המיליארדר בני שטיינמץ וארבעה אנשי עסקים נחקרים בחשד לשוחד

חמישה חשודים, בהם יועץ אסטרטגי בכיר ויו"ר חברה ציבורית, עוכבו לחקירה בפשיטה על בתיהם ומשרדיהם • לפי החשד, שיתפו פעולה כדי ליצור חוזים פיקטיביים, בין היתר בתחום הנדל"ן בחו"ל, לצורך העברות כספים
חיים טוויל
כ"ב אב התשע"ז / 14.08.2017 10:43

חמישה חשודים – בהם המיליארדר בני שטיינמץ, יועץ בכיר ויו”ר חברה ציבורית, עוכבו בשעות הבוקר (שני) לחקירה בחשד לביצוע שורת עבירות, בהן שוחד, הלבנת הון, זיוף מסמך, שימוש במסמך מזויף, רישום כוזב במסמכי תאגיד ומרמה והפרת אמונים.

המשטרה ערכה חיפושים בבתי החשודים ובמשרדיהם.

בשעה 15:00 לערך יובאו שניים מהמעורבים לבית משפט השלום בראשון לציון לדיון בעניינם.

במסגרת החקירה, המנוהלת על ידי היחידה הארצית במשטרה, עלה החשד כי המעורבים פעלו בשיטתיות עם שטיינמץ, שהוא החשוד העיקרי, כדי לייצר חוזים פיקטיביים, בין היתר בתחום הנדל”ן בחו”ל – זאת לצורך העברות כספים והלבנת הון.

החקירה של החשודים מנוהלת בשיתוף פעולה בינלאומי עם הרשויות בארצות הברית ובשוויץ, וכן עם הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, ובליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה והמחלקה הפלילית והבינלאומית בפרקליטות המדינה.

בעבר נחקרה פרשת שוחד בגינאה, במסגרתה חשוד בני שטיינמץ כי העביר לנשיא לשעבר כ-30 מיליון דולר, כדי שזה יקדם את עסקיו במדינה.

פרשת השוחד בגינאה נחשפה לאחר שרשויות החוק החלו לחשוד כשחברת הכרייה של שטיינמץ, BSGR, קיבלה זיכיון להפעלת מכרה יהלומים במחיר אפסי.

מאוחר יותר, מכרה חברתו של איש העסקים את הזיכיון לחברה מדרום אמריקה תמורת מיליארדי דולרים. זאת, לפי החשד, בעקבות מתן שוחד של עשרות מיליוני דולרים לנשיא לשעבר וכן לעובדי ציבור במדינה המערב אפריקנית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות