הערעור שהגיש אלאור אזריה נדחה: העונש נותר 18 חודשי מאסר בפועל

נשיא בית הדין הצבאי לערעורים, השופט דורון פיילס, דחה את הערעור של החייל שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל • הותיר את העונש שהוטל עליו - 18 חודשי מאסר
חיים טוויל
ז' אב התשע"ז / 30.07.2017 14:15

נשיא בית הדין הצבאי לערעורים, השופט דורון פיילס, דחה היום (ראשון)  את ערעורו של אלאור אזריה על הרשעתו בעבירה של הריגה וכן על הרשעתו בעבירה של התנהגות שאינה הולמת.

השופטים הודיעו גם כי הם דוחים את ערעורו של אזריה שביקש להקל בעונשו. גם ערעור הפרקליטות הצבאית, שביקשה להחמיר בעונשו של אזריה – נדחה.

במהלך הקראת ההכרעה בערעור הפרקליטות הצבאית על קולת עונשו, התפרצה אמו של אזריה לדברי השופט – ודרשה לחקור למה המחבל לא עבר בדיקה פתלוגית מיד.

נשיא בית הדין הצבאי לערעורים, השופט דורון פיילס, פרט בהכרעת הדין את התייחסות השופטים לחלקי הערעור השונים אשר הוצגו בפני בית הדין על ידי עו”ד יורם שפטל – סנגורו של החייל היורה אלאור אזריה.

הרכב השופטים לא קיבל את עדותו של אזריה כמהימנה. לפי השופט פיילס, גרסתו של אלאור בבית הדין היתה לא רציפה אלא מפותלת, וכי “לאורך החקירה התקשה המערער להציג עמדה אחת עקבית”. השופט הוסיף ואמר כי הגרסה המלאה של אזריה בעדותו הגיעה לאחר רצף של גרסאות משתנות. “יש בכך כדי להצביע על חוסר מהימנותה ולחזק את ראיות התביעה”.

השופט פיילס דחה את טענתו של אזריה בנוגע לחשש מהסכין וציין: “בדקנו את הטענה שהסכין הייתה קרובה לידי המחבל ולמדנו שהיא לא הייתה קרובה. מצפייה בסרטונים למדנו שהסכין לא הייתה קרובה עד שהאזרח עופר אוחנה בעט אותה לכיוונו”.

אחת הסוגיות המרכזיות העולות בהכרעת הדין בערעור היא עדותו של הלוחם רב”ט ת’, שהעיד כי שמע את אזריה אומר לאחר הירי, כי המחבל פצע את חברו והוא צריך למות. “זו אמירה משמעותית”, אמר השופט פיילס וקבע כי לא נמצאה סיבה לפקפק באמינותו.

השופט דחה את הטענות השונות שנטענו בחקירה הנגדית של רב”ט ת’, וקבע כי העדות אמינה למרות חוסר הבהירות באשר לנוסח המדויק של המשפט אותו אמר אזריה: “אפשר להסתמך על רוח הדברים כפי שפסק בית הדין. גרסתו של רב”ט ת’ היא גרסה אחידה ורציפה”.

השופט פיילס ציין עוד שתי עדויות של לוחמים נוספים אשר העידו על אמירות דומות מצידו של אזריה, “העובדה שיש מספר עדים שמסרו דברים דומים מעלה כי אין מדובר בעדויות מתואמות”.

בהכרעת הדין התייחס השופט פיילס לסרטונים השונים שהוצגו בבית הדין הצבאי, ולמידע שניתן להפיק מהם. השופט קבע: “אין שום הוכחה לטענת ההגנה שהייתה השפעה של האמירות של שר הביטחון ובכירים אחרים על מהלך המשפט”.

השופט הוסיף וקיבל את הטענה כי אזריה לא הביע בשטח בפני החייל לידו חשש ממטען.

על עדותו של מפקד הפלוגה, רב סרן תום נעמן, לפיה אלאור אמר לו שירה במחבל כי הוא זז, קבע בית הדין כי מדובר בעדות “בעייתית ומלאת סתירות”.

אביו של אלאור אזריה, צ’רלי אזריה, פנה בתוך אולם בית המשפט לבני המשפחה והחברים, וקרא להם לנהוג באיפוק לאחר שמיעת הכרעת הדין בערעור.

“שמרנו על איפוק עד היום אני מבקש להמשיך לשמור על איפוק”, אמר אזריה לאחר כניסתו של אלאור לאולם ולפני כניסת השופטים. “מה שלא יהיה – נתמודד בהליכים המקובלים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות