הקיץ בעיצומו, השמש קופחת: אז כיצד בוחרים מסנן קרינה לקיץ?

בכל הקשור לגוף שלנו, עונת הקיץ טומנת בחובה סכנות רבות • השיער שלנו, עור הפנים והגוף חשופים לקרני השמש החמות, ללחות הגבוהה ולנזקי הים והבריכה, היכולים להשפיע לרעה על מצבם, הן בטווח המידי והן בטווח הארוך • אז איך מתגוננים?

תמי גיל
ז' אלול התשע"ז / 29.08.2017 20:46

הריטואל חוזר על עצמו מדי שנה: רובנו מגיעים לתחילת הקיץ חיוורים ולבנבנים ומסיימים אותו שזופים ומרוצים. אז כן, אנחנו מרוצים מהצבע היפה שאנחנו מקבלים, אבל אנחנו גורמים לנזק חמור לעור ולבריאות שלנו. איך בכל זאת להצליח לצאת החוצה ולהישאר בריאים?

ד”ר להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור, מסבירה:” לקראת הקיץ הדרישה לרכישת מסנני קרינה עולה בעשרות אחוזים. אנשים מתחילים לחשוב שוב על העור שלהם לקראת הקיץ, למרות העובדה שיש צורך לעשות זאת כל השנה”.

להלן מספר טיפים על מה חשוב לשים דגש כשקונים מסנן קרינה להגנה מפני השמש:

2

 יש לשים לב שהתכשיר מגבה גם בפני קרינת UVB (בא לידי ביטוי במספר לצד SPF) וגם מכסה UVA- שאמור להיות מצוין על גבי האריזה ולא במספר.

חשוב לדעת כי מסנן קרינה עם SPF 34, מכסה 97% מקרינה ה UVB ולכן לא צריך מקדם הגנה גבוה מזה (למעט במקרים מסוימים של רגישות לשמש או בעיות פיגמנטציה שאז כן יש חשובות גם לSPF 50)

יש מספר תווי תקן מחמירים: תו התקן האירופאי – הוא מהמחמירים ביותר , והאוסטרלי הוא אחד אחריו- זה לא מצוין על גבי האריזות עצמן וצריך לבדוק אצל רופא עור במידה וזה חשוב לרוכש.

חשוב לקנות חברה מוכרת וידועה על מנת להיות בטוחים שאכן מה שרשום על האריזה ,קיים בתכשיר (לא מזמן הוסרו מהמדפים תכשירים שלא הכילו את הכמות הרצויה של מסנן הקרינה שרשומים על האריזה)

חשוב לבחור תכשיר שיהיה במרקם נח לשימוש. יש כיום שלל תכשירים- לבנים, בעלי גוון חום, שקופים, מימיים , סמיכים- חשוב לבחור את מה שמתאים לכל אחד. המריחה אמורה להיות חלק קבוע בשגרה היום יומית- אם זה לא יהיה נח למשתמש זה לאיוכל להתבצע על בסיס קבוע (משחה דביקה על ילד תזזיתי או קרם דביק על ספורטאי מזיע- פחות יתאימו במרקם)

חלק מהתכשירים גורמים לדמעת וצריבה בעיניים- חשוב לדעת את זאת ולהימנע ממגע בעיניים- ולהחליף תכשיר במידת הצורך- הצריבה והדמעת לא יחלפו לבד. לא ניתן לדעת מראש מי יפתח את התופעות הללו ולאיזה תכשיר.

יש לשים לב לתאריך התפוגה על גבי התכשיר גם למסנן קרינה יש חיי מדף.

מייקפ שמכיל מסנן קרינה וקרם לחות שמכיל מסנן קרינה- רוב החברות מספקות תכשירים משולבים עם SPF 20 בלבד זה לא מספק. ניתן למצוא תכשירים בודדים משולבים עם SPF (לעיל). אם מורחים מייקפ- הוא יהיה מעל המסנן קרינה, ואם מורחים קרם לחות ואח”כ מסנן- אז קודם הלחות ורק אח”כ מסנן קרינה.

הטיפים נכתבו על ידי ד”ר להבית אקרמן מומחית לרפואת עור שירותי בריאות כללית ומנהלת שתי קליניקות פרטיות. להבית  מציעה מגוון רחב של טיפולי פנים לשמירה על העור.

צילומים: יחצ


הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות