פתח לחנינה? הרמטכ”ל: ‘אם אזריה יגיש בקשה להקלה – אשקול זאת’

איזנקוט התייחס לדחיית הערעור של אלאור אזריה, גיבה את מערכת המשפט הצבאית, והבהיר כי אם החייל שנשלח לשנה וחצי מאסר יפנה אליו - הוא ישקול את האפשרות להקל עליו "בהתאם לערכי צה"ל" • צ'רלי אזריה: "תשעים אחוזים מהאוכלוסייה במדינה יודעים שאלאור זכאי וחוף מפשע"
חיים טוויל
ז' אב התשע"ז / 30.07.2017 20:18

הרמטכ”ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, התייחס הערב (ראשון) לדחיית הערעור שהגיש אלאור אזריה והבטיח כי אם תוגש בקשה להקלה בעונש – הוא ישקול זאת בכובד ראש.

“צה”ל נלחם בטרור בדרך נחושה, מקצועית וערכית”, אמר הרמטכ”ל. ”כוחות צה”ל, ובהם חיילי גדוד שמשון וחטיבת כפיר, עומדים לילות כימים באתגר ייחודי ויוצא דופן. מפקדי צה”ל ואני מלאים בהערכה ובגאווה כלפי הישגיהם ואופן מימוש המשימות נוכח פני אויב”.

לדבריו, ”סמל (מיל’) אלאור אזריה הוא לוחם צה”ל ששירת כמו רבים מחיילינו בחוד החנית ולקח חלק באתגר המשותף שתכליתו מתן ביטחון לאזרחי מדינת ישראל”.

איזנקוט הדגיש כי בית הדין הצבאי אמר את דברו באופן חד וברור: ”מערכת המשפט הצבאית קיימה הליך ערכי, מקצועי ונטול פניות ופסקה באופן עצמאי וללא כל התערבות פנימית וחיצונית. צה”ל תחת פיקודי עסק בלמידת האירוע, הפיק ממנו לקחים וכך יוסיף לעשות גם לנוכח פסק הדין שניתן היום”.

הרמטכ”ל הבטיח כי לשקול בכובד ראש בקשה להקלה בעונש, באם אזריה יגיש בקשה כזאת. ”ההליך המשפטי בבית הדין הצבאי הסתיים. באם יבחר סמל (מיל’) אזריה להגיש בקשה להקלה בעונש, היא תישקל בכובד ראש, תוך בחינת מכלול השיקולים הנוגעים בדבר ומתוך מחויבותי אך ורק לערכי צה”ל, ללוחמיו ולמשרתיו”.

אביו של אלאור אזריה, צ’רלי, הגיב על דחיית הערעור: “אני רוצה להודות לעם השפוי שהגיע לעודד ולתמוך. תשעים אחוזים מהאוכלוסייה במדינה יודעים שאלאור זכאי וחוף מפשע, הפרוטוקולים מדברים בעד עצמם”.

הוא התייחס למצבה של רעייתו אושרה ואמר: ”כל אמא שרואה את הבן שלה כבר 16 חודשים במעצר פתוח – איך היא תרגיש? תפעילו את הדמיון שלכם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות