המחאה של ח”כ יהודה גליק: העביר את לשכתו אל רחבת שער השבטים

ח"כ יהודה גליק יעביר ליום אחד את לשכתו לרחבת שער השבטים, בכניסה להר הבית - המקום ממנו נכנסו חיילי הצנחנים במלחמת ששת הימים, במחאה על החלטת נתניהו לאסור על הח"כים להיכנס להר
אריה ריבקינד
כ"ב אב התשע"ז / 14.08.2017 00:34

חבר הכנסת יהודה גליק העביר הבוקר (שני) את לשכתו לרחבת שער השבטים בכניסה להר הבית –  המקום שממנו נכנסו חיילי הצנחנים במלחמת ששת הימים לקריאת “הר הבית בידינו”.

לשכתו של גליק עברה לרחבה למשך יום אחד, כמחאה על שמזה שנה וחצי ראש הממשלה מסרב לאפשר לחברי הכנסת והשרים להיכנס להר הבית.

גליק: “החלטת ראש הממשלה מנוגדת לחוק ומנוגדת להתחייבותו שלו לבג”ץ ועל כן אפעל במלוא הנחישות עד שהר הבית ייפתח גם לחברי כנסת”.

הראשון לציון, הגר”י יוסף, פרסם תשה באב הודעת גינוי מיוחדת נגד העלייה ההמונית של יהודים להר הבית.

“1043 יהודים עלו היום לצערנו אל הר הבית, דווקא היום, יום ט’ באב, היום בו חרב בית המקדש, חובה לשוב ולהזכיר, העליה להר הבית אסורה על פי ההלכה, אותם יהודים העולים להר הבית מחללים את קדושתו”, נאמר בהודעת הראשל”צ.

גם הראשל”צ הגרש”מ עמאר תקף את העולים  אל ההר:  “יש בדורנו אנשים שהלהיטות באהבת ארץ ישראל מעבירה אותם על דעתם עד שקל בעיניהם לעבור עבירה כל כך חמורה שיש בה חשש איסור כרת והעיקר שלא להרפות אחיזתנו במקום המקודש ביותר לעם ישראל”.

הרב עמאר הסביר כי הניסיון להבטיח אחיזתנו בארץ ישראל באמצעות עלייה להר הבית רק מרחיק אותנו ממנה. “העבירה החמורה הזו לא רק שלא תועיל אלא אף עלולה להרחיק ח”ו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רפו"ש בתושח"י
    14/08/2017 07:13
    שלמה ברוורמן
  1. יש לזה טיפול פסכיאטרי מיוחד .