דוד ביטן: ‘משרד הביטחון מונע ממני לבקר בבית המכפלה. זו שערוריה’

ביטן: "אני מאוד מקווה שלא מדובר בכוונה ובמדיניות מתגוננת ורופסת של משרד הבטחון" • דגן: "אלו המבקשים לפנות את בית המכפלה מבקשים גם לעקור את תושבי השומרון מבתיהם"
אריה ריבקינד
ח' אב התשע"ז / 31.07.2017 14:44

משרד הביטחון מסרב לאפשר ליו”ר הקואליציה, ח”כ דוד ביטן, לקיים ביקור בבית המכפלה בחברון.

בהודעה מלשכתו של ביטן נמסר כי יו”ר הקואליציה הוזמן לבקר את 15 המשפחות שנכנסו אל הבניין בשבוע שעבר, וביקש להגיע לחברון כדי להביע תמיכה בתושבים.

משרד הבטחון הודיע על סירבו לקצין הכנסת, שקיים הכנות לקראת ביקורו של הח”כ מהליכוד במקום.

עם זאת, לאחר ההודעה יצא ח״כ ביטן בדרכו לחברון, אך עדיין משרד הבטחון אוסר עליו לבקר בבית המכפלה. מלשכתו נמסר: “יסייר בסמוך לבית המכפלה ובישוב היהודי בחברון”.

ח״כ ביטן זועם על ההחלטה: “חבר כנסת בישראל לא יכול לבקר בחברון, כיצד נשמע כדבר הזה? זו שערורייה. זכותי לבקר בחברון! אנשי המשרד לא פרטו בפני קצין הכנסת את הסיבות לסירוב ואני מאוד מקווה שלא מדובר בכוונה ובמדיניות מתגוננת ורופסת של משרד הבטחון”.

בתוך כך, ראש מועצה אזורית שומרון, יוסי דגן ומשפחתו עברו היום 0שני) לשהות בבית המכפלה שבחברון, לאות הזדהות עם מאבקן של 15 המשפחות מקריית ארבע חברון שעזבו את בתי הקבע שלהן בכדי לגאול את הבתים בחברון.

לקראת כניסתו לבית, אמר דגן: “אני פונה מכאן לראש הממשלה נתניהו בדרישה לעצור את העוולה הנוראה הזו! ערב תשעה באב, יום חורבן הבית, אל תיתן יד לחורבן נוסף. על ערכי הצדק להוביל אותנו בארצנו אליה חזרנו אחרי 2000 שנה. כך או כך זו ארצנו אולם פינוי משפחות מביתן שרכשו את ביתן כדין היא עליית מדרגה חמורה באפליה כלפי תושבי יו”ש והפגיעה בזכויותיהם. אנחנו מצפים ממך לעצור את ההזיה הזו”.

דגן הוסיף: “כראש מועצה אני רואה חשיבות בהבעת סולידריות וערבות הדדית בתמיכה במאבק. אלו המבקשים לפנות את בית המכפלה מבקשים גם לעקור את תושבי השומרון מבתיהם.

“ההתיישבות בחברון היא חלק בלתי נפרד מהשורשים היהודים שלנו כעם ומהאתוס הציוני שלנו כאומה”.

דגן ישהה בבית המכפלה עד סוף השבוע יחד עם משפחתו וייצא משם מדי יום כדי לכהן בתפקידו כראש מועצת שומרון.

בית המכפלה

hadas Parush/FLASh90

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות