הפיגוע וההתמודדות • שליח חב”ד בברצלונה נערך למציאות החדשה

"העזרה שלח מתבטאת במגוון רחב - החל מאוזן קשבת, להרגיע את מי שבפאניקה, לחלק אוכל למי שצריך" • " מי שבא לבית חב"ד רוצה לראות שיש שמירה, אך לא תמיד זה בריא עבורנו. נצטרך ללמוד לדעת עד כמה לתת להם להיכנס לחיים שלנו בתוך בית חב"ד..." • ואיך עברה השבת?
חרדים 10
כ"ח אב התשע"ז / 20.08.2017 14:41

• הרב דוד ליברזון, שליח חב”ד בברצלונה, מה חשבת כששמעת על פיגוע בעיר בה אתה שליח ראשי?

“מיד כשקיבלתי את ההודעה על הפיגוע, הבנתי שמגיעות שעות קשות לעיר. ואכן כך היה. איפוק גדול. אנשים ניגשים לשאול עצה ולחשב מסלול מחדש – האם כדאי להמשיך לחיות בכזאת עיר. ומה יהיה עם חיי הקהילה היהודיים.

“השאלות הן באופן רטורי, כי אותם יהודים יודעים שכאן הם מתגוררים. בברצלונה נמצאים בני-המשפחה שלהם, העסקים שלהם ואין באמת לאן לעבור. אבל זה אתגר מעניין איך להתמודד מול אותן שאלות, ומצפים ממני בתור רב יהודי – לקבל את העידוד, ואת החיזוק באמונה בקב”ה, למרות שהתשובה על השאלות שלהם, לא קיימת”.

• זו פעם ראשונה בה אירע פיגוע בברצלונה?

“זאת הפעם הראשונה שאירע פיגוע טרור על רקע מוסלמי. ספרד בכלל, וברצלונה בפרט, מלומדים בטרור של ‘אימטה’, אבל זה לא קשור לפיגוע הנוכחי”.

• היו נפגעים יהודים?

“ברוך השם שלא. זה נס ממש גדול, שלא היה אף יהודי שנפגע או נרצח, באזור שבדרך-כלל מלא והומה ביהודים”.

• לאחר הפיגוע – כיצד מתבטאת עזרתך כשליח חב”ד בעיר?

“היא מתבטאת במגוון רחב של דברים – החל מלהעניק אוזן קשבת, להרגיע את אלו שבפאניקה, לחלק אוכל למי שצריך. ובסך-הכל, פשוט לעזור בכל מה שאפשר, יחד עם שליח הרבי ומי שאחראי על התיירים – הרב דניאל רוזנברג”.

• האם בעקבות הפיגוע יש פחד בקהילה היהודית?

“אני לא יאמר שהיהודים מפחדים בעקבות הפיגוע, כי כל אחד מאיתנו שמתגורר בעיר הזאת, בירה של מדינה באירופה, ידע שבכל יום היה יכול להיות פיגוע שכזה. ברוך השם שהפעם לא היו נפגעים יהודים, ובעזרת השם שנוכל תמיד להמשיך ולבשר טוב.

“בבית חב”ד עצמו גם לא היה פחד, אך יש איפוק ויותר שמירה של כוחות המשטרה. המצב משנה את האווירה מעט, ואת הפעילות היום-יומיות. מי שבא לבית חב”ד רוצה לראות שיש שמירה, אך לא תמיד זה בריא עבורנו.

ספרד, הרב דוד ליברזון

“בנוסף, נצטרך ללמוד להתמודד עם כוחות הביטחון של השלטונות, וכן עם חברת השמירה, שלא תמיד שומרים שבת, ולדעת כמה לתת להם להיכנס לחיים שלנו בתוך הבית חב”ד…”

• כיצד עברה עליכם השבת? איך הייתה האווירה בבית הכנסת?

“השבת עברה מצוין, ברוך השם. כולם באו והשתתפו בתפילות וסעודות השבת. היו לנו למעלה מ-200 בני אדם והכל עם שמחת השבת”.

הראיון פורסם באתר חב”ד-col

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות