ההיסטריה של דרעי: גם בית נשיא ‘המועצת’ התבקש לשגר הכחשה ל’ישראל היום’

הדיווח ב'ישראל היום' על פגישות התיאום של ח"כי ש"ס על 'היום שאחרי אריה דרעי' הכניס את סביבת יו"ר ש"ס להיסטריה • אחרי מכתב הכחשה מהח"כים - גם בית נשיא 'המועצת' הודיע: "הציטוטים שהובאו בשמו מעולם לא נאמרו" • טענו: "התגובה נשלחה אמש ולא פורסמה" • ישראל היום: הגיעה אחרי הסגירה
אריה ריבקינד
כ"ה תמוז התשע"ז / 19.07.2017 15:51

איזו היסטריה: אחרי מכתב ההכחשה עליו הוחתמו אמש חברי הכנסת של סיעת ש”ס, מתברר כי גם אנשי ביתו של נשיא ‘מועצת’, חכם שלום כהן, התבקשו לשגר למערכת עיתון ‘ישראל היום’ הודעה חריגה – המכחישה את הדיווח בכותרת הראשית של העיתון על דברים שצוטטו מפגישה סגורה בשמו של חכם שלום.

בהודעה נמסר: “בבית נשיא מועצת חכמי התורה מרן חכם שלום כהן מיצרים על הנסיון החוזר של עיתון ׳ישראל היום׳ לשקר ולסלף פעם אחר פעם דברים שנאמרו כביכול בשמו של הרב ומבהירים כי כל הציטוטים שהובאו בשמו מעולם לא נאמרו”.

עוד נמסר בהודעה: “מרן נותן גיבוי וחוסן מלא לשליחו ויד ימינו הרב אריה דרעי ומתפלל עליו מידי יום שיאריך ימים על ממלכתו מתוך נחת ושלווה, ואפשר לחוש זאת במכתב הנדיר שכתב מרן בכתב ידו לרב דרעי בשבוע שעבר”.

מביתו של נשיא ‘המועצת’ האשימו: “האתיקה העיתונאית התגלתה במלא מערומיה כאשר תגובה שנשלחה על ידם אמש למערכת העיתון אשר מכחישה את הדברים, לא פורסמה”.

מתי טוכפלד, כתב עיתון ‘ישראל היום’, הדף בקבוצת העיתונאים ‘המטבחון’ את הטענות של בית נשיא ‘המועצת’: “בש”ס ביקשו שמכתב הח”כים יכנס כתגובת המפלגה לידיעה. המכתב פורסם במלואו היום בעיתון. הם לא ביקשו או הודיעו כי צריכה להתקבל תגובה נוספת. תגובת בית חכם שלום הגיעה אחרי חצות, זמן רב אחרי הורדת העיתון לדפוס”.

בישראל היום דווח הבוקר בכותרת הראשית על המתרחש מתחת לפני השטח בתנועת ש”ס לקראת ה’יום שאחרי’, אם וכאשר ייאלץ אריה דרעי לפרוש מהזירה הפוליטית בשל מצבו המשפטי. לפי הדיווח, בשבועות האחרונים חברי כנסת בש”ס מנהלים שיחות ומגעים אינטנסיביים על ה’יום שאחרי’.

בשיחות הללו, כך לפי הדיווח, הם שללו הצנחת מועמד מטעם דרעי לראשות המפלגה, וכן דנו על חסימת דרכו של היו”ר הקודם, אלי ישי, לראשות המפלגה אם זה ינסה לרשת את היו”ר.

במהלך השיחות, לפי הדיווח,  סיכמו הח”כים השותפים למהלך – המהווים כ־80 אחוזים מכלל חברי הסיעה, כולל ח”כים המזוהים לחלוטין עם דרעי, כי בכל תרחיש יפעלו בתיאום מלא, כולל העמדת היו”ר הבא.

לפי ‘ישראל היום’, הקלטה של אחד מחברי הכנסת מתוך דיון סגור, הגיעה לידי העיתון – והח”כ נשמע אומר:  “טוב שכרגע אנחנו שותקים ולא מתראיינים, כי זה לא נכון עכשיו לדבר, אבל אנחנו לא יכולים להפקיר את הזירה. לא להנהגה בשליטה משלט רחוק, וגם לא להנחתה מבחוץ. אחד מאיתנו צריך לקחת את זה, מי שימנה חכם שלום”.

יודגש, כי כל השיחות והמגעים בין הח”כים לבין עצמם, ובינם לרבני התנועה, עוסקים אך ורק בתרחיש שאריה דרעי נאלץ או מחליט לפרוש בשל מצבו המשפטי, כאשר כולם מודעים לכך שאם דרעי נשאר – אין שום סיכוי לאיש להזיזו ממקומו.

לפי ההקלטה שבידי ישראל היום, הח”כ תיאר גם את הצורך לקרב אל ש”ס את הראשל”צ הגרש”מ עמאר. “חכם שלום מתחנן שיביאו לו את הרב עמאר ואומר, ‘נגמרת לי המפלגה בין הידיים'”, מתאר חבר הכנסת בשיחה הסגורה.

אם חכם שלום אכן אמר את הדברים, כפי שמעיד אותו ח”כ, הרי שמדובר בהבעת אי אמון ברורה בדרעי וביכולתו להוביל את המפלגה להצלחה בבחירות הבאות.

יצוין כי חרדים 10 דיווח על ההתפתחויות כבר לפני יותר מחודש. גם בשיחה שקיימה הפרשנית הפוליטית שרי רוט ב’לונדון את קירשנבאום’ עם ירון לונדון, היא דיברה על ההכנות לקראת ‘היום שאחרי’.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שס בסקר אחרון לא עוברת
    19/07/2017 16:11
    נחמן
  1. בסקר האחרון שס לא עוברת את אחוז החסימה. וזה הלחץ של הרשעים משס

  2. חכם שלום לא רוצה את דרעי
    21/07/2017 05:49
    אבי
  3. חכם שלום קורא תמונת מצב הוא מבין שאריה דרעי רוצה לזרוק את המפתחות לים