בית המחבל שרצח את בני משפחת סלומון נהרס • מיכל: “מוות למחבל”

כוחות צה"ל הרסו עם כלים הנדסיים את ביתו של המחבל עומר עבד א-ג'ליל בכפר כובר שמצפון לרמאללה, שרצח את שלושת בני משפחת סלומון הי"ד • מיכל, שאיבדה בפיגוע את בעלה, גיסתה וחמיה, הגיבה להריסת הבית: "את הבית שלהם אפשר לבנות מחדש, את הבית שלי החריבו לתמיד"
חיים טוויל
כ"ד אב התשע"ז / 16.08.2017 10:22

כוחות צה”ל, בשיתוף לוחמי משמר הגבול והמנהל האזרחי, הרסו הלילה (רביעי) את ביתו של המחבל עמר אלעבד שבכובאר, אשר ביצע את הטבח בישוב חלמיש שבו נרצחו יוסי, חיה ואלעד סלומון הי”ד.

מיכל סלומון ששלושה מבני משפחתה נרצחו בפיגוע הקשה שאירע ביישוב חלמיש-נווה צוף, הגיבה הבוקר להריסת בית המחבל על ידי כוחות צה”ל ואמרה: “שמעתי על הריסת בית המחבל הבוקר מגורמי הביטחון”, סיפרה סלומון. ”את בתי משפחות המחבלים אפשר לבנות מחדש, את הבית שלי החריבו לתמיד”.

היא הדגישה: ”צריך עונש מוות כדי שהמחבלים האלה לעולם לא יזכו להקים מחדש בית, ואם לא עונש מוות, צריך להחמיר בצורה קיצונית את תנאי הכליאה שלהם ולמנוע מהם כל דבר שאינו מינימום, כמו טלוויזיה או אפשרות ללמוד. הם רצחו והם צריכים להיענש, לא מגיע להם פנסיון על חשבוננו”.

אתמול הוחלט להגיש הצהרת תובע נגד כמה מבני משפחתו של עבד א-ג’ליל בגין אי מניעת פשע. אמו, אביו, שני אחיו ודודו של המחבל נעצרו בשבועות האחרונים ובמהלך חקירתם עלה כי ידעו זמן קצר לפני הפיגוע על כוונתו להוציא לפועל פיגוע, אך לא פעלו לעצירתו. אמו של עבד א-ג’ליל נעצרה כמה ימים לאחר הפיגוע בחשד להסתה.

הטבח בבית משפחת סלומון התרחש בערב שבת לפני חודש, אז  חדר המחבל ליישוב נווה צוף-חלמיש שבבנימין כשהוא חמוש בסכין. הוא נכנס אל בית המשפחה בשעה שבני הבית עסקו בארגון ‘שלום זכר’ לרגל הולדת נכד.

הוא דקר למוות את אב המשפחה יוסף הי”ד, בן 70, ואת שני ילדיו – חיה הי”ד, בת 46 ואלעד הי”ד, בן 36. רעייתו של יוסף טובה, בת 68, נפצעה באורח בינוני-קשה אך כעבור כמה ימים התייצב מצבה.

ע’, חייל ביחידת “עוקץ” המתגורר בשכנות למשפחת סלומון, הגיע למקום כששמע צעקות וירה דרך חלון המטבח במחבל ופצע אותו.המחבל  עבד א-ג’ליל פונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה ונעצר בידי כוחות הביטחון.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מחבל רוצח
    16/08/2017 14:40
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. עונש מוות ולזרוק את גופתו לים!!

  2. מחבל רוצח
    16/08/2017 14:41
    עמית
  3. עונש מוות ולזרוק את גופתו לים!!

  4. צחוק מעבודה - לא הרסו כלום והבית עדיין עומד
    16/08/2017 18:26
    י
  5. צחוק מעבודה – לא הרסו כלום והבית עדיין עומד