‘הוא עצמאי מדי’: זו הסיבה שהרב מאזוז מסרב להיכנס ל’מועצת’?

האם דרעי לא התייעץ עם נשיא 'המועצת' על 'מתווה הכותל', ורק אחר כך ביקש להגן עליו? - כך לפחות עולה מהשיחה הסגורה שקיים פעיל בכיר בש"ס עם בנו של חכם שלום כהן • השבוע אמר הגר"מ מאזוז על מתווה הכותל: "אם הייתי במועצת חכמי התורה, היו אומרים לי: 'שתוק אל תדבר'"
אריה ריבקינד
י' אב התשע"ז / 02.08.2017 15:19

חשיפת ‘ישראל היום’ על השיחה הסגורה בה מתח הרב יעקב כהן, בנו של חכם שלום כהן ומי שנחשב לאיש החזק בבאי ביתו, ביקורת חריפה ביותר על אריה דרעי – מסעירה את המערכת הפוליטית החרדית ואת ציבור מצביעי ש”ס בפרט.

במהלך השיחה עם הרב כהן, מזכיר פעיל בכיר את התקופה שבה הגר”ע יוסף זצ”ל היה מנהיגה הרוחני של ש”ס, לעומת התקופה הנוכחית – ואמר לו: “אנחנו מרגישים שמשהו רע קורה כאן. אולי הרב, בתור הבן של ראש הישיבה (-חכם שלום כהן) צריך לקרוא לאריה לסדר. זה מאוד חשוב. הרב עובדיה היה כל הזמן מעודכן, היו באים אליו, מתייעצים איתו. אצל ראש הישיבה אתם רואים את זה? כלום”.

הרב יעקב כהן השיב: “האמת שמה שאתה אומר עם הרב עובדיה ייאמר לזכותו של אלי ישי, הוא עשה את זה”. באחת השיחות אף הביע הרב יעקב כהן תמיכה ביו”ר ש”ס לשעבר אלי ישי כשאמר עליו: “היה מתייעץ כל הזמן עם הרב עובדיה, אריה לא עשה ככה אף פעם”.

הדברים שאמר בנו של נשיא ‘המועצת’ מזכירים את דברי הגר”ע יוסף זצ”ל, כפי שנחשפו בקלטת שפורסמה ערב הבחירות בחדשות 2, בה תועד הגר”ע זצ”ל עורך ההשוואה בין שני ראשי ש”ס: “איך אני יכול לבגוד בו (-ישי) אחרי שהוא שומע לי בכל דבר, להתכחש לו? אני יודע מהניסיון שעבר, הוא (דרעי) עצמאי מדי. זה לא רשע?”

אבל נקודה נוספת העולה בשיחה של הפעיל הבכיר עם הרב יעקב כהן – שפחות הודגשה בדיווח שפורסם ב’ישראל היום’ – היא כי אריה דרעי לא התייעץ עם נשיא ‘המועצת’ ב’מתווה הכותל’, ורק אחר כך ביקש מחכם שלום להגן עליו.

לפי הדיווח ב’ישראל היום’, בשיחה הסגורה ציין הפעיל הבכיר באוזני הרב יעקב כהן מקרה שבו לדעתו “סובבו” את נשיא ‘המועצת’, בקשר להתנהלות על אישור מתווה הכותל – ואמר: “הרב יוצא ואומר שהכל בסדר, דיברו איתי, אני מגבה את הנציגים והכל בשליטתי. הדברים מתפרסמים בעיתון ‘משפחה’. ואז אחרי שבועיים אומרים שצריך לצאת למלחמה. זה נראה כאילו מישהו מנסה להתקיל את ראש הישיבה”.

הרב כהן השיב: “אתה צודק בכל מה שאתה אומר”.

כפי שדווח בחרדים 10 השבוע, במהלך שיעורו השבועי במוצ”ש האחרון, אמר הגר”מ מאזוז, ראש ישיבת ‘כסא רחמים’, כי אינו רוצה להיכנס למועצת חכמי התורה של ש”ס – גם אם יוצע לו הדבר.

“אני לא ביקשתי להיכנס למועצת חכמי התורה, ואפילו יבקשו ממני אני לא אסכים”, אמר ראש הישיבה. “מפני שאני רוצה לדבר באופן חופשי, לא אהיה קשור מה יאמרו שמה, וכשדיברנו על הכותל שהרפורמים רצו לכבוש אותו, אם הייתי בתוך מועצת חכמי התורה [היו אומרים לי] ‘שתוק אל תדבר’. עכשיו אני יכול לדבר, מי יאמר לי מה תעשה, אני אומר את דעתי, השומע ישמע והחדלים יחדלו, איך אני ממשיך. אני לא קשור לאף אחד. אומר את דעתי, ואני לא מחייב את אף אחד שישמע לי”.

דבריו של הרב יעקב כהן בשיחה הסגורה רק מאשרים את החשש של הגר”מ מאזוז.

חודשים ארוכים יצא הגר”מ מאזוז, יחד עם הגר”ש עמאר, נגד ‘מתווה הכותל’ שאושר בממשלה.

לפני קצת יותר מחודש, כאשר בלחץ הסיעות החרדיות ביטלה הממשלה את ‘מתווה הכותל’,  נשמו בסביבת ראש ישיבת ‘כסא רחמים’ לרווחה. סוף סוף דברי מורם ורבם נקלטו,אמרו.

יו”ר תנועת ‘יחד’, אלי ישי אמר אז: “חובה גדולה חבים אנו היום למרן ראש הישיבה הגאון הגדול רבנו מאיר מאזוז שליט״א ולמרן הראשל״צ הגאון הגדול רבי שלמה משה עמאר שליט״א  אשר דירבנו, הפצירו ודחקו בנציגים לבל יתנו את מקום מקדשנו למרמס. אני מברך את חברי הכנסת הדתיים והחרדים על תיקון עמדתם ועל שמירת צביון מקום המקדש – הכותל המערבי ממנו לא זזה שכינה מעולם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חזק!!
    02/08/2017 22:45
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. גדול..