אחיה של שרה חלימי הי”ד שנרצחה בידי צעיר מוסלמי – עולה לישראל

האח ויליאם אטל, שמשפחתו צפויה לעלות לישראל בחודש אוגוסט, מתאר את מצב יהודי צרפת כ"חשש קיומי" • "יש לילדים שלי סיוטים אחרי הרצח של אחותי והם לוחצים עליי שנעזוב כאן ונעלה לארץ בהקדם האפשרי"
נתן פרל
כ"ד תמוז התשע"ז / 18.07.2017 11:46

ויליאם אטל, בן 62, אחיה של שרה חלימי הי”ד בת ה-66 שנרצחה לפני כשלושה וחצי חודשים ברובע ה-19 בפריז בידי מחבל מוסלמי – עולה לישראל.

בראיון שהעניק ל’ישראל היום’ בפרבר של פריז, אומר אטל כי הרצח המחריד של אחותו זירז את ההחלטה שלו לעלות לישראל, יחד עם בני משפחתו בחודש הבא.

“יש לילדים שלי סיוטים אחרי הרצח של אחותי והם לוחצים עליי שנעזוב כאן ונעלה לארץ בהקדם האפשרי”, סיפר. “אחותי חלמה להגיע לישראל ורצתה לחיות ליד הבן שלה בארץ, אבל היא לא עלתה בגלל המשפחה שלה כאן בצרפת. היא גרה לבד וסייעה בגידול הנכדים. עכשיו הילדים עולים לישראל בלעדיה, ויוכלו רק לעלות לקבר שלה בהר המנוחות בירושלים”.

אטל, שמשפחתו צפויה לעלות לישראל בחודש אוגוסט, מתאר את מצב יהודי צרפת כ”חשש קיומי”. לדבריו, “המצב כאן הולך ומדרדר. יש הסלמה באנטישמיות ואם בעבר ירו על בית ספר יהודי, עכשיו נכנסו לבית של אחותי ורצחו אותה. זו עליית מדרגה. הרצח הזה היה רק בגלל שהיא יהודיה. אם לא ילמדו מהרצח, היהודים יצטרכו להפיק לקחים. אי אפשר להתכחש לכך שיש אנטישמיות איסלאמית בצרפת”.

כפי שדווח בחרדים 10, יהודי צרפת חותמים בימים אלו על עצומה אינטרנטית, מאחוריה עומדים בכירים בקהילה היהודית בפריז, שתוגש למשרד הפנים הצרפתי. העצומה, תחת הכותרת “צדק לשרה חלימי שנרצחה בשל היותה יהודייה”, יוצאת נגד ההתעלמות של מערכת המשפט מהמאפיינים האנטישמיים שליוו את הירצחה של שרה  הי”ד.

חלימי נרצחה בביתה ברובע ה-19 בפריז בידי מחבל מוסלמי בשעה 4:30 לפנות בוקר, בעת שישנה במיטתה. המחבל דקר אותה ודחף אותה מהקומה השלישית, תוך קריאות “אללה אכבר”.

בחקירתו במשטרה טען המחבל שהקוראן ציווה עליו לרצוח אותה. הוא נשלח לבדיקה פסיכיאטרית.

זמן קצר אחרי הרצח טענה משפחתה כי מדובר בפיגוע טרור והאשימה את המשטרה בניסיון להשתיק את הרצח מסיבות פוליטיות שקשורות לבחירות בצרפת.

כעת יצאה לדרך החתמה אינטרנטית על עצומה התובעת ממערכת המשפט הצרפתית שלא להתעלם מכך שהיה זה פיגוע טרור, ולא מעשה שבוצע בשל ליקוי נפשי של הרוצח.

חלימי הי”ד, שנקברה בהר המנוחות, הותירה אחריה בן שמתגורר בישראל ועוד שתי בנות שהתגוררו בצרפת.

.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות