האם שהצילה את הילדים שיחזרה: “שמעתי צרחות, החזקתי את הדלת”

מיכל סלומון, שאיבדה בטבח בחלמיש את בעלה אלעד, חמיה יוסף וגיסתה טובה הי"ד הצליחה להציל את ילדיה, כשהסתגרה איתם בחדר: "לקחתי את שלושת הילדים למעלה במהירות, שמה ישנו התאומים. היה לי חשוב לשמור קודם כל על הילדים" • שב"כ וצה"ל בשורת מעצרים ברחבי יו"ש
חיים טוויל
כ"ט תמוז התשע"ז / 23.07.2017 08:58

מיכל סלומון, תושבת העיר אלעד, שבעלה אלעד הי”דבן ה-36,  נרצח בפיגוע הקשה בבית המשפחה בנווה צוף-חלמיש, שחזרה את רגעי האימה שבהם נרצחו בעלה, אחותו חיה ואביהם יוסף הי”ד.

מיכל ואלעד, איש מחשבים, הגיעו לשבת אצל סבא וסבתא. ביום שישי נולד נכד לטובה ויוסף, מצעיר בניהם שמואל, ונקבע כי ייערך בליל שבת ‘שלום זכר’ בבית המשפחה.

כל בני המשפחה ישבו יחד לסעודת ליל שבת, ובסיומה החלו ההכנות ל”שלום זכר”. מיכל פרשה עם ילדיה לסלון.

בראיון לעיתון ‘ידיעות אחרונות’ סיפרה מיכל: “ראיתי פרופיל של בן אדם ששעט למטבח. המחבל כנראה ראה אותם דרך החלון ונכנס הביתה. הוא לא רואה אותי ובא ישר אליהם. אני שומעת שהוא שואל אותם בערבית: ‘מה השם שלכם?’ ואני מבינה מיד שמשהו לא בסדר. שמשהו רע קורה”.

היא תארה בקול שבור: “לקחתי מיד את שלושת הילדים למעלה במהירות, שמה ישנו התאומים. היה לי חשוב לשמור קודם כל על הילדים, לא משנה מה.

“התחלתי לשמוע צרחות וצעקות, החזקתי את הדלת בכל הכח שלי כי היא לא ננעלה. איבדתי את תחושת הזמן אבל לא עזבתי את הידית”.

חלמיש, טבח, סלומון

מיכל הסתגרה בחדר עם ילדיה, בני 5, 9 ו-11 ותאומים בני שנה. “הרמתי טלפון למשטרה והודעתי על האירוע כשכל הילדים סביבי. שמעתי צרחות איומות ויריות, ואחרי זמן שנראה כמו נצח הבנתי שזה נגמר. ירדתי למטה וראיתי את אלעד. הבנתי שבעלי לא בין החיים”.

בהמשך הבינה שגם הדודה חיה בת ה-46, והסב יוסף בן ה-71 נרצחו.

דן לנדא, אביה של מיכל, סיפר לרזי ברקאי בתוכנית ‘מה בוער’ בגל”צ: “היא כיסתה את העיניים של הילדים כשהם יצאו מהבית כדי שלא יראו את הזוועה”.

יוסף סלומון הי”ד שימש בשנים האחרונות נהג הסעות של ילדים בעלי צרכים מיוחדים. אשתו טובה בת ה-68 נפצעה בפיגוע באורח בינוני-קשה.

חיה הי”ד היתה מורה בבית ספר בלוד שהתגוררה בנווה צוף.

שלושת בני המשפחה יובאו למנוחות היום בבית העלמין במודיעין, בשעה 17:30.

זקר, חלמיש, טבח

צילום: יחזקאל איטקין

כוחות צה”ל והשב”כ ביצעו הלילה (ראשון) שורת מעצרים ברחבי יהודה ושומרון במקביל לכיתור הכפר ממנו יצא המחבל מבצע הפיגוע בו שנרצחו בני משפחת סלומון.

במסגרת הפעילות המבצעית בוצעו מעצרים של 25 מחבלי חמאס בכלל שטחי יהודה ושומרון.

“גל המעצרים שכלל בין היתר מספר בכירי חמאס הינו חלק מהמערכה הסיכולית של שב”כ וצה”ל מול ארגוני הטרור, וביתר שאת בשבוע האחרון על רקע המתיחות סביב הר הבית וההתססה בשטח”, נמסר משירות הביטחון הכללי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    http://hacohen.goop.co.il
    23/07/2017 09:51
    מיכאל הכהן אל חדד
  1. ברוך דיין האמת !!!