האם מנהיג ‘שובו בנים’ מפר את תנאי שחרורו מהכלא ופוגש נשים

הקלטות שהגיעו לידי עיתון 'ישראל היום' מגלות: הרב אליעזר ברלנד, שהורשע בביצוע מעשים חמורים בנשים, מפר את תנאי שחרורו מהכלא • עורך טקסי אירוסין, למרות שאסור לו לפגוש נשים: "הם הלכו לרב, היא והוא" • עורכת דינו: "טענות שקריות. נכנסו נשים שאושרו על ידי בית משפט בלבד"
חיים טוויל
כ"ח אב התשע"ז / 20.08.2017 10:09

מנהיג קהילת ‘שובו בנים’, הרב אליעזר ברלנד, עורך טקסי אירוסין וחופות – בניגוד לתנאי השחרור שלו. כך חושף הבוקר (ראשון) יהודה שלזינגר בעיתון ‘ישראל היום’.

על פי החלטת ועדת השחרורים, הרב ברלנד שוחרר בשל מצבו הרפואי לפני חג הפסח מהכלא – למעצר בית במלונית הממוקמת בסמוך לבית החולים הדסה בירושלים. בתנאי השחרור נכתב כי אסור לו לפגוש נשים כלל, למעט קרובות משפחתו.

אלא של’ישראל היום’ נודע, כי בשבוע שעבר ערך מנהיג ‘שובו בנים’ טקס אירוסין לבני זוג ששידך, והיום הוא אף אמור להשתתף בטקס הנישואין שלהם.

בנוסף, בהקלטות שהגיעו לידי העיתון נשמעת אחת מבנות החסידות מספרת על כמה מחברותיה שהרב חיתן בזמן האחרון. “יש זוג שהתארסו ביום ראשון לפני שבועיים”, היא מספרת, “הם הלכו לרב ברלנד, היא והוא. היו אצלו ועשו את האירוסין. הרב שבר צלחת והלך לערבית”. עוד היא מספרת: “הוא מחתן הרבה עכשיו, הרבה אנשים, הרבה בנות. הבנות מספרות, ואני יודעת שהרב חיתן את זאת ואת זאת”.

בתנאי השחרור של הרב נכתב: “איסור הוטל עליו להימנע מקשר עם נשים שאינן בנות משפחתו. יש בהן כדי להבטיח שלא יהיה לעיל ידו של האסיר לחזור ולבצע עבירות מסוג זה”. עוד נכתב: “כחלק מתנאי שחרור של האסיר, חל עליו איסור מוחלט לפגוש נשים מבנות קהילתו. הוראה זו לא תחול על רעייתו של האסיר, בנותיו, נכדותיו וכלותיו”.

עו”ד שרה מרקוביץ’, פרקליטתן של המתלוננות נגד הרב ברלנד, אמרה ל’ישראל היום’: “בלשון המעטה אני רואה בעיה בעובדה שמי שחטא במעשים מגונים, הודה בהם ואף התחייב בתנאי השחרור לא לפגוש נשים יותר, פוגש כלות צעירות לפני החתונה. גם השכל הישר מבין שזה לא אמור להיות ככה”.

מנהיג ‘שובו בנים’ שהוסגר לישראל בשנה שעברה, לאחר שנות נדודים בחו”ל, עמד למשפט והורשע בשתי עבירות של מעשים חמורים בנשים ובתקיפה, ונדון ל-18 חודשי מאסר.

במהלך תקופת מאסרו בכלא התגלתה בגופו מחלת הסרטן והוא נשלח למעצר בית במלונית. בחודש מאי הוא שב לביתו בשכונת החומה השלישית בירושלים, תחת הגבלות.

עו”ד רותם טובול מסרה לישראל היום בתגובה: “בית הרב מאובטח ומצולם 24 שעות על ידי חברת אבטחה שאושרה על ידי בית משפט. לבית הרב נכנסו נשים שאושרו על ידי בית משפט בלבד (-בנותיו, נכדותיו וכו’). המדובר בטענות שקריות. משטרת ישראל מפקחת על תנאיו של הרב”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    האם הפרצוף זקן כזה עדיין יש חשש לבנות???
    20/08/2017 11:06
    אופיר
  1. לא נראה לי..

  2. נו באמת
    20/08/2017 13:43
    יהודי
  3. ״שכל ישר״? הרי זה כל הבעיה, אין פה שכל ישר כלל.

  4. באונס הבא על היד שלכם
    20/08/2017 14:26
    סולו
  5. מה חושב על עצמו כל אדם שרואה אתר ועוד חרדית כתבים על אונס “הרב”