פיתוי כספי לכת ‘לב טהור’: ניתן 150 אלף שקל למי שיחזור לישראל

במשרד העבודה והרווחה מנצלים את מותו של הרב שלמה הלברנץ, מנהיג כת 'לב טהור', ופונים לעשרות המשפחות הישראליות: תחזרו לארץ ונסייע לכם להיקלט מחדש • לכל משפחה שתחזור יוצע סל סיוע בסך 150 אלף שקל • השר כץ: "נתאים לכל משפחה תוכנית לפי הצרכים האישיים שלה"
נתן פרל
ב' אב התשע"ז / 25.07.2017 20:10

משרד העבודה והרווחה מנצל את הדיווחים על מותו לפני קצת יותר משבועיים של הרב שלמה הלברנץ, מנהיג כת ‘לב טהור’, ופונה לעשרות המשפחות החברות בכת עם הצעה שאולי לא יסרבו לה: שובו לישראל ותקבלו חבילת סיוע שתקל על קליטתכן כעולים או תושבים חוזרים.

בית משפט השלום בתל אביב קבע לפני שלושה חודשים, כי ‘לב טהור’ הינה בעלת מאפיינים של “כת פוגענית”, וקרא למוסדות המדינה למנוע מאזרחים נוספים להצטרף אליה ולפעול להשבת הילדים השוהים בקרב הקהילה – לארץ. בכת ‘לב טהור’, הממוקמת כיום בגאוטמלה, חברות 50-60 משפחות ישראליות, בהן כ-150 ילדים.

לפי החוק, לא ניתן לכפות על משפחות החברות בכת לשוב לארץ עם ילדיהם הקטינים.

לפי חדשות 2, היקף הסיוע שמשרד העבודה והרווחה מציע מוערך בכ-150 אלף שקלים למשפחה, כשהשירותים שיוצעו למשפחות כוללים בין היתר, טיסות חזרה לישראל והחזרת תושבות מידית וזכאות לביטוח בריאות לילדים. כמו כן מוצעת תמיכה כלכלית וסיוע בתשלום שכר הדירה למשך שנה, השמת הילדים במסגרות חינוך, מתן כלים ומיומנויות לפרנסה עצמאית ומימון טיפול פסיכולוגי.

“נתאים לכל משפחה תוכנית לפי הצרכים האישיים שלה ונעמיד לרשותה את כל האמצעים הנדרשים להשתלבות אופטימלית בישראל”, אומר  שר העבודה והרווחה חיים כץ, שקרא לחברי הכת לשוב ארצה. “אנו מבקשים גם מבני המשפחות שנמצאים בקשר עם חברי הכת ליידע אותם שהמדינה חפצה בחזרתם”.

גיבוש סל השירותים הוא פרי שיתוף פעולה בין משרדי, ולקחו בו חלק גם משרדי החוץ והמשפטים, המשטרה וגורמים נוספים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כת לב טהור יומכם יגיע!
    26/06/2018 12:41
    יהושע
  1. רשעים! תשלמו על כל מה שעשיתם בבית דין של מעלה, על התעללות בילדים חסרי ישע, פירוק משפחות, הרחקת יהודים רבים מהדת, יום יבוא ותשלמו על כל הפשעים שלכם.