גפני לביבי: “בולט שמחפשים אותך מתחת לאדמה, אנו נצביע עבורך”

נתניהו בהנחת אבן הפינה לגבעה ג' של ביתר עילית: "חשוב לי שהציבור החרדי, לא יקופח. אנו פועלים יחד באחווה, לא בהתנגחויות, ולא בפוגענות" • גפני: "כבוד גדול שאתה פה. יש לך חלק גדול בכך שהעם היהודי חי וממשיך את מורשתו ולומד תורה" • רובינשטיין: "אני רוצה 402,000 תושבים"
אריה ריבקינד
י"א אב התשע"ז / 03.08.2017 18:36

  עוֹד אֶבְנֵךְ וְנִבְנֵית: ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף היום (חמישי) בטקס הנחת אבן הפינה לגבעה ג’ – הגבעה השלישית והחדשה בבית עלית, עליה ייבנו כ-1,100 דירות חדשות לציבור החרדי.

זהו ביקורו הראשון של ראש הממשלה נתניהו בעיר התורה והחסידות בהרי יהודה.

באירוע השתתפו ונשאו דברים רבני העיר, שר הפנים אריה דרעי, סגן שר החינוך מאיר פרוש, יו”ר ועדת הכספים משה גפני, ראשי הקהל, מנהלי מוסדות, ואישי ציבור רבים.

המרא דאתרא, הגאון רבי יעקב תופיק אביעזרי, פתח את האירוע, בירך את המשתתפים.

שוויון ושותפות אמיתית

ראש הממשלה נתניהו חלק בנאומו שבחים לראש העיר מאיר רובינשטיין על “עשייתו ופעלתנותו הרבה”, אבל גם סיפר על חיבתו לשם ההיסטורי של העיר ביתר: “ישנם מקומות שיש לי קשר נפשי אליהם – קודם כל בגלל שְמַם. כשאני שומע את השם ‘ביתר’, איני יכול להישאר אדיש”.

על הבניה  ביו”ש – אמר נתניהו: “אין ממשלה שעושה יותר למען ההתיישבות בארץ ישראל מהממשלה בראשותי. אנחנו הולכים לבנות כאן עכשיו ולקצר כאן כביש, הכביש החדש יוריד בערך רבע שעה עד עשרים דקות בהגעה”.

נתניהו גם ניצל את ההזדמנות לדבר על הקשר עם הציבור החרדי: “אני מדגיש ביום הזה באופן מיוחד – חשוב לי שהציבור החרדי, שאני רוחש לו כבוד עמוק, לא יקופח. כולנו אחים, וכולנו שווים. אנחנו פועלים יחד באחווה, בכבוד הדדי, בשותפות אמתית. לא בהתנגחויות, ולא בפוגענות. זו איננה דרכי. הציבור החרדי הוא חלק מהמדינה וחלק מהעם, והוא צריך לקבל את מה שמגיע לו באופן הגון ושוויוני.

ראש העיר מאיר רובינשטיין הודה בדבריו לכל השותפים בהישגים הכבירים של העיר. “האדמו”ר מצאנז שאל אותי כמה תושבים יש פה בעיר, עניתי לו 52 אלף כמניין ‘בן’, ואנו מבקשים ברכה שנהיה כמניין’ ‘בת 402,000”, סיפר רובינשטיין, וסיכם את דבריו בבקשה להורות על “זירוז בניית אזור התעשייה החדש, וכן תכנון וקידום גבעות העיר החדשות ב’3 ו-ב’4, בהן יוכלו להיבנות עוד אלפי יחידות דיור”.

“רשויות לא רוצות חרדים”

שר הפנים, נגב גליל ופריפריה אריה דרעי אמר: “הממשלה הזו עושה הכי הרבה בנושא מצוקת הדיור, אבל המצוקה של הציבור החרדי – הרבה עוד יותר בעייתית. המצוקה קשה מאוד, בעיקר בגלל סירוב רבים מראשי הערים – לבנות ולפתח שכונות למגזר החרדי. הזוגות הצעירים שלנו הפכו למבקשי מקלט. אנחנו נאבקים עם כל רשות ורשות, לצערי כמעט ללא הצלחה. יש סטיגמות ופחד בלתי מובן מהגוש השחור הזה ומההשתלטות”.

נתניהו, ביתר עלית

דרעי הוסיף: “בביתר יש תכנון לעוד 9,000 יחידות דיור, אנחנו מניחים את אבן הפינה, אבל הבשורה הגדולה שאפשר לתת לביתר היא, להורות לגופים המתכננים לקדם 9,000 יח”ד בביתר”.

סגן שר החינוך מאיר פרוש פנה בנאומו לראש הממשלה: “אנו מבקשים היום, אנא שלא תהיה הגבלות בעליה וברכישת הקרקעות ובבניית בתים מעליהם. הציבור החרדי זקוק עקב הריבוי הטבעי לאלפי יחידות דיור. התכנסנו כאן היום, לא סתם כדי להכריז, אלא כדי להחליט, להמשיך להאמין ולבנות עוד ועוד”.

“חיבור טוב בקואליציה”

יו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני: “כבוד גדול שאתה פה. עברנו שנתיים וחצי של חיבור טוב מאוד בקואליציה, למרות שמטבעי אני איש אופוזיציה. חלק גדול מזה שאנחנו יכולים להגיד לעולם כולנו – הנה העם היהודי חי וממשיך את מורשתו ולומד תורה – יש לך חלק גדול בעניין הזה ואנחנו מודים לך על כך.

“אמרת שהכל נעשה בשוויון, וזה נכון שזו המגמה שלך. אבל, זה לא קורה בכל בארץ”.

על ביתר אמר גפני: “כיו”ר וועדת הכספים, מאיר רובינשטיין הוא ראש העיר היחיד שאיתו אני מייעץ לפני כל הצבעה על תקציבים מוניציפאליים, איך כדאי להצביע בנושא הזה”.

בנושא החקירות נגד נתניהו אמר גפני: “כל כך בולט שמחפשים אותך מתחת לאדמה, שלא בבחירות, כי בבחירות הם לא יצליחו, אנחנו נצביע עבורך”.

בתום הנאומים, העניק ראש העיר לנתניהו שי מיוחד – שופר מצופה כסף בהקדשה מיוחדת, לאחריו חתמו המכובדים על מגילת היסוד המפוארת שהוכנה, והניחו את אבן הפינה לשכונה החדשה, שיותר מ-200 יח”ד כבר שווקו בה והבנייה עומדת להתחיל.

מאות דירות נוספות כבר אושרו, והשיווק צפוי להתחיל בימים הקרובים ממש.

הגבעה החדשה גבעה ג’ – מצטרפת לשתי אחיותיה – גבעה א’ וגבעה ב’, המאכלסות כיום קרוב ל-8,000 יח”ד.

עבודות התשתית בגבעה החדשה נמצאות בשלב מתקדם, וכאמור כבר בימים הקרובים יחלו עבודות הבנייה של מאות הדירות הראשונות.

סך הכל תכיל הגבעה למעלה מ-1,100 יח”ד, דבר שמשמר את רצף הבנייה והיצע הדירות החדשות בעיר. יצוין, כי למרות ההקפאה העמוקה שהייתה בזמן ממשל אובמה, בביתר נמשך כל העת רצף הבנייה, אם כי במספרים נמוכים יחסית לביקוש הגואה למגורים בעיר.

צילום: ישראל ברדוגו

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות