הפילוג הליטאי • תגרה ומכות: כשראש ישיבת ‘כנסת יצחק-חדרה’ בא לישיבת קרית ספר

הגרי"ג ארנברג, ראש ישיבת 'כנסת יצחק-חדרה' המזוהה עם 'הפלג הירושלמי', הגיע הערב לביקור ב'כנסת יצחק-קריית ספר' - ובמקום התפתחה מהומה שהתדרדרה לתגרה בין שני הפלגים • בחור: 'מה הוא עושה פה?' • גם לפני שלוש שנים התחוללה מהומה כאשר ראש הישיבה בא לביקור
איתמר זינגר
ב' אב התשע"ז / 24.07.2017 22:53

הפילוג הליטאי: ביקור של הגאון רבי יהושע גרשון ארנברג, ראש ישיבת ‘כנסת יצחק’ חדרה בישיבת ‘כנסת יצחק-קריית ספר’ שבמודיעין עלית גרר הערב (שני) מהומה מצד תלמידי הישיבה – שהתדרדרה עד לתגרות ידיים בין שני הפלגים.

אין זו הפעם הראשונה שבואו של ראש הישיבה לקריית ספר מצית מהומה: גם בפעם הקודמת כשראש הישיבה, המזוהה עם ‘הפלג הירושלמי’, הגיע אל הישיבה בקריית ספר, בשמחת בית השואבה לפני שלוש שנים, התחוללה במקום מהומה.

היה זה על רקע הפיצול בישיבה – כאשר חלק מבחורי הישיבה פרשו על רקע הפילוג הליטאי, לישיבת ‘תורה בתפארתה’ שהוקמה בעיר אלעד, הכפופה למרותו של הגראי”ל שטיינמן.

כשהרב ארנברג נכנס אז אל אולם בית המדרש בקריית ספר, נטשו חלק מראשי ורבני הישיבה, ובראשם הגאון רבי יעקב קארפ את המקום – ותלמידים כיבו את החשמל לאות מחאה על הגעתו. לאחר מספר דקות עזב הגרי”ג ארנברג  את המקום.

היום, כאמור, הגיע ראש הישיבה שוב. היה זה באמצע ‘שמונה עשרה’ של תפילת מעריב. עד ראייה מספר לחרדים 10: “בתחילה ראש הישיבה עמד בכניסה. בקדיש, לאחר ‘שמונה עשרה’, הוא התקדם עד למזרח ונעמד בסמוך לרב שמעון נוביק, המנהל התפעולי של הישיבה. הרב נוביק כאילו לא הבחין בו, ויצא החוצה. הרב ארנברג הלך אחריו ותפס אותו לשיחה בלובי של בית המדרש. ואז פרצה במקום מהומה.

הרב יהושע ארנברג

“יש את הבחורים שנמנים על  ‘הפלג הירושלמי’, שהחלו להיצמד לשנים לשמוע מה ראש הישיבה ‘שלהם’ מדבר. כך החלו דחיפות בין ‘הפלג’ ל’שונאים’, ממש מכות רצח בין שני הפלגים. הרב נוביק ראה שזה מה שקורה – והשניים הסתלקו לכיוון היציאה מהישיבה”.

בחור בישיבה לחרדים 10: “מה הוא עושה פה בישיבה? הבניין לא שלו, את הקראוונים הוא הקים, אבל מבחינת הבחורים זה לא שלו”.

מזה מספר חודשים שבישיבת ‘כנסת יצחק קרית ספר’ במודיעין עלית שוררת תסיסה בקרב תלמידי הישיבה. זאת לאחר שהרב שמעון נוביק,  אחיו של הרב טוביה נוביק משגיח הישיבה ב’כנסת יצחק-חדרה’, לא גינה בחורים מהישיבה שיצאו להשתתף בהפגנות ‘הפלג הירושלמי’ ואף הביע תמיכה בבחור שנעצר במהלך אחת ההפגנות האלימות.

הרב יהושע ארנברג

הרב שמעון נוביק אף שחרר את התלמיד שנעצר בערבות, תוך שהוא מתחייב כי הישיבה תהווה חלופת מעצר עבורו – מהלך שחרה לרוב תלמידי הישיבה, הנשמעים לגדולי ישראל.

מאז איימו רוב אנשי צוות הישיבה בנטישה, מהלך שנמנע בסופו של דבר בעקבות הסכם שנחתם בין ראש הישיבה הגר”י קארפ לרב נוביק. לפני קצת יותר מחודש עזב הגר”י קארפ את הישיבה, לאחר שמונה לראש ישיבת קריית מלך בבני ברק, במקומו של הגרש”י בורנשטיין זצ”ל.

הרב יהושע ארנברג

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    קריעה
    24/07/2017 23:28
    תלמיד בישיבה
  1. בכניסת הרנברג להיכל באמצע התפילה כדי שלא יוכלו למחות. בני הישיבה הנשמעים לגדולי הדור שליט״א. חלקם עזבו את המקום באמצע שמונה עשרה. כדי לא לעמוד במחיצת אותו רשע.
    אבל המשגיח המנהל שלא בוחל לבזות את גדולי הדור. כיבד אותו כבוד מלכים מאחר שאחרי הכול הוא ראש ישיבות חדרה בארץ ישראל.
    אבל מחאת התלמידים נשמעה עד ביתם של מנהיגי הגור שמיהרו לשלוח דברי עידוד לאותם תלמידים שמחו ועזבו את אולם הישיבה

    • עד נאמן   26/07/2017 09:18

      אבל אם לכתוב את שם משפחת ראש הישיבה אתה לא יודע, אז אל תשקר ותכתוב שאתה “תלמיד בישיבה” כי אתה לא!!!

  2. תורה שאין עמה עמה מלאכה. סופה בטילה בטילה וגוררת עוון.
    25/07/2017 02:20
    בוי בוי
  3. מאמינים לחז”ל יותר מלעסקנים.

  4. מי שקצת מבין
    25/07/2017 13:04
    אריה
  5. מי שקצת מבין מה שמתרחש בענין יבין שיש לו עסק עם אדם מתוחכם לא קטן [ה’ שמעון נוביק], שמנסה לסובב את כולם, לחייך לכולם וגם לבעוט בכולם, מה שהוא כנראה שוכח שה’ ארנברג גם חשב את זה הרבה שנים עד ש…

  6. הרי ברור שהכל ש ק ר
    26/07/2017 09:17
    עד נאמן
  7. הייתי שם במקום, ממש בעצמי, ואני בהלם לנוכח השקרים שנכתבו פה, הן בכתבה והן בתגובות, הוא לא נכנס באמצע שמונה עשרה, הוא היה שם מתחילת התפילה, בתחילה ישב מאחור, ובשמונה עשרה עלה למזרח, אף אחד לא יצא מהבית מדרש, אבל אף אחד, לא היתה תגרה ולא נעלים, איזה בחור העיר הערה וחברו סטר לו קלות על פיו, מעבר לזה כולם היו מרוצים ונהנו לראות את ראש הישיבה.
    אז תרגיעו!!!!

  8. זה כבר לא דרמה
    26/07/2017 16:56
    מאירוביץ
  9. זה חלק מהמסורת , זה חלק מהמורשת של ר’ לייזר