עוד קלטת נחשפת • בנו של חכם שלום כהן בשיחה סגורה: “נראה לדרעי מי בעל הבית”

ביקורת חסרת תקדים על אריה דרעי מתוך ביתו של נשיא ה'מועצת' • פעיל בכיר בשיחה עם הרב יעקב כהן - הנחשפת ב'ישראל היום': "הוא עושה קרקס מראש הישיבה" • הרב כהן: "מסכים איתך. לא מדבר איתו כבר שבועיים. אבל עוד לא הגעתי לפעולה לשבת איתו ולשים לו הכל על השולחן"
אריה ריבקינד
י' אב התשע"ז / 02.08.2017 01:52

הזעזוע הפנימי הפוקד את תנועת ש”ס מסרב לדעוך: בעוד כיסאו של היו”ר אריה דרעי מתנדנד בשל מצבו המשפטי, הביקורת הנוקבת על תפקודו מגיעה מהבכירים ביותר בתנועה והמושכים בחוטים האמיתיים – היישר מתוך ביתו של נשיא מועצת חכמי התורה, חכם שלום כהן.

לפי דיווח ב’ישראל היום’,  בשיחות סגורות מותח הרב יעקב כהן, בנו של חכם שלום כהן ומי שנחשב לאיש החזק בבאי ביתו, ביקורת חריפה ביותר על אריה דרעי.

לדעת בנו של נשיא ‘המועצת’, דרעי לא רק שאינו מקבל את מרותו של אביו, אלא אף מבזה אותו בעיני חברי התנועה והציבור החרדי. הרב יעקב כהן אף מאשים את דרעי כי פתח במלחמת חצרות בין חצר אביו לחצרו של הראשל”צ הגר”י יוסף, כאשר אפשר למקורבו דודו עמאר לקדם את הראשל”צ על פני נשיא ‘המועצת’.

באחת השיחות אף הביע הרב יעקב כהן תמיכה ביו”ר ש”ס לשעבר אלי ישי כשאמר עליו: “היה מתייעץ כל הזמן עם הרב עובדיה, אריה לא עשה ככה אף פעם”.

לפי ‘ישראל היום’, הרב יעקב כהן ודרעי נמצאים למעשה בנתק ממושך, וכי בכוונתו לשבת איתו ו”לשים לו את הדברים, הכל, על השולחן”.

מתי טוכפלד, עיתונאי ‘ישראל היום’ מצייין בכתבה, כי בכל פעם שנשמעת ביקורת על דרעי, או שמגיעה לאוזניו הידיעה כי גורמים בש”ס חושבים על ‘היום שאחרי’,  יו”ר ש”ס  מגיב בהיסטריה כשהוא מאלץ את כל סביבתו – ח”כים, רבנים ואף עיתונאים מקורבים – להביע בו נאמנות מוחלטת וללא עוררין.

כשפורסם כי חברי הכנסת של ש”ס שוחחו ביניהם על ‘היום שאחרי’, פורסם בשם הח”כים מכתב תמיכה במנהיג – ולהכחיש את תוכן הדברים.

גם כאשר פורסם כי אלי ישי מנהל מגעים עם בכירים בש”ס על מנת לכבוש את הצמרת, נאלצו בבית חכם שלום, כולל בנו הרב יעקב כהן שצולם מסתודד עם ישי באירוע, לצאת בהכחשה גורפת.

אלא שבשיחות סגורות, טוען טוכפלד, הדברים נשמעים אחרת.

לפי הדיווח, פעיל בכיר בש”ס השווה בשיחה עם הרב כהן את התקופה שבה הגר”ע יוסף היה מנהיגה הרוחני של ש”ס, לעומת התקופה הנוכחית – ואמר לו: “אנחנו מרגישים שמשהו רע קורה כאן. אולי הרב בתור הבן של ראש הישיבה (-חכם שלום כהן) צריך לקרוא לאריה לסדר. זה מאוד חשוב. הרב עובדיה היה כל הזמן מעודכן, היו באים אליו, מתייעצים איתו. אצל ראש הישיבה אתם רואים את זה? כלום”.

הרב יעקב כהן השיב: “האמת שמה שאתה אומר עם הרב עובדיה ייאמר לזכותו של אלי ישי, הוא עשה את זה”.

אלי ישי מיראלשווילי

אלי ישי והרב יעקב כהן. צילום: נתן ללזרי, vip צלמים

 

למשמע שמו של ישי נבהל בן שיחו של הרב כהן.

“הרב יודע, יש דברים שאנחנו מפחדים לומר”, אמר.

על כך השיב הרב כהן: “אלה העובדות. הוא (-אלי ישי) לא עשה כלום, הוא רק הלך לרב עובדיה, אבל את זה כן הוא היה עושה, ואריה לא היה עושה את זה אף פעם”.

הפעיל הבכיר ציין באוזני הרב כהן מקרה שבו לדעתו “סובבו” את נשיא ‘המועצת’, בקשר להתנהלות סביב אישור מתווה הכותל – ואמר: “הרב יוצא ואומר שהכל בסדר, דיברו איתי, אני מגבה את הנציגים והכל בשליטתי. הדברים מתפרסמים בעיתון ‘משפחה’, ואז אחרי שבועיים אומרים שצריך לצאת למלחמה. זה נראה כאילו מישהו מנסה להתקיל את ראש הישיבה”.

הרב כהן השיב: “אתה צודק בכל מה שאתה אומר”.

הפעיל המשיך ואמר: “אנשים מרגישים כאילו מסובבים את ראש הישיבה” – וכהן השיב: “אני מסכים איתך בדבר הזה. אני מטפל בזה”.

לפי הדיווח, הבכיר מציין באוזני הרב כהן כי בעוד אנשי אלי ישי טענו כי אריה דרעי אינו ממושמע לרבנים, הדגישו בש”ס כל העת שזה לא נכון-  ושדרעי כפוף לגמרי לדעת מועצת החכמים.

“היום אני שואל את עצמי, מה, יכול להיות שהם צודקים? זה נותן תחושה לא טובה. חייבים לעצור את זה. צריך שיהיה ברור שהרב הוא מעל אריה. פעם זה היה יותר ברור. הרב ייתן הוראות, אולי פעם אחת כדי להראות לו מי בעל הבית. מה, הוא עושה קרקס מראש הישיבה. הרב תקיף, הוא לא פראייר, אבל זה לא נראה טוב”.

על כך השיב הרב כהן: “אני מסכים איתך בכל מילה. אני באמצע הדיבורים על הדברים האלה כדי לראות איך פותרים אותם. אני רבתי על הסיפור הזה עם אריה. בינינו, אני לא מדבר איתו כבר שבועיים. אבל אני עוד לא הגעתי לפעולה לשבת איתו ולשים לו את הכל על השולחן. עוד לא הגעתי לזה”.

הרב יעקב כהן הבהיר בתגובה לדיווח על השיחה הזו עם הפעיל הבכיר – כי אכן יש לו ביקורת על דרעי, אך ציין כי מדובר “בביקורת חברית”, והדגיש: “אנחנו ידידים טובים. אני אדם מאוד ישיר ואני אומר את הדברים בפנים. אם יש לי ביקורת, אני אומר אותה ואני לא חושש. הניסיון להציג את הדברים אחרת נועדו לזרוע מהומה.

“יש ביחסים בינינו עליות ומורדות אבל אני מדבר איתו ואומר לו כל מה שאני חושב”.

לגבי דבריו על ישי אמר: “דרעי הוא מנהיג ש”ס, וכל שאר הדברים הם מופרכים”.

חכם שלום כהן, הרב יצחק יוסף

חכם שלום כהן (משמאל) והראשל”צ. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

 

מביתו של הרב שלום כהן נמסר ל’ישראל היום: ״אנו בוחרים שלא להגיב עניינית לטענות שהועלו על ידכם ואשר מפעם לפעם מתגלות כשקריות וחסרות כל שחר. רק נשבח את פעילותו הברוכה של דרעי, במהפכות שהוביל למען הכלל והפרט בשנים האחרונות – דבר שהיה כה חסר בתנועת ש״ס בעשור וחצי האחרונים, והכל נעשה בהתייעצות תדירה וקבועה ובהכוונה ישירה של נשיא מועצת חכמי התורה, מרן חכם שלום כהן שליט״א בכל דבר ועניין כקטן כגדול.

“השר הרב דרעי לא מקבל שום החלטה מבלי שקיבל את הכרעתו ואת דעת התורה של מרן שליט״א״.

בלשכתו של אריה דרעי סירבו להגיב ל’ישראל היום.

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חייבים את אלי ישי דחווווף
    02/08/2017 05:06
    כבר לא שסניק
  1. חייבים את אלי ישי דחווווף רק הוא יכול להציל את שס מקריסה טוטאלית

  2. תמיד מספידים את שס ודווקא מנצחת
    02/08/2017 10:11
    חיה
  3. בעזרת השם 10 מנדטים

  4. אוי לך ש"ס אוי לך ש"ס
    02/08/2017 14:25
    שסניק לשעבר
  5. זכרונה ל…….

  6. אריה דרעי מושחת והגיע הזמן להחליפו לתמיד. תם עידן אריה דרעי
    03/08/2017 10:06
    משה
  7. השחיתויות שהיו בעבר מנת חלקו של אריה דרעי. והשחיתויות הנוכחיות בהם מואשם אריה דרעי ויוגש בגינם כתב אישום חמור מאוד כפי שהתבטאו במשטרה וברשות המסים,מצביעים בעליל על אדם מושחת שאסור להפקיד בידיו שום משרה ממשלתית או מפלגתית,כי הוא מנצל אותם לטובת עצמו ולטובת משפחתו כדי להתעשר. די למושחת הזה. צריך להחליף אותו באדם ישר

  8. מי בעל הבית?
    16/09/2018 15:23
    שלמה
  9. מי?

  10. לא צרכים את אלי ישי
    19/11/2018 04:15
    המעורר
  11. שלוש עשרי שנים לא עשה כלום רק ישב על הכיסא לקבל משכורת של שר וקירב את האנשים שלו אחד שיודע הכל מבפנים