בשמאל ניסו להפגין מול בית היועץ: מני נפתלי ואלדד יניב עוכבו לחקירה

למרות קביעת המשטרה כי לא ניתן לקיים את ההפגנה בכיכר גורן - חלק ממארגני ההפגנה קראו ברשתות החברתיות לכל המשתתפים להגיע כרגיל • המשטרה עיכבה לחקירה את מני נפתלי ואלדד יניב, בטענה כי התכוונו להפר את הסדר הציבורי
קובי פינדרוס
כ"ח אב התשע"ז / 19.08.2017 21:12

מני נפתלי ואלדד יניב עוכבו הערב (מוצ”ש) לחקירה על ידי המשטרה בחשד כי התכוונו להפר את הסדר הציבורי.

השניים היו בדרכם להפגנה ליד ביתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כאשר נעצרו בטענה שהתכוונו להפר את הסדר הציבורי במקום.

כוחות המשטרה חסמו את הכניסה לאזור ואפשרו כניסה רק לתושבי השכונה.

מספר מועט של מפגינים הצליחו להיכנס למתחם, אבל הוצאו על ידי שוטרים. בעקבות כך, מאות בני אדם הפגינו ליד תחנת משטרת פתח תקווה וחסמו כבישים.

השבוע ביקשה המשטרה מבג”ץ לשנות את מקום ההפגנות המתקיימות מדי שבוע סמוך לביתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. הסיבה לדרישה לשינוי המקום היא ריבוי המשתתפים וההפרעה לתושבי האזור.

מהמשטרה נמסר:  בהמשך לעתירת תושבי שכונת כפר גנים בפתח תקווה כנגד קיום הפגנת ההמונים בתוך שכונת מגוריהם, משטרת ישראל מסרה את עמדתה לפיה לא ניתן עוד לקיים את ההפגנה בקניון גנים, ופנתה למארגני ההפגנות על מנת להגיע להסכמה בנוגע לשינוי מקום ההפגנה – מתוך רצון לאפשר את חופש הביטוי והמחאה מחד, ואת שגרת החיים לתושבי השכונה מאידך.

לצערנו כל ניסיונות ההידברות לא צלחו ומארגני ההפגנה היו נחושים להפר את החוק ולהפגין ברחבת הקניון, תוך סכנה לשלום הציבור.

“משטרת ישראל נערכה הערב למנוע את הפרת החוק והסדר ונאלצה אף לעכב מספר אנשים שקראו לעבור על החוק ולהתנגד למהלכי המשטרה. משטרת ישראל קוראת למארגני המחאה לבחון מחדש את סירובם למציאת מקום הפגנה חלופי”, נמסר בהודעה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות