נחתם הסכם עד מדינה עם ארי הרו: יעיד נגד נתניהו וינצל מעונש בכלא

במסגרת ההסכם אמור ראש הסגל לשעבר של נתניהו, ארי הרו, למסור עדות בנוגע לחקירות של פרשות 1000 ו-2000, שבהן חשוד ראש הממשלה בעבירות של שוחד ומרמה • בתמורה למידע, ייגזרו עליו שישה חודשי עבודות שירות ו-700 אלף שקל קנס
חיים טוויל
י"ב אב התשע"ז / 04.08.2017 14:49

ארי הרו, ראש הסגל לשעבר בלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, חתם היום (שישי) על הסכם עד מדינה עם פרקליטות המדינה.

במסגרת ההסכם, אמור הרו למסור עדות בחקירות של פרשות 1000 ו-2000, שבהן חשוד נתניהו בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים.

הרו צפוי לשהות במתקן משטרתי למשך מסירת העדות, שתימשך לפי ההערכות שבועיים עד חודש ימים כשהוא אמור להיות מנותק לגמרי מכלי תקשורת כדי למנוע ניסיון לשבש את החקירה או להשפיע עליה.

במסגרת הסכם עד המדינה עם הרו הוא יודה ויורשע בעבירות של מרמה, ולא בעבירת שוחד – ובכך ירצה עבודות שירות ולא מאסר בבית הכלא.

בהודעה שפרסמה המשטרה נאמר: “העד ימסור את כל המידע שברשותו שעיקרו הוצג לתביע., כנגד, תסכים המדינה כי במסגרת תיק נפרד בו נחקר העד כחשוד ובכוונת המדינה להעמידו לדין, העד יודה בעבירות המיוחסות לו ויורשע בעבירות מרמה והפרת אמונים.

“כן מוסכם כי הצדדים יעתרו לכך שיוטל עליו עונש הכולל רכיב של 6 חודשי מאסר בפועל שירוצו בדרך של עבודות שירות וקנס כספי בסך 700 אלף שקל. הכל כפוף ליתר פרטי ההסכם שעליהם מבוקש הצו כאמור.

“ההסדר נחתם הבוקר, באישור היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה”.

הרו מונה בשנת 2009 לראש הלשכה של נתניהו. כעבור שנה פרש לעסקים פרטיים וב-2014 חזר ללשכה, הפעם כראש הסגל.

הרו הוא זה שנשא את מכשיר ההקלטה שתיעד חלק משיחות נתניהו ומוזס שהתגלגלו לפרשה 2000. בשלב מאוחר יותר העביר הרו את הטלפון הסלולרי המקליט שלו לראש הממשלה, אך ההקלטות הדרמטיות הללו נמצאו בביתו כאשר נעצר במסגרת חקירת פרשה אחרת.

לפי ההערכה, מאחר שהרו היה ראש הסגל של נתניהו והוא זה שאחראי להקלטות השיחות בין ראש הממשלה למוזס, ניתן לשער כי לנתניהו יש סיבה להיות מודאג.

החקירה נגד הרו החלה כחקירה סמויה בשנת 2015, ועברה בסופה לשלב הגלוי. היחידה הארצית של המשטרה סיימה את החקירה וגיבשה תשתית ראייתית לביצוע עבירות שוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לפשע והלבנת הון על ידי הרו, בעת ששימש כראש הסגל בלשכת נתניהו.

במסגרת הסדר ניגוד עניינים עליו חתם הרו לקראת כניסתו לתפקיד ראש הסגל, הוא התחייב למכור חברה שהיתה בבעלותו ולא לעסוק בעניינים הנוגעים לה. ממצאי החקירה, אמרו אז במשטרה, הצביעו על כך שמכירת החברה היתה למראית עין בלבד באמצעות מצג שווא, בעוד שבפועל המשיך להחזיק בה, להנות מרווחיה ולקדם את ענייניה במסגרת תפקידו הציבורי.

שופטת בית משפט השלום בראשון לציון, עינת רון, אישרה אמש את בקשת המשטרה להטיל צו איסור פרסום על כל פרט מהליך המשא ומתן שהתנהל עם הרו ועם בא כוחו, ועל תוכן הדברים שנמסרו במהלך המגעים להיותו עד מדינה. השופטת כתבה אתמול: “הופיע בפניי סגן-ניצב שלמה משולם, במסגרת תיק חקירה ופרשיות המכונות ‘1000’ ו-‘2000’ שעניינן חשד לביצוע עבירות של שוחד ומרמה והפרת אמונים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות