נחשף: זהו המאבטח מהתקרית בה נורו למוות שני הירדנים בשגרירות

זיו מויאל הוא המאבטח מתקרית הירי במתחם שגרירות ישראל בירדן, במהלכה נהרגו שני ירדנים - שגרמה למתיחות בין שתי המדינות • בעמאן דורשים מישראל להעמידו לדין
נתן פרל
ח' אב התשע"ז / 31.07.2017 01:38

זיו מויאל, בן 28, הוא המאבטח הישראלי שירה למוות בשני אזרחים ירדנים בתקרית שהתרחשה בשבוע שעבר בדירת המאבטחים של השגרירות במתחם המאובטח שבעמאן, כאשר המאבטח זיו ירה בנער מוחמד אל-ג’וואודה, פועל שהגיע לעבודות בדירה, אחרי שלטענתו תקף אותו במברג.

מהירי נפגע גם בעל הדירה, בשאר אל-חמארנה.

הפרטים הותרו לפרסום על ידי הצנזורה הישראלית לאחר שהעיתון הירדני ‘אל-ראד’ חשף את התעודה הדיפלומטית שנשא עמו המאבטח ובה תמונתו ושמו.

משרד החוץ הודיע רשמית ביום שישי כי בהתאם להליכים המשפטיים המקובלים, ישראל מקיימת הליך בדיקה של האירוע שהתרחש ביום ראשון שעבר בשגרירות בירדן, בעקבותיו שב לישראל כל צוות השגרירות.

לפי הודעת משרד החוץ, פרקליט המדינה שי ניצן, בתיאום עם היועץ המשפטי לממשלה ד”ר אביחי מנדלבליט, הנחה את כל הגורמים הרלוונטיים להעביר לידיו חומרים הנוגעים לאירוע.

לאחר מכן תעדכן ישראל את ירדן לגבי התפתחויות והממצאים בבדיקה.

המלך הירדני, שזעם אחרי קבלת הפנים לה זכה המאבטח כאשר הגיע לישראל, אמר כי היא תשפיע לרעה על היחסים עם ישראל.בירדן מאשימים את זיו בהריגה ובהחזקת נשק בלתי חוקית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות