לידיעת הגבאים: לתפילת ‘מי שברך’ הוסיפו את ‘שוטרי משטרת ישראל’

נוסח 'מי שבירך' המסורתי, שחובר על ידי הרב הראשי לשעבר הרב גורן זצ"ל מקבל עדכון בימים אלה: לרשימת חיילי צה"ל המבורכים נוספו, ביוזמת רב המשטרה ובהסכמת הגר"ד לאו - גם שוטרי משטרת ישראל
יוני גרין
כ"ה תמוז התשע"ז / 19.07.2017 14:13

מי שברך: רב משטרת ישראל, נצ”מ הרב רמי ברכיהו, קיבל בימים האחרונים אישור ליוזמתו להוסיף לתפילת ‘מי שברך’ לחיילי צה”ל התייחסות מפורשת גם ‘לשוטרי משטרת ישראל’.

הרב ברכיהו נימק את יוזמתו, שזכתה לגיבוי ולהסכמה מהרב הראשי הגר”ד לאו, בכך שבשנים האחרונות שוטרי משטרת ישראל עומדים בחזית העשייה והסכנה מול אירועי טרור המתרחשים בכל רחבי הארץ. לדבריו, שוטרי ושוטרות משטרת ישראל מגנים על אזרחי מדינת ישראל בכל ימות השנה ולצערנו אף משלמים בחייהם במטרה להציל אזרחים חפים מפשע.

הגר”ד לאו הסכים עם הצורך להוסיף את המילים ‘שוטרי משטרת ישראל’ בברכה המסורתית הקיימת ונאמרת בבתי הכנסת השונים במדינת ישראל ובעולם כולו.

את תפילת מי שברך לחיילי צה”ל המסורתית חיבר  הרב הצבאי הראשי לשעבר, הרב שלמה גורן, והתפילה לא השתנתה עד לתקופת האינתיפאדה השנייה שבה הורחבה ההתייחסות לכלל אנשי כוחות הביטחון.

לפי המשטרה, בשנים האחרונות בלט הצורך בשינוי כששוטרי משטרת ישראל ולוחמי מג”ב של משטרת ישראל החלו נושאים בעיקר הנטל הביטחוני בפנים הארץ, כשהעורף הופך לחזית.

נוסח התפילה המעודכן:

מִי שֶׁבֵּרַךְ אֲבוֹתֵינוּ אַבְרָהָם יִצְחָק וְיַעֲקֹב, הוּא יְבָרֵךְ אֶת חַיָּלֵי צְבָא הַהֲגַנָּה לְיִשְׂרָאֵל, שו‏‎ֹטְרֵי מִשְטֶרֶת יִשְרָאֵל וְאַנְשֵׁי כֹּחוֹת הַבִּטָּחוֹן, הָעוֹמְדִים עַל מִשְׁמַר אַרְצֵנוּ וְעָרֵי אֱלֹהֵינוּ, מִגְּבוּל הַלְּבָנוֹן וְעַד מִדְבַּר מִצְרַיִם, וּמִן הַיָּם הַגָּדוֹל עַד לְבוֹא הָעֲרָבָה, בַּיַּבָּשָׁה בָּאֲוִיר וּבַיָּם.
יִתֵּן ה’ אֶת אוֹיְבֵינוּ הַקָּמִים עָלֵינוּ נִגָּפִים לִפְנֵיהֶם!
הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא יִשְׁמֹר וְיַצִּיל אֶת חַיָלֵינוּ, שוׂטְרֵינוּ וְכֹּל מְגִינֵּי אֶרֶץ קָדְשֵנוּ,
מִכָּל צָרָה וְצוּקָה, וּמִכָּל נֶגַע וּמַחֲלָה,
וְיִשְׁלַח בְּרָכָה וְהַצְלָחָה בְּכָל מַעֲשֵׂה יְדֵיהֶם.
יַדְבֵּר שׂוֹנְאֵינוּ תַּחְתֵּיהֶם, וִיעַטְּרֵם בְּכֶתֶר יְשׁוּעָה וּבְעֲטֶרֶת נִצָּחוֹן.
וִיקֻיַּם בָּהֶם הַכָּתוּב :
“כִּי ה’ אֱלֹהֵיכֶם הַהֹלֵךְ עִמָּכֶם, לְהִלָּחֵם לָכֶם עִם אֹיְבֵיכֶם לְהוֹשִׁיעַ אֶתְכֶם”.
וְנֹאמַר: “אָמֵן”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ברור שהרב לאו אישר
    20/07/2017 02:28
    אפשר גם להוסיף את מנקי הרחובות
  1. הרי גם הם מנקים את ערי קדשינו…
    וברצינות, ברור שצריך להתפלל וללמוד לזכותם אבל תפילות אי אפשר להמציא!
    יש את נוסח התפילות, כולל מי שברך, מימי אנשי כנסת הגדולה או מימי הגאונים, והר’ גורן כמו שאר אנשי המזרחי, עם כל הכבוד, לא יכול להמציא סידור חדש.

  2. ישר כוח צדיקים
    28/07/2017 06:34
    ציון
  3. חזק ואמץ בשם השם נעשה ונצליח אמן