ביטן: ‘כשבגין היה, שתו 7 UP בעיר העתיקה. החיים השתנו מאז’ • ראיון

למה נלחמים ב'ליכודניקים החדשים'? "זו השתלטות על הליכוד. לא נאפשר את זה. אנחנו לא יכולים להוציא אותם, אבל עוצרים את ההתפקדות. נקים ועדות קבלה. ראש הממשלה שותף במלחמה נגדם" • שרים וח"כים מגבים אותם? "שיפסיקו לשחק את המשחק" • ומתי יקבל תפקיד השר שהובטח?
חיים בוזגלו
כ"ה אב התשע"ז / 17.08.2017 15:25

• יו”ר הקואליציה, ח”כ דוד ביטן, אני רוצה לדבר איתך על ‘הליכודניקים החדשים’ והסערה סביב כך… בוא נתחיל מכך שאתה כיו”ר הקואליציה אחד האנשים הכי מקורבים כיום לראש הממשלה בנימין נתניהו. האם המלחמה שאתה מנהל נגד ‘הליכודניקים החדשים’ הוא עניין שגם נתניהו שותף לו או שהוא לא מתערב בנושא הזה?

“שותף!”

• אני מנסה להבין: מהי בעצם הבעיה? הרי יש פה אנשים שהתפקדו למפלגת הליכוד, אם הם מתפקדים גם למפלגות אחרות זה פסול וצריך לפסול את קולותיהם. אבל מי שמתפקד רק לליכוד – איפה הבעיה? נניח שהוא בא להכניס חברי כנסת עם אג’נדה שונה. יש בזה בעיה חוקתית?

“אנחנו לא מחפשים מתפקדים. זה לא העניין. מה זאת אומרת אין בזה בעיה בכך שהוא מתפקד לליכוד? הרצון שלו הרי לגרום לליכוד נזק. יש פה איזשהו ניסיון השתלטות של אנשים שהם לא ליכודניקים, זו השתלטות על הליכוד, ואת זה אנחנו לא יכולים לאפשר!

מה זה מפלגה? זו התאגדות של אנשים למטרה מסוימת. פוליטית, אוקיי? ערכית. הרצון להוביל את המדינה. ברור שכשאתה בא ומתפקד כדי לשנות את זה, זכותנו לחסום את זה. מה היית אומר, למשל, אם היינו משתלטים על מרץ בעזרת 5000 איש, שזה לא בעיה לעשות? ודאי שזה לא חוקי. צריך להוקיע את התופעה הזו.

זה לא בן אדם אחד או שנים שמתגייסים לעניין, זו תופעה מאורגנת, שהחלה לפני כשלוש שנים והולכת ומתחזקת במרץ בימים אלו. באופן הזה יכולים להיכנס גם 50 אלף איש, ולשנות את כל מפלגת הליכוד, ולהקים בעצם מפלגה חדשה. את זה לא נוכל לאפשר, זכותנו להגן על עצמנו, וזה לא קשור להתפקדות כזו או אחרת של בן אדם. זה קשור למטרות של ההתפקדות הזו. היא לא קשורה לליכוד, לאג’נדה של הליכוד, המטרות אינן מטרות ליכוד כליכוד, ולכן לא נאפשר זאת”.

• מה קרה עכשיו שנזכרתם לטפל בבעיה הזו? הרי כבר בבחירות הקודמות המתפקדים הללו – ‘הליכודניקים החדשים’, תמכו בשני חברי כנסת…

“בבחירות הקודמות לא ממש הייתה להם השפעה, היה מדובר בכ-1500 איש. ולכן לא התעסקנו בזוטות שלא משפיעות. זה נכון שבבחירות למשבצות המחוזיות הם כן יכלו להשפיע, כי בחירה למשבצת מחוזית יכולה להיות גם סביב 1000 איש, ולכן במחוז תל-אביב היה להם יותר אנשים ולכן כן יכלו להשפיע, אבל לא לבדם – ח”כ יואב קיש נבחר לא רק בזכותם, אלא בזכות מתפקדים נוספים מרמת גן. היום זה הפך להיות יותר מאסיבי, ואנחנו ערים לבעיה ומטפלים בה”.

• עכשיו, כשאתה מסתכל על הבחירות הקודמות, אחד מהמועמדים הנוספים שנתמך על ידם זה ח”כ אמיר אוחנה, השני שהזכרת זה ח”כ יואב קיש, ויש גם את ח”כ שרן השכל – ותשמע, האנשים האלו בכנסת מדברים לטובת ראש הממשלה, מדברים בשפת ערכי הליכוד, שאותו אתה מייצג – אז אולי הפחד מהם מוגזם?

“לא. כי היום הם מדברים באופן יותר בוטה. בפעם שעברה הם רק התחילו, ההשפעה שלהם הייתה יותר מצומצמת. אז הם תמכו אולי בשרן השכל, אבל היא לא נבחרה בזכותם. היא נבחרה בזכות אנשים אחרים. כמו למשל השר חיים כץ וכל התעשייה האווירית שתמכו בה בגדול, כשהוא מביא לה כ-3000 מתפקדים.

כך שלא בגלל ‘הליכודניקים החדשים’ נגרמה בחירה. היום אני הבנתי שהם בעייתיים יותר לליכוד. הם יכולים לעשות שני דברים: או להביא אדם לכנסת, כשהם גדלים יותר ויותר, או לבחור דווקא אנשים מתוך רשימת הליכוד, אנשים טובים, אבל המצב הזה עלול להשפיע על הרכב הרשימה, על ההליך הדמוקרטי, על ההתמודדות על ראשות התנועה.

הכול תלוי במספר שלהם, ונכון להיום מספרם לא גדול. וההשפעה שלהם היום לא קריטית, אבל אנחנו לא מחפשים שתהיה להם השפעה, מכיוון שזו התארגנות וכל חודש מצטרפים אליהם עוד ועוד אנשים”.

• אז מהי הדרך לפתור את הבעיה הזו? להוציא את כל המתפקדים החדשים?

“לא, אנחנו לא יכולים להוציא, אנחנו עוצרים כרגע את ההתפקדות שלהם דרך האינטרנט, שזו כיום הדרך המרכזית שלהם להצטרף, אנחנו הולכים להקים ועדת קבלה לליכוד, שזה דבר לגיטימי, היה הרבה שנים וקיים גם במפלגות אחרות. ונעצור את ההתפקדות הלא-לגיטימית. יש לנו עוד כמה תוכניות כמו שינוי בחוקת הליכוד, נריץ את זה בתקופה הקרובה”.

• כשאתה מדבר על כל הדברים הללו, אנחנו שומעים אותך, שומעים את ראש הממשלה, שומעים אנשים אחרים שמדברים על ‘הליכודניקים החדשים’, אבל יש גם שרים וחברי כנסת בליכוד שמעודדים את הכניסה שלהם למפלגה, אם זה לדוגמה השרה גילה גמליאל או חברי כנסת אחרים במפלגה.

“זו בעיה שלהם. אנחנו לא יכולים להרשות שאנשים שהם בתחפושת של ליכוד יכנסו לליכוד. בעיה של השרים והח”כים האלו שהם בעד זה, אני מקווה שהם יתעשתו ושיפסיקו לשחק את המשחק לתמוך באנשים שלא תומכים בליכוד, וכל זאת רק כדי לקבל כמה קולות בפריימריז.

אנחנו במלחמה הזו ננצח, ולא מעניין אותי מה מישהו אחר עושה, מעניין אותי מה אני עושה! למען מה אני נלחם! בעיה שלהם שהם לא עושים את מה שהיו צריכים לעשות, את מה שהיו אמורים לעשות”.

• אותם ליכודניקים חדשים ואותם חברי כנסת ושרים שתומכים בהם טוענים שדווקא אנשים כמוך, או כמו ראש הממשלה, או חברי כנסת אחרים – הם טוענים שאתם אלו שגונבים את הליכוד ולוקחים אותו ימינה, ושזה לא הליכוד של בגין…

“תראה, אני לא אשיב למה שהם אומרים, כי זה לא רציני. אנחנו לא מובילים ימינה, העם מוביל ימינה – ויש הבדל בין שני הדברים. והנושא הזה של בגין או לא בגין, תראה, החיים השתנו! הכל השתנה! תקופת בגין לא דומה לתקופה של היום, כשבגין היה לא היה כמעט טרור, כשבגין היה היה משהו כמו 400 אלף איש בעזה, היום יש 2 מיליון, כשבגין היה יכולת להסתובב במזרח ירושלים בעיר העתיקה ולאכול חומוס ולשתות 7 UP שהיו מביאים מהשטחים ומירדן. הדברים השתנו, החיים השתנו, אנחנו חיים בעולם אחר לגמרי, והליכוד נותן מענה לדברים כפי שהם באותה עת ולא מתרפק על העבר, אלא חי את ההווה ופותר את העתיד. זה הליכוד של היום.

לכן אני לא רוצה להתייחס לדברים כאלו שאנשים אומרים ובעילום שם. שיקומו וידברו, יופיעו ברדיו ובטלויזיה, יופיעו בכנסים ויגידו את מה שיש להם להגיד, ואז, עם כל הכבוד ל-3000 מתפקדים של הליכודניקים החדשים- אין 5000 – שאליהם הם פוזלים בעיניים בעילום שם, שידברו בגלוי ואז יפסידו עשרות אלפים של ליכודניקים אמיתיים שמתפקדים, ובסופו של דבר לא יבחרו לכנסת.

שיהיו אמיצים, אנחנו נלחמים על הבית, זה המצב. הבית! אם יצטרפו 60-70 אלף אנשי שמאל לליכוד, לא יהיה ליכוד. ואנחנו לא מחפשים ‘עבודה ב”, אנחנו צריכים ליכוד אמיתי, שהיום נתמך על ידי מיליון מתושבי המדינה ובעזרת ה’ ייתמך על ידי יותר אנשים בעתיד, זה הליכוד האמיתי היום. הוא נתמך, רוצים אותו, עם כל הכבוד לאנשים האלו שמופיעים בעילום שם. או שידברו בגלוי, או שישארו בבית”.

• ארגנתם מפגן התמיכה לבנימין נתניהו, אתה ניהלת את האירוע וניצחת עליו, מתוכנן אירוע הרמת הכוסית לשנה החדשה, שגם הוא יהיה מפגן תמיכה – תוכל לפרט על תוכניות נוספות של הבעת תמיכה בראש הממשלה?

“נראה לפי המצב בשטח. כרגע אנחנו מסתפקים בכנס התמיכה ובאירוע הרמת הכוסית, אם יהיה צורך בעוד משהו, נעשה”.

• בעקבות כל פעולותיך אלו ועוד, האם אתה מצפה להתמנות לשר כבר בקדנציה הנוכחית? או לפחות בקדנציה הבאה? אשמח לשמוע את תגובתך לדבריהם של האנשים שטוענים שכל המאבק שלך למען ראש הממשלה הוא בכדי להתמנות לתפקיד שר…

“מי אמר את זה? שרים? ח”כים?…”

• אנשים פעילי ליכוד, חלקם מתנגדים למעשיך…

“הם יכולים להתנגד כמה שהם רוצים. אני קיבלתי הבטחה להתמנות לשר בקדנציה הזו, לא מעכשיו אלא לפני 8 חודשים. ואין לזה שום קשר לפעילות שלי, אני פועל למען הליכוד ולמען נתניהו כי זה חשוב למפלגה, ושוב, אתה מביא אנשים בעילום שם…

רק טבעי הוא שכל בן אדם שפעיל פוליטית במערכת שבה הוא פועל שואף להתקדם, אין בזה שום פסול, ואני יודע שכרגע אני לא יכול להתמנות לשר משתי סיבות: א. יש לליכוד 12 שרים בהתאם ליחס שלו בממשלה ואי אפשר להגדיל את המספר ב. ראש הממשלה לא מוכן לשחרר אותי מתפקיד יו”ר הקואליציה ואני מקבל את זה כמו שזה, כך שכל מה שהם אומרים זה עורבא פרח”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ביבי הרס את הליכוד. מגיע לנו טוב מזה
    17/08/2017 16:44
    דודי
  1. ביבי הרס את הליכוד. ביטן עוזר לו להרוס את המדינה

  2. נכון
    18/08/2017 10:19
    סםסם
  3. כשבגין היה אכן, שתו 7אפ בעיר העתיקה. וגרו בדירת שני חדרים בדמי מפתח. ובני בגין קיבל פרופסורה ורק אחכ התחיל את הפוליטיקה. ועליזה בגין ישבה בבית ולא הייתה לה עוזרת והיא לא עשתה פרובוקציות. נכון, הלוואי שהימים ההם יחזרו.

  4. נתניהו הוא משחית הליכוד
    19/08/2017 08:38
    צדקיהו
  5. אני ימני וליברלי בדעותי. נתניהו וביטן הם עיוות כוחני ונהנתני של הליכוד. הם כת של מחלקי המשרות ומוטביהם שטובת המדינה נמצאת אצלם בעדיפות נמוכה (ראה אישור הספקת הצוללות למצרים). משיחות רבות עם אנשי ליכוד עולה כי ככל שימהר הליכוד לנקות את האורוות מהמושחתים כן יטב למפלגה ולמדינה. הליכוד החדש הוא צעד בכיוון הנכון. יש הרבה יותר מהם מאשר מר ביטן יודע…