“אומץ לב, חתירה למגע”: הלוחם ע’ שנטרל המחבל בחלמיש יקבל צל”ש

אלוף פיקוד המרכז החליט להעניק ציון לשבח ללוחם יחידת 'עוקץ' שנטרל את המחבל שחדר בליל שבת לבית משפחת סלומון בישוב נווה צוף-חלמיש ורצח שלושה מבני משפחה הי"ד • גם אביו יקבל תעודת הערכה
חיים טוויל
י"ז אב התשע"ז / 09.08.2017 14:50

אלוף פיקוד המרכז, רוני נומה, החליט להעניק ציון לשבח ללוחם יחידת עוקץ, סמ”ר ע’, על נטרול המחבל שחדר לבית משפחת סלומון בישוב נווה צוף-חלמיש ורצח שלושה מבני המשפחה הי”ד.

האלוף אישר את הענקת הצל״ש לאחר ששמע את המלצתה של הוועדה הפיקודית בראשות ראש קש״צ, אל״ם עופר הינדי.

כמו כן, תוענק תעודת הערכה לאביו של הלוחם, שמעון מעוז, על גבורה אזרחית.

הצל”ש ללוחם יינתן על ”גילויי קור רוח, חתירה למגע ודבקות במשימה בנטרול המחבל תוך גילוי אומץ לב ושיקול דעת שהובילו למניעת אסון כבד יותר”.

תעודת הערכה לאביו תינתן על ”גילויי אומץ לב, חתירה למגע ואזרחות למופת בהשתתפות בנטרול המחבל ומניעת אסון כבד יותר”.

בפיגוע בליל שבת בחלמיש נרצחו יוסי סלומון, בן 70, וילדיו חיה אסתר סלומון, בת 46 ואלעד מנחם סלומון, בן 36, אב לחמישה ילדים מאלעד. המחבל, עומר אל-עבד, בן 19 מהכפר הסמוך קובר, גם פצע את אם המשפחה, טובה סלומון.

במקביל לרצח שמעו השכנים צעקות מכיוון בית המשפחה. סמ״ר ע’ , לוחם ביחידת עוקץ, לקח את אקדחו ורץ עם אביו. ע׳ שזיהה את המחבל נאבק במטבח עם יוסי סלומון הי”ד, ביצע ירי של כדור בודד מחוץ לבית, דרך החלון, לעבר המחבל ונטרל אותו.

ע’ ואביו, שמעון מעוז, נכנסו לבית, זיהו את המחבל המנוטרל,  שנפצע בינוני-קשה – הזעיקו את כוחות הביטחון, והמשיכו בטיהור הבית.

עם צאת השבת, יממה לאחר הטבח, סיפר הלוחם בראיון: “אני לוחם ביחידת עוקץ בן 22 מהיישוב חלמיש. בזמן ארוחת שישי עם המשפחה שמענו צעקות מכיוון הבית של השכנים, יצאנו החוצה אני ואבא שלי וכשראינו שמדובר באירוע חמור רצתי הביתה להביא את הנשק שלי.

“עמדתי מחוץ לבית וראיתי את המחבל מהחלון. הבנתי שאני צריך לנהוג בקור רוח ובאופן מקצועי יריתי בו כדור אחד שפגע לו בבטן וניטרל אותו. בעיקר הייתי במקום הנכון ובזמן הנכון”, אמר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות