ראש המל”ל החדש נחשף: מאיר בן שבת – בכיר בשב”כ וחובש כיפה

ראש המל״ל החדש, מאיר בן שבת, כיהן בשלוש השנים האחרונות כראש המרחב הדרומי בשב״כ. ניהל עשרות מבצעים מודיעיניים וסיכוליים • נתניהו: "הוא עתיר ניסיון ומעש בהגנה על ביטחון ישראל"
אריה ריבקינד
כ"א אב התשע"ז / 13.08.2017 12:13

ראש הממשלה בנימין נתניהו חשף הבוקר (ראשון) את שמו של ראש המועצה לביטחון לאומי הנבחר: מאיר בן שבת – הודיע כי הוא ייכנס לתפקידו ביום שלישי הקרוב.

ראש המל״ל החדש כיהן בשלוש השנים האחרונות כראש המרחב הדרומי בשב״כ. הוא חובש כיפה, שירת בגבעתי ולאחר מכן התגייס לשירות.

בן שבת יליד 1966, נשוי ואב לארבעה ילדים, כיהן ב-3 השנים האחרונות כראש המרחב הדרומי בשירות הביטחון הכללי (מקביל לדרגת אלוף).

בוגר תואר ראשון במדעי המדינה – אוניברסיטת בר אילן (בהצטיינות), בוגר התכנית לדירקטורים ונושאי משרה בכירים בתאגידים -אוניברסיטת ת”א, בוגר מגוון רחב של קורסים בתחום המודיעין ובתחום הניהול הבכיר.

בן שבת התגייס לשירות הביטחון הכללי בינואר 89′, מיד עם תום שירותו הסדיר בצה”ל (84-88 בחטיבת גבעתי). התחיל את דרכו כעובד מן השורה במרחב-הדרומי של השירות, רכש מומחיות בתחום החמאס ברצועת-עזה והיה שותף למרבית הפעולות נגדה בשני העשורים האחרונים. בין השאר, ניהל מטעם השירות את הפעילות במבצע “עופרת יצוקה” .

לאורך שנות-עבודתו באירגון, כיהן במגוון רחב של תפקידי ניהול, באגפי ביצוע ובאגפי מטה. בין השאר, עמד בראש שתי חטיבות וכיהן בראשות שלושה אגפים: אגף הסייבר, האגף הארצי לסיכול טרור וריגול ולמחקר ולמדיניות , והמרחב הדרומי.

בתפקידיו אלה, הופקד על ניהולן של מערכות הכוללות מאות עובדים ומנהלים בתפקידים שונים ובמקצועות מגוונים, ניהל עשרות מבצעים מודיעיניים וסיכוליים, קיים קשרי חוץ ענפים, הקים יחידות, הוביל שינויים מבניים, ניהל תהליכי מחקר וחשיבה אסטרטגית ועסק בעיצוב המדיניות בשורה ארוכה של נושאים.

ראש הממשלה אמר בישיבת הממשלה: “בעוד יומיים יתחיל בתפקידו כראש המל”ל מאיר בן שבת, שנמצא איתנו כאן. מאיר הוא עתיר ניסיון ומעש בהגנה על ביטחון ישראל, בשב”כ, כולל בתפקידו האחרון כראש מרחב דרום, ואת כל תפקידיו עשה בהצטיינות. הוא גם מוכר לחברי הקבינט שכבר התנסו בבהירות מחשבתו, פרי ניסיונו פעמים רבות. אנחנו מקבלים אותו בברכה.

“אני רוצה גם להודות בהזדמנות הזאת לאיתן בן דוד שנענה לבקשתי להישאר במל”ל ועשה עבודה יוצאת מן הכלל, וימשיך לעשות עבודה יוצאת מן הכלל. מברך אותך ומודה לך, ואנחנו כמובן נמשיך את עבודתנו המשותפת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אדם ראוי ומשכמו ומעלה
    27/08/2017 16:32
    מ,י,א,
  1. בטוחני כי אנו ביידים אמונות ,מקצועיות ,מוסריות ורגישות.
    אדם משכמו ומעלה שיש רק לשמוח על מינויו
    עלה והצלח.