אנשי ‘הפלג’ בהר יונה חסמו כניסת משפחה מחסידי חב”ד לביתה • צפו

משפחה מחסידי חב"ד שביקשה להיכנס הבוקר לדירתה בשכונת הר יונה ג' בנצרת עלית - מצאה מולה קבוצת ליטאים מתושבי השכונה, שחסמה בגופה את הכניסה לבית • המפגינים צעקו: "אנחנו לא מסתדרים ביחד, לכו מפה" • המובילים נטשו את המקום, והחפצים אוכסנו בינתיים במחסן
כ"ז תמוז התשע"ז / 21.07.2017 13:24

מצוקת הדיור בערים החרדיות אמנם הובילה את הציבור אל ערי הפריפריה, אך מתברר כי גם לשם ‘סוחבים’ אנשים את המלחמות מהבית: משפחה של חסידי חב”ד שהגיעה הבוקר (שישי) עם משאית הובלה וביקשה להיכנס אל דירתה בהר יונה ג’ שבנצרת עלית – נבלמה בידי שכנים ליטאים, משום שהמשפחה, לטענתם, אינה מתאימה לשכונה.

שכונת הר יונה ג’ מונה כיום 6 בניינים המאוכלסים חלקית. אולם למרות הגודל הקטן יחסית של השכונה, הבעיות בה הולכות וגדלות – כאשר הבוקר הגיעו התככים במקום לשיאם.

בשיחה עם אחד התושבים בשכונה, החפץ בעילום שמו הוא מספר לחרדים 10: “מה שקורה פה בהר יונה – זה זוועה. יש רב מסוים שהשתלט על המקום. הוא מתגורר בבני ברק ומגיע רק כשלוש פעמים בשבוע לשכונה. אשתו עומדת בחלונות ומעירה לנשים על לבושן. ‘החצאית שלך קצרה מדי’,  וכדומה. היא אפילו פנתה לאיש נדל”ן פה והבהירה לו שיש ‘ועדת קבלה’ ושלא ישכיר דירות ללא אישור. ‘פה נשים לא יעשו ציפורניים’, הבהירה לו, וזהו רק משפט אחד, לדוגמה.

לדבריו, “התושבים שרכשו דירות בשכונה לא ממש מתייחסים לכל ההוראות הללו, ומשכירים לכל חרדי המבקש לגור במקום. כך הצליחה משפחה מחסידי חב”ד ‘להשתחל’ ולשכור דירה. הבוקר הם ביקשו להניח בדירתם את החפצים, אך נתקלו ב…הפגנה. קטנה אמנם, אך כזו שהפריעה למובילים להכניס את החפצים אל הבית”.

ניידת משטרה שהוזעקה למקום  לא הצליחה לעשות סדר, והמובילים שמיהרו – נטשו את המקום.

מספר התושב: “המובילים מיהרו מאד, אז אמרו שיגיעו ביום ראשון לסיום עבודה, בינתיים הם הניחו חלק מהחפצים במחסן. רק תחשבי מה עובר על המשפחה שחשבה לעשות שבת בבית ונשארה לא מסודרת ולא מאורגנת. אני כבר לא מדבר על ההשפלה”.

לדבריו, “המפגינים צעקו: ‘לפני 20 שנה הייתה מריבה גדולה בין חב”ד לבין הליטאים, אז אנחנו לא מסתדרים ביחד, לכו מפה’. אחרים צעקו: ‘בשבילנו זה פצע שתגורו פה'”.

מתברר, כי השכונה הקטנה מפוצלת בין לא פחות משלוש קבוצות: “העצניקים, שבעיקר הם אלו שהפגינו הבוקר; הליטאים, אבל גם הליטאים עצמם מחולקים לשנים – יש את קבוצת האברכים ויש את החרדים העובדים”.

אני מנסה להבין איך מכל כך מעט אנשים מפולגים מרכיבים מוסדות לימוד – והוא מסביר: “יש בית ספר שלומדים בו במעורבב כמה גילאים ביחד, הקימו גן שגם בו לומדים די ביחד, אבל יש כל הזמן חיכוכים”.

איך מתמודד ראש העיר עם הצרה החדשה שנפלה עליו?

“הבוקר הגיע סגן ראש העיר, אלכס גדנקן, למקום, ניסה לעזור. ביום ראשון אדבר עם ראש העיר רונן פלוט, ואני מקווה שהוא יגיע למקום וינסה לעזור למשפחה, למרות שזה ממש לא התפקיד שלו”, הוא אומר.

 

הדפס כתבה

7 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    והבדילנו מן הליטאים
    21/07/2017 13:30
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. הליטאים האלו עם התורה שלהם משתמשים בזה לנגח כל אחד שעומד לידם
    מתפללים ליד המשאית עם חילול ה׳

  2. הייתי מציע לחסידות חבד שידאגו
    21/07/2017 14:01
    אוירבך
  3. שקבוצה גדולה לפחות 200 חבדניקים יגורו שם
    לא יכול להיות שכך יפסלו עדה קדושה בגלל שהרב שך טעה כשאמר איזה משהו נורא על הרבי מחבד

  4. ממש "קידוש שם שמים"
    21/07/2017 15:58
    דוד
  5. עד לאן נגיע בשנאת אחים? הלב שותת בזמן בי המיצרים

  6. בושה וחרפה.
    21/07/2017 16:05
    חיים
  7. שנאת חינם

  8. אבוי לנו אם זאת יהדות
    21/07/2017 18:20
    פופ
  9. שינאת יהודים בשלושת השבועות
    לא מדובר בחילונים שבאו לשכונה חרדית
    מדובר בחרדים
    אני כחילוני גמור, מתבייש בכם
    לא יקום בית מקדש שלישי ,כי השינאה של החרדים לא מאפשרת את זה

  10. איסלאמיזציה של היהדות - במקום יהדות אלימות.
    23/07/2017 02:35
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  11. איסלאמיזציה של היהדות – במקום יהדות אלימות.

  12. דעת תורא
    23/07/2017 19:07
    Parent
  13. זה הרי ההשקפה הטהורה של שנאת חינם. והם ממשיכי המסורת של אותו רב מחרחר ריב. הם שכחו שהתורה היא מורשה קהילת יעקב ושייכת לכל יהודי לא רק להם.