האוטובוס שהסעיר עולם: ברשויות בסין חושדים שמדובר בהונאה

לפני כשנה הסעירה חברה טכנולוגית סינית בשם TEB את העולם כשהציגה אוטובוס המסוגל לנוע מעל מכוניות - ובכך לפתור את בעיית הפקקים במדינה הצפופה • אולם כעת מתברר: האוטובוס כלל לא עומד בסטנדרטים הנדרשים וייתכן כי כל הפרטים שפורסמו מזויפים
אליעזר היון
כ"ה תמוז התשע"ז / 19.07.2017 14:31

היזמים הסינים שהסעירו את העולם על כלי התחבורה הטכנולוגי – האוטובוס הגבוה שמאפשר למכוניות פרטיות לחלוף מתחתיו – עומדים בפני חקירה כי מדובר בסך הכל בהונאה מתוחכמת.

כפי שדווח ב’חרדים 10′ לפני כשנה, פיתחה חברה בשם TEB גירסה מוגדלת ואפילו קצת רובוטריקית של אוטובוס סטנדרטי, שמאפשרת לו לנסוע מעל רכבים “לבלוע אותם” ולאפשר לאלו להמשיך ולנסוע גם כן בבטחה – מה שיפתור את בעיית הפקקים במדינה הצפופה.

האוטובוס העצום, שאמנם נראה סטטי בתמונות הוא ממונע לחלוטין, וביכולתו להסיע עד כ-300 נוסעים במושבים הממוקמים בצידי האוטובוס ובמרכזו, כאשר גרסאות עתידיות של הרכב עשויות להכיל כמות נוסעים גדולה יותר.

אורכו של תא האוטובוס עומד על 22 מטרים, רוחבו כ-7.8 מטרים והוא מתנשא לגובה של 4.8 מטרים. כמו כל תחבורה ציבורית במאה ה-21 גם ה-TEB כולל מסכי טלוויזיה ומפות המתעדכנות בזמן אמת.

על פי הדיווח ברשתות החדשות מסביב לעולם, בוצע הניסוי הראשון בהצלחה, והאוטובוס חלף מעל המכוניות בביטחה.

אלא שכעת מתברר כי כל הפרטים שפורסמו עשויים להיות מזוייפים, שכן אב הטיפוס של האוטובוס, כך על פי מומחים, אינו גבוה מספיק, ולא נערך כל פיקוח ממשלתי על הניסוי, אם בכלל נערך.

הרשויות בסין הודיעו כי יפתחו בחקירה כנגד היזמים שהצליחו לגייס עד כה כמעט 10 מיליארד יואן או בשקלים – כ-5 מיליארד שקלים.

המשקיעים- 72 אנשי עסקים, דורשים את כספם בחזרה, אך על פי הדיווחים במדינה – כלל לא בטוח כי יצליחו להשיב את השקעתם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות