רובי ריבלין ליהודי ארה”ב: דגל נאצי אצל בעלת בריתנו – זה בלתי נתפס

על רקע המהומות בווירג'יניה, במהלכם נדרסה מפגינת שמאל ואנשי ימין קיצוני השמיעו קריאות אנטישמיות ונשאו סמלים נאציים - פנה נשיא המדינה רובן ריבלין אל יהודי ארה"ב במסר נגד ביטויי אנטישמיות: "ארה"ב תוכיח לעולם את חוסן הדמוקרטיה"
נתן פרל
כ"ה אב התשע"ז / 16.08.2017 23:37

נשיא המדינה ראובן ריבלין שיגר הערב (רביעי) מכתב למלקולם הונליין, סגן יושב ראש בפועל של ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארצות הברית – בו התייחס לאירועים שהתרחשו בשארלוטסוויל שבווירג’יניה בימים האחרונים, סביב מלחמות ארגוני הימין הקיצוני והשמאל במהלכם נדרסה מפגינה ונישאו דגלים נאציים.

“ידידי היקרים בקהילה היהודית באמריקה”, כתב הנשיא, “בימים קשים אלה, אני מבקש להביע את תמיכה והזדהות עמכם ועם הקהילות בראשן אתם עומדים. אלי מצטרף כל העם בישראל הניצב לצידכם”.

הנשיא הוסיף וכתב למנהיגים היהודיים: “המחשבה כי בימים אלה, אני חוזים בדגל הנאצי – סמל אכזר כל כך של אנטישמיות – מוצג ברחובות הדמוקרטיה הגדולה בעולם, ובת הברית הגדולה ביותר והמוערכת ביותר של ישראל היא כמעט בלתי נתפסת.

“אנו מתמודדים מול ביטויים רבים של אנטישמיות אשר שבים ומתפרצים ברחבי העולם, באירופה ובמזרח התיכון. מול הרוע הזה, אנו עומדים עכשיו כפי שעמדנו מול כל גילוי אנטישמיות שכזה. עם אמונה, עם אמונה באנושות, עם אמונה בדמוקרטיה ועם אמונה בצדק”.

“אני יודע שארצות הברית האדירה ומנהיגיה ידעו כיצד להתמודד עם האתגר הקשה הזה, וכי ארה”ב תוכיח לעולם את החוסן והחוזק של הדמוקרטיה ושל החירות”.

הנשיא חתם את מכתבו בקריאה למנהיגים: “חזק חזק ונתחזק”.

בפיגוע הדריסה נרצחה אשה ונפצעו עוד 29 בני אדם. הדורס פגע במפגיני שמאל שמחו מול קבוצות של ימין קיצוני בעיירה שרלוטסוויל, לאחר שמפגיני הימין יצאו להפגנת מחאה נגד הורדת פסל של גנרל שלחם במלחמת האזרחים האמריקנית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות