השר התנגד – אבל היועץ המשפטי סיים את כהונת רבה של כפר סבא

למרות התנגדותו של השר דוד אזולאי: היועץ המשפטי לממשלה החליט להורות על סיום תפקידו של הרב אברהם שלוש כרבה של העיר כפר סבא, בשל גילו המופלג
יוסף גרינבוים
כ"ד אב התשע"ז / 16.08.2017 12:33

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט החליט: הרב אברהם שלוש, רב העיר כפר סבא – יסיים את תפקידו. הסיבה:  גילו המופלג אינו מאפשר לו להמשיך ולספק את שירותי הדת בעיר. כך דווח בגלי צה”ל.

בעבר דווח בישראל היום, כי בשנה האחרונה נשלחו באישור הפרקליטות חוקרים פרטיים, ובמסגרת בבדיקה תושאלו גם עובדי המועצה הדתית. בבדיקות שנערכו נמצא כי הרב כלל אינו מגיע למקום עבודתו, אלא פעם בשבוע בלבד, “למשך שעה-שעתיים וחותם על תעודות”.

על פי החוק, רב עיר חייב להתגורר בעיר שבה הוא מכהן, אלא שהרב שלוש בכלל מתגורר בירושלים. למרות שהוזהר פעמים רבות וקיבל מכתבי התראה, לא שינה הרב את מקום מגוריו.

בעקבות כך, המחלקה המשפטית במשרד לענייני דת הודיעה לפני כחצי שנה לרב כי אינו יכול להמשיך לכהן ואף נערך לו שימוע.

במכתב שנשלח מהמחלקה המשפטית למועצה הדתית נכתב: “לאור תוצאות השימוע, ובהתאם להנחיית משרד המשפטים, כהונתו של הרב שלוש תסתיים מאליה”.

אלא שאז התערב השר לשרותי דת דוד אזולאי, יצא להגנתו של הרב – ופנה ליועמ”ש בבקשה לעכב את ביצוע ההחלטה ולהיפגש עימו בהקדם, כדי לדון בנושא.

לפני חודשים אחדים פנתה התנועה לאיכות השלטון למשרד הדתות וביקשה להבין מדוע ההחלטה להעביר את הרב שלוש מתפקידו אינה מיושמת. “עיכוב ביצוע ההחלטה פוגעת בראש ובראשונה בציבור ובמקביל פוגעת במוסד הרבנות, ועלולה להצטייר כהפיכת הרבנות משליחות בעלת תוכן לקרדום לחפור בו”, נאמר בפנייתם.

כאמור, עתה החליט היועץ המשפטי כי הרב יסיים את תפקידו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בקיצור - שר זה סתם תואר
    05/09/2017 15:37
    דבורה
  1. כי מי שבאמת מחליט זה היועץ המשפטי