הקבינט החליט: להסיר המגנומטרים בהר הבית – לטובת ‘בידוק חכם’

במקום המגנומטרים יוצבו ברחבי העיר העתיקה מערכות 'בידוק חכם' - המבוסס על טכנולוגיות מתקדמות • עד ליישום התכנית, שעלותה מוערכת במאה מיליון שקלים, שוטרים נוספים יתגברו את האזור
חיים טוויל
ב' אב התשע"ז / 25.07.2017 01:43

שרי הקבינט המדיני-ביטחוני החליטו הלילה (שלישי) לקבל את המלצת כל גופי הביטחון ולהמיר את הבידוק של גלאי המתכות בהר הבית בבידוק ביטחוני המבוסס על טכנולוגיות מתקדמות (“בידוק חכם”) ובאמצעים נוספים. זאת כדי להבטיח את ביטחון המבקרים והמתפללים בעיר העתיקה ובהר הבית.

בהודעת לשכת ראש הממשלה נאמר: ”עד ליישום התוכנית תתגבר משטרת ישראל את כוחותיה ותבצע פעולות נוספות ככל שיידרש על-מנת להבטיח את ביטחון המבקרים בהר”.

הקבינט החליט על הקצאת תקציב של עד 100 מיליון ש”ח לטובת יישום התוכנית, כולל בקיצוץ רוחבי ככל שיידרש, על-פי התכנית שיגיש המשרד לביטחון הפנים. עלות התכנית תכלול גם מימון תקני שוטרים על פי המלצת המשטרה.

מוקדם יותר שבו  אנשי שגרירות ישראל בירדן, בראשות השגרירה עינת שלאין, שנותרה עם יתר אנשי השגרירות במתחם בעמאן –  לארץ, דרך מעבר אלנבי.

בין אנשי הצוות הגיע גם איש האבטחה, אשר נפצע אמש בפיגוע הדקירה בעמאן.

ירדן דרשה תחילה לחקור את המאבטח, שירה בפועל שפצע אותו קל במברג וכן בבעל הדירה ששימשה את המאבטחים במתחם, אולם ישראל סירבה.

המאבטח לא נחקר לבסוף אלא תושאל על ידי שוטרים ירדנים שהגיעו לשגרירות וגבו ממנו הצהרה, כשהוא מלווה בגורם משפטי מהשגרירות.

לפי לשכת ראש הממשלה, “שובם של השליחים התאפשר הודות לשיתוף פעולה הדוק, שהתקיים ביממה האחרונה בין ישראל לבין ירדן”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם השגרירה ואיש האבטחה כאשר חצו את הגבול, דרש בשלומם ובירך אותם עם שובם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות