עונש המחבל בן ה-13 קוצר ל-9 וחצי • הנדקר: “גן עדן למחבלים”

בית המשפט העליון הורה על קיצור עונשו של אחמד מנאסרה, היום בן 15, שהורשע בשני ניסיונות רצח בפיגוע בפסגת זאב בתחילת גל הטרור בסוף 2015 - ונגזרו עליו תחילה 12 שנות מאסר • יוסף חיים טויטו, האברך שנפצע בפיגוע: "מה עם הטראומה שעברתי? עם הנזק שנגרם לי לכל החיים?"
חיים טוויל
י"ח אב התשע"ז / 10.08.2017 13:11

יוסף חיים טויטו, האברך החרדי שנפצע קשה בפיגוע הדקירה בפסגת זאב, הגיב בכעס על החלטת בית המשפט העליון שהתקבלה הבוקר (חמישי) – לקצר את עונשו של המחבל בן ה-15, אחמד מנאסרה, שביצע את הפיגוע עם בן דודו.

“שופטי בית המשפט נתנו רוח גבית לטרור”, אמר טוויטו. “מתחילת הפרשה גילתה הפרקליטות אוזלת יד מדהימה כאשר לא ביקשה למצות עם המחבלים את העונש המקסימלי, אך יחד עם זאת הופתעתי לגלות ששופטי בית המשפט העליון החליטו להקל אף בעונש הקל הזה”.

טויטו הוסיף: “יש להצטער שהשופט דוד מינץ שכתב פסק הדין בחר להקל בעונש כי שהות בבית כלא, עשויה להיות לה השלכות בלתי רצויות כלפיו – אני שואל מה עם ההשלכות הלא רצויות כלפיי? מה עם הטראומה שעברתי? עם הנזק שנגרם לי לכל החיים? ישראל הפכה להיות גן עדן למחבלים ושופטי בית המשפט, לצערי, לא מבינים שהקלה בעונש של מחבלים, זה פסק דין שנותן רוח גבית לטרור”.

שופטי בית המשפט העליון הורו על קיצור עונשו של המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בתחילת גל הטרור –  באוקטובר 2015, בהיותו בן 13. בבית המשפט המחוזי בירושלים הוא הורשע בשני ניסיונות רצח ובהחזקת סכין.

כעת, קוצר עונשו מ-12 שנות מאסר לתשע שנים וחצי.

השופט מינץ קבע: “מעשים חמורים וקשים מסוג זה הנעשים ממניעים לאומניים ואידיאולוגים מחייבים ענישה משמעותית. אלא שבינתיים המערער עבר כברת דרך שיקומית ארוכה כמפורט בתסקירי שירות המבחן ובאיזון הכולל, נוכח כל האמור לעיל בדבר חלקו באירוע השני, המלצת שירות המבחן וגילו, יש מקום לקצר את תקופת המאסר בפועל ולהעמידה על תשע וחצי שנים חלף שתים עשרה השנים שהושתו עליו בבית המשפט המחוזי.

על פי כתב האישום המחבל פגש בחודש אוקטובר את בן דודו המתגורר בסמוך אליו במזרח ירושלים, “והשניים שוחחו על ‘המצב’ במסגד אל-אקצא, על מצבם של תושבי עזה, על הרשות הפלסטינית ועל חמאס”.

לאחר מכן נכנסו השניים לבתיהם, הצטיידו בסכינים, והלכו לעבר שכונת פסגת זאב. שם הם הבחינו בצעיר בלבוש חרדי, יוסף טויטו, ועל פי כתב האישום, בן הדוד דקר אותו פעמיים במטרה לרצוח אותו.

לאחר שהאברך הפצוע נמלט, הבחינו השניים בנער כבן 13 מתיישב על אופניו. “השניים התקרבו אליו, ובן הדוד דקר אותו ארבע פעמים במטרה לרצוח אותו. עוברי אורח שהבחינו בנעשה חשו לעזרתו של הילד, והנאשם ובן דודו החלו לברוח. הנאשם נוטרל באמצעות רכב שהתנגש בו, ובן דודו נורה ונהרג בידי שוטרים כאשר רץ עם סכין לעברם”.

הנער היהודי בן ה-13 נפצע באורח אנוש, ובחסדי שמיים החלים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות