גבאי רוצה 4 שריונים ופגיעה במזכ”ל • חרמוני: זה ירחיק מאיתנו מצביעים

היו"ר החדש של העבודה מבקש לשנות את החוקה, כדי להגדיל השפעתו: דורש שיוכל לשריין ארבעה מועמדים וצעדים שיחלישו את המזכ"ל • המזכ"ל: "להימנע מהצעות דרסטיות, חד צדדיות ודרקוניות העלולות לייצר מתחים פנימיים מיותרים"
אריה ריבקינד
כ"ח אב התשע"ז / 20.08.2017 13:18

אבי גבאי, ­יו”ר מפלגת העבודה, הציג היום (ראשון) את רשימת השינויים שהוא מציע לבצע בחוקת המפלגה, שיגדילו דרמטית את השפעתו.

על פי השינויים שמבקש גבאי לאשר בוועידת המפלגה שתתכנס בקוב, יועברו סמכויות הניהול של המפלגה לידי היו”ר בפיקוח הנהלת המפלגה. משמעות ההחלטה היא החלשה ניכרת של המזכ”ל. גם מקומו המשוריין מראש של המזכ”ל ברשימת המפלגה לכנסת יבוטל. מיקומו של מזכ”ל המפלגה ברשימת המועמדים של המפלגה לכנסת ייקבע על ידי הנהלת המפלגה, על פי המלצתו של יו”ר המפלגה.

עוד מוצע בתיקונים שמבקש גבאי לאשר, כי יו”ר המפלגה ומועמדה לראשות הממשלה רשאי יהיה לשבץ ארבעה מועמדים ברשימה לכנסת. לפי השיבוץ החדש, שניים מהם ישובצו בין עשרת המקומות הראשונים והיתר בעשירייה השנייה או השלישית. מועמדים אלו יכול שיהיו חברי מפלגה, או מי שאינם חברי המפלגה במועד שיבוצם.

גבאי מבקש גם לקבוע בחוקה, כי יו”ר הסיעה, יושבי ראש הועדות בכנסת וחברי הועדות בכנסת ייקבעו על פי החלטת יו”ר המפלגה.

בכירים במפלגה מתנגדים לרשימת השינויים המתוכננים, אולם גבאי הבהיר: “עוזר לנו לנצח בבחירות או לא עוזר לנו לנצח בבחירות? זה השיקול היחיד!”

לדבריו, “נוכל לנהל מערכה לנצחון בבחירות רק אם נתאים ונעדכן את ארגז הכלים של המפלגה, ונעמיד להנהגת המפלגה את היכולת להפעיל משאבים וסמכויות באופן המיטבי ביותר”.

מי שהגיב לשינויים שמבקש יו”ר המפלגה לבצע הוא מזכ”ל מפלגת העבודה, ערן חרמוני – שאמור להיות הנפגע העיקרי: “כמזכ”ל המפלגה, שהינו שומר הסף של ההליכים הדמוקרטיים, בכוונתי לוודא כי הצעותיו של יו”ר המפלגה לשינויים דרמטיים באופייה וביסודותיה הדמוקרטיים של המפלגה יובאו לדיון עמוק, רציני ושקוף”.

לדבריו, “בדיונים אלו אביע את עמדתי הברורה לפיה הפיכת המפלגה ממפלגת המונים למפלגה של איש אחד, תרחיק ממנה מצביעים ואף תרחיק ממנה את הסיכוי לנצח בבחירות הכלליות”.

חרמוני הוסיף: “לכן אני קורא ליו”ר המפלגה לחזור בו מהצעותיו ולקיים הליך פתוח ושקוף עם כלל הגורמים במפלגה. יתרה מזו, אני מצפה מיו”ר המפלגה לפעול בשום שכל ובאחריות ולהימנע מהצעות דרסטיות, חד צדדיות ודרקוניות העלולות לייצר מתחים פנימיים מיותרים ללא כל צורך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות