טבח בליל שבת: מחבל רצח את בני משפחת סלומון ב’שלום זכר’

טבח קשה בליל שבת: יוסף סלומון בן 70, ושני ילדיו, חיה בת 46, ואלעד בן 36 הי"ד מהיישוב אלעד, נרצחו בדקירות סכין בידי מחבל במהלך 'שלום זכר' בבית המשפחה בליל שבת • הכלה מיכל הצילה את חיי חמשת ילדיה כשהבריחה אותם לחדר • הסבתא טובה נפצעה בינוני ופונתה ל'שערי צדק'
אליעזר היון
כ"ט תמוז התשע"ז / 22.07.2017 21:03

טבח בליל שבת: יוסף סלומון בן 70, ושני ילדיו, חיה בת 46 מורה בעיר לוד, ואלעד בן 36 הי”ד מהיישוב אלעד, נרצחו אמש (ליל שבת) ביישוב חלמיש-נווה צוף שבבנימין.

השלושה נרצחו במהלך אירוע ‘שלום זכר’ בבית המשפחה, לאחר ארוחת השבת, כשמחבל בן 19 התפרץ לבית ורצח בדקירות סכין את בני המשפחה.

הסבתא טובה, בת 68, נפצעה באורח בינוני עד קשה ופונתה לבית החולים שערי צדק שבירושלים, שם נותחה ומצבה השתפר.

הבן אלעד הי”ד, איש מחשבים, תושב היישוב אלעד, הותיר אחריו אשה וחמישה ילדים.

הלוויתם תתקיים ביון ראשון בשעה 17:30 בבית העלמין מודיעין. יושבים שבעה בעיר אלעד רחוב רש”י 22.

ראש העיר אלעד ישראל פרוש, וסגנו שי נתן, עומדים בקשר רציף עם המשפחה, והנחו את גורמי הרווחה לסייע בכל האמצעים המקצועיים.

”אלו רגעים כואבים לעם ישראל בכלל ולתושבי אלעד בפרט, מצאת השבת אנחנו בקשר עם המשפחה, יחד עם צוותי הרווחה שפועלים כדי לסייע באופן מקצועי. אנחנו מלווים ונלווה את משפחתו של אלעד הי”ד”, אמר ראש העיר.

אלעד סלומון ורעייתו

אלעד סלומון הי”ד ורעייתו. צילום: עיריית אלעד

מתחקיר האירוע עולה, כי בשעות הערב יצא מביתו בכפר כובר הסמוך לרמאללה, המחבל עומר עבד אל-ג’ליל, בן 19.

עם יציאתו מהבית פרסם פוסט בפייסבוק ובו כתב: “אין חיים אחרי מה שקורה באל-אקצא. אני יודע שאני הולך לשם ולא חוזר, לא חוזר לכאן אלא לגן עדן, למות שהידים למען אללה ומסגד הנביא. אנא מכם תסלחו לי, נשמתי עומדת לצאת. אמי, אבי ואחיי, אתם שתסבלו לאחר לכתי – תסלחו לי – אני הולך לגן עדן”.

“הצוואה שלי או בעצם המילים האחרונות שלי ייקראו: אני צעיר שלא עבר את גיל ה-20, בעל שאיפות וחלומות רבים, ידעתי בעזרת אללה כי חלומותיי יתגשמו, אהבתי את החיים, אהבתי לצייר חיוך על פני האנשים, אבל איזה חיים אלה שבהם נהרגים נשותינו וצעירינו, פוגעים באל-אקצא שלנו ואנחנו ישנים, האם זה לא בושה לנו?”.

הפוסט זכה ל-18 אלף לייקים מאוד תגובות אוהדות, ואלפי שיתופים. שמונה שעות לאחר שנכתב, הוסר הפוסט על ידי פייסבוק, ופרופיל המחבל נחסם.

חיילים, נווה צוף

הוא הגיע באופן רגלי אל בית משפחת סלומון, אחד הקיצוניים ביישוב, שעה ששהו בו 10 נפשות, והחל במסע ההרג בזמן שבני המשפחה חגגו ‘שלום זכר’ לכבוד הולדת נכד חדש.

מיכל, אשת הבן אלעד הי”ד שנרצח, הבריחה בזמן הרצח את ילדיה לקומה השנייה בבית, נעלה את החדר, והתקשרה למשטרה.

במקביל, שכן – לוחם יחידת “עוקץ” שהיה בחופשה בבית סמוך – שמע את הזעקות, הגיע אל הבית וירה דרך החלון במחבל, שהיה בעיצומו של מסע הדקירות.

המחבל נפצע באורח בינוני, ופונה לבית החולים בילינסון שבפתח תקווה.

מבדיקת מערכת הבטחון עולה כי הוא פעל לבדו. תושבי היישוב הונחו להישאר בבתיהם במהלך הלילה, מחשש כי בשטח ישנם מחבל או מחבלים נוספים.

כוחות צה”ל פועלים בכפר של המחבל:

לפי דובר צה”ל, תא”ל רונן מנליס, המחבל אמר בחקירתו כי הוא ביצע את הפיגוע “בשל הר הבית”. עוד אמר כי הוא שטף את עצמו לפני המעשה כדי לטהר את עצמו, שכן חשב שהוא ימות לאחר הפיגוע.

בתיקו הוא נשא אך ורק מים, ארנק ואת הקוראן.

המחבל הלך כ-2.5 ק”מ עד שהגיע לחלמיש, ושם מערכת ההתרעה הודיעה על חדירה. עד שהצבא הגיע למקום, הוא הספיק להגיע לבית המשפחה.

מהרגע שחדר ליישוב ועד שהוא נורה עברו 14 דקות. הוא נפצע כאמור באורח בינוני, ופונה לבית החולים “בילינסון” שבפתח תקווה.

בשעות הבוקר, הגיעו שר הביטחון ליברמן והרמטכ”ל גדי איזנקוט לחלמיש, וקיבלו סקירה על אירועי הלילה, במהלכם נעצר אחיו של המחבל.

חלמיש, טבח, סלומוןHadas Parush/FLASH90

בסקירה השתתפו גם אלוף פיקוד מרכז רוני נומה ומפקד אוגדת יהודה ושומרון תת-אלוף ליאור כרמלי.

ליברמן דרש מיו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לגנות את הפיגוע. “אנו תובעים גינוי מפורש וברור על הטבח שבוצע במשפחה תמימה וחפה מפשע שלא סיכנה איש, טבח נורא שבוצע במהלך ארוחת השבת של המשפחה

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרצח טבח בנווה צוף
    22/07/2017 22:37
    המועצה למשפט
  1. נגד מרגלית הר שפי הוגש כתב אישום על אי מניעת רצח רבין. שמונה עשרה אלף אנשים קראו את הפוסט בפייסבוק של הרוצח. חלקם קראו אותו בטרם הרצח. הפרקליטות לא תגיש כתב תביעה נגד אף אחד.

  2. ת נ צ ב ה
    22/07/2017 22:42
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. ת.נ.צ.ב.ה. לדעתי זה פשוט עונש מהשמים על חידוש גזירת גיוס השמד על בני ישיבה. ובפרט על הגיוס ע”י ועד הישיבות. כל הצרות בגלל גזירת גיוס השמד והזימה על בני ישיבה.

  4. http://hacohen.goop.co.il
    23/07/2017 02:52
    מיכאל הכהן אל חדד
  5. מלחמת דת גיהד!!!