אישום: הרג את חברו במהלך ויכוח רק בגלל שסירב לקחת אותו טרמפ

חודש לאחר מותו של אבישי ועקנין ז"ל בדירה בקריית שמונה, מוגש כתב אישום נגד חברו חי כלפון • לפי הפרקליטות, הוא נדקר במהלך ויכוח לאחר שסירב להסיע את חברו - והעימות בין השניים הסתיים במותו
חיים טוויל
כ"ג אב התשע"ז / 15.08.2017 11:56

לפני כחודש נדקר למוות אבישי ועקנין ז”ל, בן 42, במהלך קטטה בדירה בקריית שמונה.

הבוקר (שלישי) לאחר חקירה אינטנסיבית שהתנהלה בשבועות האחרונים ביחידה המרכזית של מחוז צפון, הגישה פרקליטות המדינה כתב אישום נגד החשוד במעשה, שי כלפון, בן 34,  תושב קרית חינוך עזתה – בגין הריגה.

במשטרה מציינים, כי הנאשם התגורר במועד האירוע בעיר קרית שמונה, אך על פי רישומי משרד הפנים הכתובת הרשומה האחרונה שלו היא: קרית חינוך עזתה.

על פי כתב האישום, ב-17.7.17, סמוך לשעה 16:30 אחר הצהרים, התקבל דיווח במוקד 100 של משטרת ישראל מבעלת דירה ברחוב שפרינצק בקרית שמונה, כי שני חברים שבאו לביקור התקוטטו ביניהם, אחד מהם דקר את השני  – והוא מוטל על הרצפה כשמסביבו דם רב.

צוות חקירה שהוזנק לזירה החל באיסוף הממצאים, כאשר במקביל שוטר שהיה בדרכו לזירת הארוע פגש ברחוב סמוך את הנאשם חי כלפון כשהוא ללא חולצה וידיו מגואלות בדם. הוא עיכב אותו ולקח אותו לתחנת המשטרה.

במסגרת איסוף הממצאים בדירה וחקירת העדים, הבינו החוקרים כי חי כלפון הוא הבחור שהתקוטט עם המנוח בביתו של מוטי הרוש, ודקר אותו ברגלו.

סמוך לשעה 20:30 קיבל צוות החקירה עדכון מבית החולים כי אפסו הסיכויים להציל את אבישי ועקנין ז”ל והם נאלצים לקבוע את מותו.

עם קבלת ההודעה, הגיעו כוחות משטרה, ביניהם מעבדת זיהוי פלילי ניידת וחוקרי מחלק הרצח של היחידה המרכזית, לדירה והמשיכו לאסוף ממצאים. בעל הדירה נעצר ונלקח לחקירה.

עם התפתחות החקירה התברר כי  מספר ימים קודם לכן המנוח ז”ל סירב להסיע את הנאשם – ועל רקע זה הוא כעס עליו מאוד.

כאשר השניים נפגשו בדירתו של מוטי הרוש, פרץ ביניהם ויכוח בסלון הבית אשר כלל גם צעקות והשלכת חפצים. לפתע הנאשם רץ למטבח, נטל סכין מטבח גדולה באורך של כ-25 ס”מ, רץ בחזרה לכיוונו של המנוח ז”ל ונעץ את הסכין בירכו פעמיים, כאשר אחת משתי הדקירות קטעה את עורק הירך ודם פרץ החוצה.

הנאשם המשיך לדקור את המנוח בבית החזה ובכף הרגל.

בעל הדירה ניסה לגונן על המנוח ז”ל ולהדוף את הנאשם, אך הנאשם פצע גם אותו בכף ידו הימנית. לבסוף נמלט הנאשם מהדירה, תוך כדי שהוא מוריד את חולצתו, ומשאיר את המנוח ז”ל מוטל על הרצפה מתבוסס בדמו.

כלפון מואשם בהריגה ופציעה בנסיבות מחמירות בהתבסס על הראיות שנאספו, ובפרקליטות ביקשו להאריך את מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים לאור מסוכנותו של הנאשם הנובעת בין היתר מחומרת מעשיו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חייית טרף
    16/08/2017 11:01
    יחצן
  1. נבלה