הבוקר: אותרה גופת בן 18 מירושלים שהחליק ונסחף בזרם נהר בגאורגיה

יונתן אדלר ז"ל בן ה-18, יצא לטיול יחד עם שלושה חברים, החליק במהלך חציית נהר בגיאורגיה ונסחף במים • הבוקר הוא אותר ללא רוח חיים • המשפחה מקווה להביאו לקבורה ביום ראשון
נתן פרל
כ"ז תמוז התשע"ז / 21.07.2017 10:17

גופתו של הצעיר הישראלי, יונתן אדלר ז”ל, שהחליק אתמול (חמישי) במהלך חציית נהר בגיאורגיה, אותר ללא רוח חיים.

אתמול בשעה 16:00 אחר הצהרים (שעון מקומי), טייל יונתן ז”ל יחד עם חבריו במרחק של 3.5 שעות נסיעה מטביליסי. במסלולם, חצו נהר על גבי צינור גז, ויונתן, תושב שכונת קטמון בירושלים, החליק ומעד אל תוך הנהר.

שלושת חבריו פנו לתחנת משטרה באיזור אשר פתחו בחיפושים עד רדת החשיכה. במקביל חבריו הודיעו לארגון זק”א ולבני המשפחה בישראל, על מנת לפעול במהירות האפשרית לאתר את יונתן. בארגון זק”א פנו מיד למשרד החוץ, ולשליח חב”ד המקומי הרב מאיר קוזלובסקי.

בפעילות משותפת של זק”א, משרד החוץ והרב קוזלובסקי, הצליחו לשכנע צוות חילוץ מקומי לצאת לחיפושים למרות השעה המאוחרת, זאת מאחר וככל שנוקפות השעות, הסיכויים לאתרו באיזור הולכים ופוחתים.

“שכנענו אותם לערוך חיפוש מוגבל ל-5 קילומטרים בלבד, ולשמחתנו יונתן אותר בסוף המסלול של צוות החיפוש” מספר מתי גולדשטיין מפקד היחידה הבינלאומית של זק”א.

עם איתורו של יונתן ז”ל באזור הררי, כ-150 קילומטרים מצפון לבירה טביליסי – כשהוא ללא רוח חיים, הרשויות בגיאורגיה ביקשו לערוך נתיחה שלאחר המוות.

בשעות הלילה המאוחרות, נרתם זאב אלקין, השר לענייני ירושלים, ופנה למקורביו בשלטון הגיאורגי עימם יש לו קשרי ידידות, ויחד עם קונסול ישראל בגיאוריגה, משרד החוץ וזק”א, הצליחו למנוע את ביזיון המת בנתיחה שלאחר המוות. כאשר במקביל, אנשי השגרירות הרגיעו את אחיו של המנוח.

בני המשפחה טסו מישראל לגיאורגיה בעזרת משרדו של אפרים קמיסר, שם ישהו כל המשפחה יחד במלון הסמוך לבית חב”ד בטביליסי, ובבוקר יום ראשון ישובו לישראל יחד עם בנם יונתן ז”ל והוא יובא לקבורה בירושלים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות