טרגדיה ב’שערי צדק’: יולדת חרדית חזרה לבי”ח עם כאבי בטן – ונפטרה

שישה ימים לאחר לידה תקינה, הגיעה יולדת בת 32 לחדר המיון של 'שערי צדק' והתלוננה על כאבי בטן • בעודה ממתינה לבדיקות, נכנסה לשירותים וכשחזרה - התמוטטה ונפטרה
חיים טוויל
כ"ח אב התשע"ז / 19.08.2017 23:16

טרגדיה בירושלים: יולדת חרדית בת 32, אם לארבעה, חזרה אמש (שישי) לבית החולים ‘שערי צדק’, שישה ימים לאחר שילדה במקום והתלוננה על כאבי בטן. לאחר המתנה בחדר המיון היא התמוטטה. כוחות הצלה במקום פתחו מאמצי החייאה ממושכים, אולם למרבה הצער מותה נקבע במקום.

לפי דיווח בynet, הטרגדיה התרחשה בליל שבת, לאחר ששישה ימים קודם לכן ילדה תינוק בריא בלידה רגילה, שעברה ללא כל סיבוכים. יומיים לאחר הילדה היא שוחררה לביתה כשהיא והתינוק במצב טוב.

עם הגעתה שוב אל המיון של בית החולים, היא התלוננה על כאבי בטן. היא החלה לעבור בירור רפואי במקום, במהלכו נכנסה לחדר השירותים. דקות ספורות לאחר שיצאה ממנו ושבה למיטתה – היא התמוטטה.

הצוות הרפואי פתח מיד בהחייאה מתקדמת ממושכת, אולם חרף המאמצים הרבים, היא לא שבה להכרה ומותה נקבע במקום.

לפי הדיווח, על פי הערכות רופאי בית החולים, מדובר ככל הנראה בתסחיף מי שפיר, מצב נדיר המתרחש סמוך ללידה.

מבית החולים נמסר: “נסיבות הפטירה אינן מעידות על אבחנה מדוייקת, אך האבחנות הסבירות הן דימום פנימי, או תסחיף ריאתי המתואר בספרות הרפואית כארוע נדיר המתרחש בימים שלאחר הלידה.

“הלידה שהתקיימה 6 ימים קודם למותה של היולדת, היתה ללא כל סיבוך, והיולדת שוחררה לאחר יומיים בריאה עם תינוק בריא. בית החולים משתתף בצער המשפחה והמקרה דווח למשרד הבריאות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תנחומים למשפחה הנכבדה, ביקורת קשה לא רק על שערי צדק, כי אם גם על טרם ומיון בכל הארץ
    23/08/2017 12:27
    חי
  1. משתתפת בכאב המשפחה, שערי צדק ביה”ח מצויין, ב”ה ילדתי בו והתאשפזתי פה ושם כמה פעמים ולא היו לי טענות ויש לי הערכה והוקרת הטוב לבית חולים זה, אבל יש טענה בכל מערכת הציבורית של עומס מטורף במיון ובטר”ם בכל הארץ! שלזה צריך לשים סוף! אם המדינה ושר הבריאות לא יכניסו משאבים רציניים לחדר מיון הסיפור יכול חס וחלילה לחזור על עצמו, ראשית שלא תחשבו שלא קורים בארץ מידי יום מקרי מוות או החמרה בחולים בכל הארץ בגלל העדר כוח אדם! הסיפור הזה עלה לכותרות מפני שהוא כואב וקשה במיוחד אם מקרה כזה היה קורא לאישה בת 80 זה לא היה מגיע לתקשורת, וזה קורה הרבה לצערנו. לדעתי צריך להקים צעקה ציבורית שמשרד הבריאות ידאג לביקורת חריפה נגד מיון וטרם בל הארץ, בו ימסר שעת הגעה, שעת קבלת טיפול ראשוני, שעת עריכת הבדיקות הנדרשות (כמו רנטגן, אולטרסאונד, בדיקות דם ועוד, מתי הבדיקות קיבלו חוות דעת ומתי נבדקו אצל רופא ומתי השתחררו. זהו המינימום ובנוסף כל חצי שעה המיון צריך לתת דו”ח מה מצב החולה ולקחת תסמינים מסויימים כל כשעה בכדי שהסיפור הכואב הזה לא יחזור על עצמו חלילה.