“אישיות בכירה מאוד”: גל שמועות זדוניות הציף את קבוצות הווטסאפ

בחסות האיפול שהטילה הצנזורה הצבאית על תאונת המסוק, נפוצו דיווחי שווא ברשתות החברתיות על כך שאישיות בכירה נהרגה • בצה"ל מיהרו להכחיש באופן חריג וגם לשכת סגן שר הביטחון פרסמה הודעה על כך - הרבה לפני שהתאונה הותרה לפרסום
נוחי גולד
ט"ז אב התשע"ז / 08.08.2017 10:26

גל של שמועות הציף אתמול (שני) בשעות הערב את הרשתות החברתיות, על רקע האיפול שהטילה הצנזורה הצבאית על התרסקות המסוק בדרום הארץ.

ברשתות החברתיות ובקבוצות הווטסאפ נפוצו שמועות לגבי זהות ההרוג.

באחת ההודעות השקריות נכתב: “אישיות בכירה מאוד. לפני שעה וחצי נפל מסוק צבאי בדרום הארץ. ככל הנראה מדובר באישיות בכירה מאוד”. באחרת אחרת נכתב כי ההרוג הוא ככל הנראה גדי איזנקוט, ואף צורפו קורות חייו של הרמטכ”ל.

שמועות

בעקבות ההודעות, עוד בטרם הותרו לפרסום פרטי האירוע, בצה”ל פרסמו הבהרה חריגה כי אין גורמים בכירים בקרב הפצועים. “השמועות אודות אישיות בכירה שנפגעה בתאונה לא נכונות ולא מבוססות”, נמסר בהודעה שדובר צה”ל ל כתבים צבאיים.

במקביל נפוצו הודעות המכחישות את גל השמועות, בין היתר על ידי גורמים במערכת הפוליטית, אולם גם הן הופצו באופן המפר את כללי הצנזורה ובניגוד להנחיותיה.

מלשכתו של סגן שר הביטחון אלי בן דהן נמסר הרבה לפני שהותרו לפרסום פרטי ההתרסקות: “בשעות האחרונות רצות ברשת שמועות שאינן מבוססות לגבי האירוע בבסיס רמון, השמועות שרצות הן על מגוון אישים בצבא ובפוליטיקה. הפצת שמועות מזיקה ומסוכנת, והיא מעשה חסר אחריות העלול לפגוע בביטחון המדינה”.

מדובר בתופעה החוזרת על עצמה בשנים האחרונות, .

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות