המופתי: חוזרים להתפלל בהר הבית • בנט: ישראל ‘תחטוף’ בטווח הארוך

אחרי הסרת המגנומטרים, המצלמות ומסלולי הבידוק אמר גורם בכיר במשטרה: "אנחנו הבוקר למעשה אחרי חזרה כמעט מלאה למצב בהר שהיה לפני הפיגוע" • בעקבות כך הודיע המופתי של ירושלים: אפשר לחזור להתפלל באל אקצא • בנט: "זה בוקר קשה וכואב"
חיים טוויל
ד' אב התשע"ז / 27.07.2017 11:14

המופתי של ירושלים הודיע הבוקר (חמישי) למוסלמים כי המצב בהר הבית שב לקדמותו וניתן להתפלל באל אקצא.

זאת, לאחר שהלילה הסירה המשטרה את הגשרים שהותקנו מול שערי הר הבית ועליהם הותקנו בשבוע שעבר מצלמות האבטחה, וכן את גדרות מסלולי הבידוק שהוצבו סמוך לכניסות להר.

פירוק הגשרים היה חלק מהדרישות שהעלו אתמול נציגי הווקף המוסלמי. המצלמות עצמן הוסרו כבר לפני יומיים לפנות בוקר, בעקבות החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני. בנוסף לכך, פורקו גדרות הברזל שהוצבו במקום ששימשו ליצירת תורים מסודרים בכניסה למתחם.

גורם בכיר במשטרה אמר הבוקר: “שבנו כמעט לגמרי למצב שלפני הפיגוע בהר הבית. נצטרך לבדוק איך השטח יגיב בשעות הקרובות. כפי שאנו מבינים, המתפללים אמורים להיכנס להר”. לדבריו, “ברגע שהדרג המדיני הורה להסיר את המגנומטרים והמצלמות, כל השאר לא היה רלוונטי – הברזלים שהוסרו הלילה למעשה היו פלטפורמה בלבד”.

בתוך כך, לאחר שאתמול גיבה את ראש הממשלה – הבוקר תקף  יו”ר הבית היהודי נפתלי בנט את התנהלות ראש הממשלה בעקבות הסרת המגנומטרים ואמצעי הבידוק מעל הר הבית.

“זה בוקר קשה וכואב. ישראל יוצאת מוחלשת מהמשבר הזה”, אמר בנט בראשיון שהעיק לגלי צה”ל. “במקום לחזק את הריבונות שלנו בירושלים, הועבר מסר שאפשר לערער על הריבונות וגם במישורים אחרים מעבר להר הבית. יש ריפיון מדיני-ביטחוני מסוים”.

לדבריו, “ההחלטה להסיר את המגנומטרים בוודאי היא שגיאה. מדינת ישראל יוצאת מוחלשת ופגועה מהעניין הזה. הובלתי בצורה נחרצת בקבינט עמדה שאסור להתקפל. גם ביום חמישי וגם ביום שני הובלתי את העמדה שאומרת אסור להתקפל.

“אני גם אסביר: יכול להיות שאתה מרוויח טקטית שקט, אבל כל פעם שמדינת ישראל מתקפלת, כמו בעסקת ג’יבריל – קיבלנו את האינתיפאדה הראשונה. ברחנו מלבנון – קיבלנו את האינתיפאדה השנייה. כשברחנו מעזה – חטפנו את מלחמת לבנון השנייה. אתה כאילו מרוויח בטווח הקצר, אבל בטווח הארוך אתה חוטף. אני צופה בתקופה הקרובה עליית מדרגה באלימות”.

בנט הוסיף: “אנחנו חיים בשכונה הכי קשה בעולם. כשהם מריחים חולשה – הם מרימים את הראש. צריך להוריד מהשולחן תכניות של הקלות וגזרים לפלסטינים ולהציג תכניות מבצעיות לסיכול הטרור”.

הלילה נקברו שלושת המחבלים תושבי אום אל-פחם שרצחו את שני השוטרים במתקפת הטרור בהר הבית לפני כשבועיים. אלפי בני אדם השתתפו במסע הלוויה, חלקם הניפו דגלי פלסטין וקראו קריאות בשבח שהידים.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות