בית המשפט הורה לעיריית ירושלים: לחשוף נתוני העסקת שרה נתניהו

בית המשפט קיבל את עתירת העיתונאי בן כספית: הורה לעיריית ירושלים להעביר המידע על העסקתה של רעיית ראש הממשלה כפסיכולוגית חינוכית • העירייה תאלץ למסור מידע על תחילת מועד העסקתה ועל היקף משרתה
אריה ריבקינד
כ"ח אב התשע"ז / 20.08.2017 16:31

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, אמנון דראל, קיבל היום (ראשון) באופן חלקי את העתירה שהגיש העיתונאי בן כספית – בדרישה להורות לעיריית ירושלים לחשוף את ההיקף המדויק של העסקת שרה נתניהו.

העתירה הוגשה לבית המשפט, לאחר שהעירייה סירבה להיענות לדרישת כספית לחשוף מידע מפורט אודות היקף ומהות העסקת רעיית ראש הממשלה כפסיכולוגית חינוכית.

כספית ביקש לקבל מידע מפורט, שכלל בין היתר את זהות האחראי על נתניהו; זהות המוסדות החינוכיים להם היא נותנת שירותים; מסגרת שעות עבודתה; פירוט שעות העבודה בכל מוסד; פירוט שעות הנוכחות שלה בעבודה במהלך השנתיים שקדמו להגשת הבקשה ועד ליום התשובה; וכן היקף המשרה שבה היא מחזיקה והשינויים שחלו בה החל ממועד קבלתה לעבודה.

השופט דראל קבע כי הזכות לפרטיות לה זכאית נתניהו איננה מוחלטת. “אין להתעלם מכך שאין מדובר בעובדת ‘רגילה’, הדומה לאלפי העובדים האחרים בעירייה, אלא למי שהיא לצד עבודתה גם דמות ציבורית מוכרת. אכן, אין בכך שאדם הוא בן או בת זוג של מי שממלא תפקיד ציבורי בכיר, ראש ממשלה, שר או נושא משרה בכיר אחר, כדי להצדיק את הפגיעה בפרטיותו, אך בעניינה של המשיבה הדברים שונים, ונקודת האיזון מצויה במקום המחייב מסירת מידע חלקי”.

לדברי השופט, מכיוון שנתניהו מציינת בראיונות ובפרסומים שונים, את דבר עבודתה כפסיכולוגית חינוכית, לצד תפקידה הציבורי כרעיית ראש הממשלה, הרי שיש הצדקה למסירת מידע – גם אם הדבר גורם לפגיעה בפרטיות.

עם זאת, השופט ציין כי לא יימסר מידע על מקומות עבודתה ושעות עבודתה הספציפיות של רעיית ראש הממשלה, בין היתר על מנת שלא לפגוע בביטחונה.

על פי הפסיקה תעביר העירייה לכספית מידע אודות מועד תחילת העסקתה של נתניהו בעירייה; המספר הכולל של שעות העבודה של נתניהו בעירייה בכל אחד מ-12 החודשים שקדמו להגשת הבקשה – ללא פירוט השעות עצמו, אלא סכום כולל שלה לכל חודש וללא פירוט המוסד שבו ניתנו); וכן הפסקות בתקופת העסקתה של נתניהו, ככל שאירעו ונמשכו מעל ל-30 יום ברציפות, וזאת ב-12 החודשים שקדמו להגשת הבקשה.

גורמים המקורבים לראש הממשלה ולרעייתו מסרו בתגובה לפסק הדין: “אנו מברכים על כך שבית המשפט שם גבול למסע הצייד והרדיפה שמנהל בן כספית נגד הגברת נתניהו מזה עשרים שנה, על מנת לפגוע בראש הממשלה ובמשפחתו בכל האמצעים.

“בפסק הדין דחה בית המשפט את רוב רובן של בקשות הסרק הקנטרניות והטורדניות של כספית. מתברר שגם לרעיית ראש הממשלה יש זכות לפרטיות בעבודתה המקצועית כפסיכולוגית ילדים חינוכית.

“אגב, הגורמים המקצועיים בעיריית ירושלים, בה היא עובדת, הגיבו לעתירה באומרם כי ‘אין תלונות כלשהן לגבי תפקודה של הגברת נתניהו. להיפך'”.

אותם גורמים הוסיפו וציינו כי “כספית ‘שכח’ לציין בעתירתו שרעיית ראש הממשלה תובעת אותו בגין הוצאת לשון הרע, לאחר שפרסם שקרים לפיהם כביכול היא פיטרה את הגנן הקשיש במעון ראש הממשלה. הגנן המנוח מנשה קוזוקין ז״ל הספיק להעיד לפני פטירתו שלא היו דברים מעולם, שהגברת נתניהו מעולם לא פיטרה אותו והוא המשיך לעבוד במעון כרגיל. הליך זה יוכרע בחודשים הקרובים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    טוב מאד. עכשיו נדע מה כ"כ רצתה להסתיר...
    20/08/2017 18:09
    מיכאל
  1. עובדת שעה בשבוע ומנופפת בזה?