3 צעירים ערבים מואשמים: השליכו לבנה על ראש שוטר ביום ירושלים

על פי כתב האישום, נגרם לשוטר שבר בגולגולת, הוא איבד ראייתו באופן זמני, סבל מכאבים בגב וברגלו ואושפז למשך כשבועיים • בתום האשפוז הועבר ל'בית לוינשטיין', שם הוא שוהה מאז.
כ"א סיון התשע"ד / 19.06.2014 13:52

בתום חקירה מאומצת של המפלג לתפקידים מיוחדים ביחידה המרכזית של משטרת ירושלים נעצרו 3 חשודים בחשד להשלכת לבנה על ראשו של שוטר באזור העיר העתיקה.

במפלג לתפקידים מיוחדים בימ”ר ירושלים הוקם צוות חקירה מיוחד לחקירת האירוע, במהלכו הושלכה לעברו של שוטר שסייר באחת ממבואות העיר העתיקה, לבנה במשקל של כ-3 ק”ג מכיוון גגות הבתים במקום. השוטר נפגע בראשו ופונה במצב קשה לבית חולים.

חקירה מאומצת הובילה למעצרם של 3 חשודים , ערבים תושבי המקום, בגילאי 17-22. שניים מהם הודו במעשה וטענו שביצעו זאת כדי ‘למנוע כניסת מתנחלים לירושלים’.

כנגד השלושה גובשה תשתית ראייתית להגשת כתב אישום  נגד אחמד ברגיתי (19), אחמד אבו סנינה (21) ונער בן 17, שלושתם תושבי מזרח ירושלים. במסגרת כתב האישום הוגשה בקשה למעצרם של החשודים עד תום ההליכים.

השלושה מואשמים בסעיפים של  חבלה חמורה בכוונה מחמירה, ניסיון לתקיפת שוטרים בנסיבות מחמירות והשתתפות בהתפרעות.

על פי כתבי האישום, ב’יום ירושלים’ התרחשו התפרעויות בעיר העתיקה, שכללו יידויי אבנים לעבר כוחות הביטחון ויהודים ששהו בה.

בבוקר אותו יום, תיכנן ברגיתי ליידות אבנים לעבר כוחות הביטחון ולעבר יהודים ששהו בעיר. לשם כך, בשעה 09:30 לערך הגיעו ברגיתי ואדם נוסף אל מבוא שער המג’לס כשהם רעולי פנים. השניים שברו אבני בלוק ויידו כשלושה בלוקים ומספר אבנים בקוטר 10 ס”מ לעבר שוטרים ששהו במקום. האבנים לא פגעו בשוטרים.

אחד השוטרים עלה לגג והחל לרדוף אחרי השניים, ואף ירה לעברם כדורי גומי. במהלך ההימלטות, פגע כדור גומי ברגלו הימנית של ברגיתי אשר המשיך לברוח מהשוטר.

באותו היום, בסביבות השעה 15:30, נפגש ברגיתי עם אבו סנינה, הנער הנוסף ואנשים נוספים שזהותם אינה ידועה בעיר העתיקה. בפגישה זו תכננו השלושה, יחד עם האנשים הנוספים ליידות אבנים מגג ביתו של הקטין בשעות הערב.

בשעה 20:00 בערך, הצטיידו השלושה ושניים אחרים שזהותם אינה ידועה, בכ-15 אבנים בגדלים שונים בקוטר של כ- 10 ס”מ, בלוקים ואבני חיפוי קיר.

את האבנים סידרו המשתתפים האחרים על גדר אבן שהקיפה את גג הבית. השלושה והאחרים, כל אחד בתורו, התקרבו אל שפת הגג והביטו לעבר הרחוב תחתם, מגובה של כ-5 מטרים, במטרה לאתר יהודי המתהלך ברחוב, לשם יידוי אבנים לעברו.

בשעה 21:00 לערך, עבר ברחוב שוטר ששהה במקום לשם חלוקת אוכל לכוחות הביטחון. כאשר השוטר עבר מתחת לבית, הרים אחד מהשלושה אבן חיפוי קיר בגודל 30-20 ס”מ ובמשקל של 2.3 ק”ג והשליך אותה מהגג לעבר ראשו של השוטר.

האבן פגעה ישירות בראשו, השוטר נפל במקום, מדמם, ואיבד את הכרתו. מיד אחר כך, הכנופיה נמלטה.

כתוצאה ממעשי הנאשמים, נגרם לשוטר שבר בגולגולת, הוא איבד ראייתו באופן זמני, סבל מכאבים בגב וברגלו ואושפז למשך כשבועיים. בתום האשפוז הועבר ל’בית לוינשטיין’, שם הוא שוהה מאז.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות