את הבנייה • האמריקאים סירבו לדרישה הפלסטינית להצהיר על גבולות 67 כבסיס להסכם
יוני גרין
ה' אלול התשע"ז / 26.08.2017 21:26

המשלחת האמריקנית, בראשות ג’ארד קושנר, חתנו ויועצו של הנשיא טראמפ, הבהירה ליו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן כי אין שום סיבה להיענות לדרישתו להקפאת הבנייה ביהודה ושומרון.

לפי דיווח בעיתון הסעודי ‘אל-חיאת’ הרואה אור בערבית בלונדון, אבו מאזן ביקש מהאמריקנים ללחוץ על ישראל ליישם הקפאת בנייה, חלקית או מלאה, כדי לאפשר לפלסטינים לשוב לשולחן המשא ומתן.

קושנר וג’ייסון גרינבלט ענו לאבו מאזן כי יש לשוב לשיחות ללא תנאים מוקדמים. השניים גם ציינו כי בעוד ישראל מבצעת מחוות כלפי הפלסטינים, הם לא נקטו בצעדים בוני אמון ולמעשה פעלו רק בצורה הפוכה.

השניים אמרו ליו”ר הרשות כי התוצאה המועדפת מבחינתם הוא פתרון לסכסוך המבוסס על רעיון שתי המדינות, אך סירבו להתחייב לדרישה הפלסטינית כי כל הסכם עתידי יהיה מבוסס על קווי 1967.

הפלסטינים אמנם שיבחו בפומבי את המשלחת האמריקנית ואף הוציאו הודעה בה נאמר: “אנו מעריכים את פעילות האמריקנים למען השלום ועובדים איתם יחד למען המטרה. עם זאת, מדובר בסוגייה קשה ומורכבת” – אך מאחורי הקלעים נראה שהפלסטינים כלל אינם מרוצים מהתגובות של האמריקנים ובמיוחד מרצונם להביא את הצדדים לשולחן המשא ומתן ללא שום תנאים מקדימים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות